Skip to main content

jaren lang moeten wachten bij vodafone op Apple Watch ondersteuning, toen dit maar niet mogelijk bleek overgestapt naar KPN om wel de esim (multisim) te kunnen gebruiken..

 

maar wat een prutser die dit geïmplementeerd heeft… krijg het met geen mogelijkheid aan de praat

na eindelijk een bevestiging per sms gekregen te hebben dat ik nu mijn multisim kan gebruiken blijkt het toch niet te werken.. 

hoe kan dit wat zo ogenschijnlijk simpel zou moeten werken niet gewoon volgens een logisch stappenplan werkend te krijgen.

Ik heb geen idee waar ik het zoeken moeten, bellen heeft geen zin, in de winkel kijken ze je aan of water in brand staat.

wat zie ik over het hoofd? op de watch lijkt het goed te staan  





iemand die het wel aan de praat heeft gekregen? zodra ik mijn telefoon uitzet doet mobiele data het niet op de watch, ook bellen of gebeld worden mislukt, heb ook geprobeerd aanbieder instellingen bij te werken https://support.apple.com/nl-nl/109324, maar dit lukte ook niet dit forum uitspitten, ben er maar mee bezig en bezig, watch versie 10.3.1 (21s651)pro ultra 2, pro max 17.3.1

 

Hallo @zijksnor ,

 

Multisim op de Apple Watch

Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren op de Apple Watch

  • Minimaal iOS versie 16.1
  • Minimaal WatchOS versie 9.1, op een Europees model Apple Watch
  • Aanbiederinstellingen Minimaal NL KPN & KPN NL 52.1
    • dit check je via Instellingen Algemeen > Info. Scroll daar naar beneden en kijk bij Netwerk en Aanbieder. Zie je een lager nummer dan 52.1, volg dan de stappen op de site van Apple om dit handmatig een update te geven:  https://support.apple.com/nl-nl/HT201270

Zorg dat je altijd de meeste up-to-date software versies geïnstalleerd hebt. Dit werkt het beste.

 

Hoe activeer ik KPN Multisim op de Apple Watch?

Heb je een geschikte Apple Watch én een mobiel abonnement bij KPN? Dan activeer je Multisimgemakkelijk zelf via de Watch-app op je iPhone:

  1. Open de Watch-app op je iPhone.
  2. Tik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'.
  3. Tik op 'Configureer mobiel netwerk'.
  4. Voeg de Apple Watch toe aan het abonnement'.
  5. Log in met je KPN ID.
  6. Tik op 'aanzetten' Multisim.
  7. Tik op 'Ja, ik ga akkoord'.
  8. Je Apple Watch Cellular wordt geactiveerd. Wacht totdat dit is afgerond, dit kan soms wat langer duren.

Heb je een Apple Watch met Multisim bij KPN besteld? Volg dan stap 1 t/m 3 en wacht tot de activatie is afgerond.

bron : 

 


dank voor het stappenplan, hoewel ik al die logische stappen had uitgevoerd kon ik niet uit bellen, nu lukt het nu wel nadat ik na wat verschillende testje mijzelf heb laten bellen, telefoon uit, FaceTime lukte opeens, daarna ook mobiel gebeld worden en uit bellen, kennelijk moet jezelf eerst prutsen en dan voillaaa hopelijk heeft een ander er wat aan ipv topics uitspitten 😀

 


Mooi dat het je nu gelukt is! 👍🏽