Skip to main content
Beantwoord

Multisim blijft hangen en kan geen nieuwe aanvraag doen

• February 21, 2025
  • 9 reacties
  • 108 keer bekeken

Goeiejorgen
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Vanaf december 2024 het probleem dat activeren blijft draaien onder Mobiel Netwerk van de Apple Watch App.

2 jaar lang is het goed gegaan. Heerlijk, zonder telefoon wandelen met alleen een Apple Watch maar toch bereikbaar zijn.

Het probleem is begonnen toen ik een nieuwe Apple Watch heb gekoppeld. Ja, ik heb netjes de oude Watch keurig verwijderd en het multisim abonnement geannuleerd. Toch blijft deze steeds terugkomen, ook al verwijder ik onder “Algemeen” alle mobiele abonnementen.

Om Gek van te worden. Maar het ergste is dat ik nu al meer dan 10x de klantenservice heb gebeld en niemand heeft een oplossing.

Wat er geprobeerd is:

• Apple Watch gekoppeld met of zonder terugzetting van backup;
  • Tweede e-sim omgezet naar een simkaart, geprobeerd voor beide nummers;
  • Apple support gebeld en zij melden dat wanneer je alle abonnementen verwijderd en deze komen terug, dan ligt dit bij KPN. Op de achtergrond is er nog iets actief wat eerst geannuleerd of verwijderd moet worden.

Ook een bezoek aan de KPN winkel zelf gaf geen resultaat. Ja ze zien de niet-actieve-multisim-abonnementen maar kunnen deze niet verwijderen. Hoogstwaarschijnlijk ligt het probleem hier.

Maar Christel van de technische klantenservice is er 100% van overtuigd dat dit niet het probleem is.

Maar wat is het probleem dan wel?

Wordt er staaaaaaapel gek van 😂

Beste antwoord door Goeiejorgen

Beste Maja,

Bedankt voor je reactie.
Afgelopen donderdag 27 februari ben ik benaderd door Alexander van de Network Service Support Desk.

Mijn klacht is vanaf nu in behandeling dus laten we hopen dat het snel is opgelost! Wel bizar dat dit al vanaf november ‘24 moet duren…

P.s. mijn gegevens zijn ingevuld in mijn profiel, zie jij die niet?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • February 26, 2025

Wordt er staaaaaaapel gek van 😂

Dit snap ik heel goed 😬😅 

Ja ze zien de niet-actieve-multisim-abonnementen maar kunnen deze niet verwijderen.

Dit klopt wel, gedeactiveerde multisims zullen zichtbaar blijven, net als andere opties die ‘ooit’ aan hebben gestaan. Dit doet verder echter niks, het is puur ter inzage. Staat dus helemaal los van het probleem met het activeren van jouw nieuwe watch! 

Je hebt het over iemand van de technische klantenservice, bedoel je daarmee dat er al een melding/ticket aan is gemaakt voor onze technische dienst en dat je daar dus ook al contact mee hebt gehad? Wat was daarvan dan de uitkomst, behalve de bevestiging dat het probleem niet gezocht moet worden bij de gedeactiveerde multisims? Is er een vervolgactie uitgezet? 

Goeiejorgen
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 26, 2025

Beste Maja,

Bedankt voor je reactie.

Er zou vorige maand een ticket/klacht zijn aangemaakt en er zou binnen 15 werkdagen contact opgenomen worden. Tot op heden nog niets vernomen.

Ik wil graag multisim op mijn Apple Watch, maar op dit moment onmogelijk.
Is overstappen naar een andere provider dan de enige mogelijkheid?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • March 2, 2025

Hmm, die 15 werkdagen zijn toch al lang voorbij nu ​@Goeiejorgen 

Ik wil toch graag even kijken of ik kan zien waar de vertraging vanaf onze kant vandaan komt. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast het betreffende mobiele nummer en je persoons- en adresgegevens ook de laatste 3 cijfers van je IBAN noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan 

Goeiejorgen
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • March 2, 2025

Beste Maja,

Bedankt voor je reactie.
Afgelopen donderdag 27 februari ben ik benaderd door Alexander van de Network Service Support Desk.

Mijn klacht is vanaf nu in behandeling dus laten we hopen dat het snel is opgelost! Wel bizar dat dit al vanaf november ‘24 moet duren…

P.s. mijn gegevens zijn ingevuld in mijn profiel, zie jij die niet?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • March 3, 2025

Ah kijk aan, heel fijn dat er dan nu toch schot in de zaak lijkt te zitten! Ik ben het helemaal met je eens dat het lang geduurd heeft voordat dit op is gepakt, laten we er maar wel van uit gaan dat het nu snel opgelost zal worden!

Ik zie de gegevens nu wel staan ​@Goeiejorgen, toen ik gisterochtend keek zag ik niks 🤔 

Goeiejorgen
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 15, 2025

Update!

Een voicemail bericht ontvangen van KPN dat ze het opgelost hebben door de lopende aanvragen op de achtergrond te verwijderen.

Ook de mededeling dat het ticket hiermee wordt gesloten.

Meteen even gekeken natuurlijk maar de mobiele abonnementen blijven nog steeds draaien onder mobiel netwerk in de Apple Watch app! Ook na herstarten van iPhone en Watch. Ook alle mobiele abonnementen verwijderd maar ze blijven maar terugkomen en vervolgens blijft er één draaien…

Ik ga maar weer een e-mail sturen :(

Nog even en dan zeg ik mijn drie abonnementen op bij KPN.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • March 17, 2025

Ai, dat klonk hoopvol maar viel vervolgens toch weer tegen 😑 De ticket moet dus heropend worden ​@Goeiejorgen, zodat de technische dienst weet dat het toch nog niet opgelost is en ze hier weer mee verder moeten. Jammer dat het ondanks het lange wachten, niet in 1 keer goed opgelost is. 

Goeiejorgen
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 4, 2025

! UPDATE !

YES! Na bijna een half jaar is het probleem opgelost!

De technische afdeling heeft het voor elkaar gekregen om de aanvraag, die toch nog op achtergrond aanwezig was te verwijderen!

Dit was de boosdoener met het alsmaar blijvend draaien van het activeren van de MultiSim aanvraag, sinds november 2024(!).

KPN bedankt!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 7, 2025

Ah kijk aan, heel erg fijn dat de boosdoener toch gevonden is nu ​@Goeiejorgen! Jammer dat het zo lang heeft geduurd, blijkbaar was het toch wel een complex probleem 😬

Bedankt dat je het nog even hebt laten weten!