Skip to main content
Vraag

Multisim Google Pixel Watch 3 Serverfout

• January 1, 2025
  • 13 reacties
  • 114 keer bekeken

Ik probeer al enkele dagen Multisim in te stellen op mijn pixel watch 3. Echter kom ik niet verder dan bovenstaand scherm. Iedere keer als ik klik op koppelen aan KPN, krijg ik vrijwel direct een server fout.

Ik heb al:

- horloge gereset

- de watch app opnieuw geïnstalleerd 

- overgestapt naar eSIM

- de klantenservice 2 keer gesproken

Maar niks lijkt het op te lossen. Ik heb zelf het idee dat de activatie server eruit ligt, maar hopenlijk hebben jullie nog tips om dit op te lossen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 3, 2025

Hi ​@Dopert3, welkom bij onze community. 

Zover ik kan zien heb je de juiste stappen gevolgd om dit te koppelen. Voor de zekerheid, je hebt deze stappen gevolgd om dit op de Pixel te activeren? Ik ben ook benieuwd of er ook vervolgstappen zijn gezet door de klantenservice. Ik vermoed namelijk ook dat hier ergens tijdens de activatie niet goed gaat. 

Zou je anders alsnog contact met ons willen opnemen? Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt om dit op te pakken. Hou je ons hier ook op de hoogte? Ik benieuwd wat de oorzaak is. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 4, 2025

Hoi Alex, 

Dat ga ik doen. De watch is volledig geactiveerd en alle stappen zijn doorlopen. Ik blijf echter de serverfout houden.

De klantenservice heeft mij naar de winkel gestuurd, maar daar heb ik voorlopig geen tijd voor. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 7, 2025

Hi ​@Dopert3, ik ben benieuwd of het inmiddels is opgelost of er in ieder geval stappen zijn gezet. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 8, 2025

Hoi Alex,

Ik heb maandag wederom contact gehad met de klantenservice. Gelukkig kreeg ik nu wel iemand aan de lijn die er verstand van had en zelf heeft geprobeerd de multi sim toe te voegen. Zij kreeg dezelfde foutmelding en heeft het doorgezet naar een tweede lijn. Daar krijg ik binnen 3 dagen terugkoppeling van. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 8, 2025

Hoi ​@Alex van KPN,

Net terugkoppeling gehad. Er is inderdaad een storing in de server die de MultiSim aan zou moeten maken. Wederom maximaal 3 dagen wachten. Ze zijn er in ieder geval mee bezig. 

• Nieuwkomer
  • January 8, 2025

Hoi ​@Alex van KPN,

Net terugkoppeling gehad. Er is inderdaad een storing in de server die de MultiSim aan zou moeten maken. Wederom maximaal 3 dagen wachten. Ze zijn er in ieder geval mee bezig. 

I had the exact same situation and only have gone as far as calling customer care. Thank you for the updates. I guess we have to wait until the server is fixed.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 10, 2025

Reactie van KPN………😪

U heeft contact gehad met onze klantenservice inzake het niet kunnen activeren van uw Apple Watch. Ik help u graag verder.

Wat voor een Apple Watch heeft u?

=Voor het activeren van de Watch kunt u de volgende stappen volgen. Wilt u aangeven bij welke stap het niet goed gaat en wat de exacte melding is?

1. Open de Watch app op je iPhone.
  2. Scroll naar beneden.
  3. Kies Mobiel netwerk.
  4. Kies Configureer mobiel netwerk.
  5. Kies Configureer mobiel netwerk.
  6. Kies Inloggen met KPN ID.
  7. Voer je inloggegevens in.
  8. Kies Inloggen.
  9. Kies Aanzetten.
  10. Vink Ja, ik ga akkoord aan en kies Doorgaan.
  11. Het eSIM-profiel wordt gedownload. Dit kan tot 5 minuten duren.
  12. Kies Sluiten.
  13. Kies het eSIM-profiel dat je wilt activeren.
  14. Het eSIM-profiel wordt geactiveerd.
  15. De eSIM is geactiveerd en klaar voor gebruik.

Zou u voor mij het eID nr willen doorgeven van de Watch? U kunt deze vinden onder: Instellingen / Algemeen / info

EID nummer:

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 13, 2025

Het is in ieder geval opgepakt, heb je daar ook op gereageerd met het gevraagde nummer? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 14, 2025

Ja, direct op geantwoord. Duurt allemaal wel lang met steeds 3 tot 5 werkdagen. Gelukkig gaat het hier om iets wat handig is, maar waar ik wel zonder kan.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 15, 2025

Snap ik volledig, en gelukkig inderdaad dat het niet "dringend” is. Hou me even op de hoogte de komende dagen hoe dit afloopt. 

• Nieuwkomer
  • January 17, 2025

I saw this update on twitter. It says you need to be a customer for at least 3 months or more. Disappointed in this policy.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 17, 2025

I saw this update on twitter. It says you need to be a customer for at least 3 months or more. Disappointed in this policy.

Ik heb vandaag telefoon gehad van KPN met de vraag of ik het nog eens kon proberen. Ze lijken er mee bezig te zijn. Dit keer deed hij er langer over, maar kreeg ik toch weer een serverfout. Dit weer doorgegeven aan KPN en nu krijg ik de melding dat er helemaal geen netwerk beschikbaar is. Overigens ben ik ook net met 3 nummers overgestapt. Niks gehoord over de 3 maanden wachten voor multisim

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 21, 2025

Dit is een iets andere situatie, het bestellen is bij jou het probleem niet. Dit is namelijk wel goed gegaan, de activatie hiervan loopt dus ergens vast in de techniek. Ik zie ook dat de ticket nog in behandeling is, daar moeten we nog op wachten. Ze zijn hier dus wel mee bezig.