Skip to main content

Na op mijn iPhone te zijn overgegaan naar esim werkte mijn multisim abonnement niet meer.

Daarna zelf verkeerde stappen ondernomen en in instellingen voor watch alles verwijderd ipv opzeggen.

Bij opnieuw aanvragen steeds het antwoord dat er nog een multisim gekoppeld is.

Via klantenservice gevraagd of zij m'n multisim konden opzeggen en dat werd gedaan en bevestigd, ik moest alleen een paar uur wachten.

Dat gedaan alleen nu krijg ik het bericht dat de multisim gekoppeld is met een andere smartwatch.

Kan het mutisim abonnement nog opzegt worden of moet ik doen wat klantenservice nu voorstelt en een nieuwe fysieke sim in mijn telefoon doen?

Hoi @MdHero74 

Welkom op het forum van KPN.

Om te beginnen, hoef je géén nieuwe fysieke simkaart aan te vragen bij KPN, aangezien dat helemaal niet nodig is en alleen maar extra tijd gaat kosten.
De multisim is door de klantenservice inmiddels al voor je opgezegd, waarvan je ook een bevestiging hebt gekregen. 

Het ligt ook aan je Apple Watch zelf, en aan een instelling dat “activeringsslot” heet bij Apple.
Dit een beveiliging vanuit Apple op jouw Apple Watch, ter voorkoming dat andere er gebruik van kunnen maken als deze gestolen wordt en er een nieuwe multisim op willen zetten.

Ga als volgt te werk, om deze slot te deactiveren zodat je daarna weer een multisim erop kunt zetten.

  1. Houd de Apple Watch en iPhone dicht bij elkaar. 

  2. Open de Watch-app op de iPhone en tik op het tabblad 'Mijn Watch'.

  3. Tik op 'Alle Watches' bovenaan het scherm.

  4. Tik op de infoknopGeen alt beschikbaar voor afbeelding naast de naam van je Watch.

  5. Tik op 'Koppel Apple Watch los' en tik vervolgens nogmaals op de knop 'Koppel los' om te bevestigen.

  6. Tik op 'Verwijder mobiel abonnement' als je een Cellular-model van de Apple Watch hebt.

  7. Voer je Apple ID-wachtwoord in om het activeringsslot uit te schakelen. Als je het wachtwoord van je Apple ID niet meer weet, kun je het opnieuw instellen

  8. Tik opnieuw om te bevestigen. Als je de apparaten loskoppelt, probeert je iPhone een reservekopie van je Apple Watch te maken. Als je een nieuwe Apple Watch gaat kopen, kun je de reservekopie gebruiken om deze te configureren.

 

Als je bovenstappen hebt doorlopen, is je Apple Watch weer volledig teruggezet naar fabrieksinstellingen, en kun je hem weer als nieuw activeren met een multisim van KPN.

Laat even weten of het je gelukt is!!


Hoi @Michel.uit.Arnhem

Ik heb je handleiding meerdere keren geprobeerd op verschillende tijden, maar als ik Multisim wil installeren blijf ik steeds de melding krijgen dat die al in gebruik is op een andere smartwatch.

Ik weet me op dit moment even geen raad meer en hoop dat je nog wat voor me kan betekenen.

 

 


Het stukje “Tik op 'Verwijder mobiel abonnement' als je een Cellular-model van de Apple Watch hebt.” lukt niet, omdat deze vraag er niet meer staat.


Hoi @MdHero74 

Vervelend dat mijn bovenstaande stappenplan niet het gewenste resultaat heeft gegeven, waardoor je jouw Apple Watch nog steeds niet kunt heractiveren met een multisim van KPN.

Daarom heb ik zeker nog een opties voor je om het gewenste resultaat te bereiken, en dat zijn de volgende twee:

De Apple Watch herstellen
 

Als je op de Apple Watch een animatie ziet waarin een Watch en iPhone dicht bij elkaar worden gebracht, voer je de volgende stappen uit:

  1. Houd je iPhone dicht bij je Apple Watch.

    Je iPhone moet iOS 15.4 of nieuwer hebben, moet zijn verbonden met een wifinetwerk, Bluetooth moet zijn ingeschakeld en de iPhone moet zijn ontgrendeld.

  2. Plaats de Apple Watch op de oplader.

  3. Druk tweemaal op de zijknop van je Apple Watch en voer de stappen uit die op de iPhone worden weergegeven.

 

 

De Apple Watch en de instellingen wissen
 

Om je Apple Watch te wissen, maar niet los te koppelen, voer je de volgende stappen uit.

  1. Open de Instellingen-app  op je Apple Watch.

  2. Tik op 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Wis alle inhoud en instellingen' en voer je toegangscode in.

  3. Als je een Apple Watch hebt die met mobiele netwerken werkt, kun je je mobiele abonnement houden of verwijderen.

    • Houd het abonnement als je je Apple Watch en iPhone opnieuw wilt koppelen.

    • Verwijder het abonnement als je je Apple Watch met een andere iPhone wilt koppelen of als je je mobiele abonnement wilt opzeggen. (Neem contact op met je aanbieder als je je abonnement wilt opzeggen.)

  4. Als het proces is voltooid, configureer je je Watch opnieuwZet een reservekopie terug wanneer je daarom wordt gevraagd.

Je kunt ook de Apple Watch-app op je iPhone openen, op 'Mijn Watch' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' tikken en vervolgens op 'Wis alle inhoud en instellingen van Apple Watch' tikken.

 

Ik hoor graag van je, of één van bovenstaande twee stappenplannen wel geresulteerd hebben tot de juiste oplossing en resoluut.

 


Hoi @Michel.uit.Arnhem 

Deze twee stappenplannen zijn ook niet gelukt.

Wat ik ook probeer hij blijft zeggen dat deze Multisim op een andere smartwatch is geïnstalleerd.

 

 

Ik kan in de watch app niet naar die optie, want die is er niet en ik dacht dat de Multisim via klantenservice was opgezegd!

Kan het iets te maken hebben dat de Multisim eerst via de iPhone met een fysieke simkaart is geïnstalleerd en daarna via een esim, want sinds ik overgegaan ben naar een esim is het allemaal begonnen.

Ik bedoel hebben ze die Multisim verwijderd van die esim en staat ie misschien nog op de fysieke simkaart?

Ik zeg maar wat heb er geen verstand van hoor, maar ik probeer een beetje mee te denken.


Hoi @Michel.uit.Arnhem 

De pagina op de foto is van KPN binnen de watch app.

KPN geeft aan dat deze Multisim al op een andere smartwatch in gebruik is, maar ik heb geen andere smartwatch.

Mijn vermoeden is dat de Multisim niet goed opgezegd is of op de verkeerde manier en zit hij nog vast aan de fysieke simkaart.


Hoi @Michel.uit.Arnhem 

Hartelijk dank voor je terugkoppeling terug.
Je hebt nu alle stappen doorlopen, waarmee je jouw Apple Watch kunt terugzetten naar fabrieksinstellingen en waarbij je alles wist op je Apple Watch.
Dit heeft dus niets geholpen, waardoor ik de kans nu best groot acht, dat de medewerker van de klantenservice jouw multisim niet (goed) heeft gedeactiveerd en heeft verwijderd uit je abonnement.

De multisim is niets meer dan een gewonen e-sim op je Apple Watch dat gekoppeld is aan je mobiele abonnement bij KPN, de multisim is dus NIET gekoppeld aan je oude fysieke simkaart of met je e-sim op je iPhone zelf, het zijn dus twee losse e-simkaarten die los van elkaar werken.
Beide (iPhone en Apple Watch) zijn wel gekoppeld aan je mobiele abonnement en 06-nummer bij KPN, maar dat is ook alles.

Ik wil je daarom ook verzoeken om contact op te nemen met de telefonische klantenservice van KPN, via het gratis telefoonnummer 0800-0402 of via jouw KPN mobiel op 1200.
Spreek dan nadat de Voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Opzeggen en je wordt doorverbonden met de afdeling opzeggingen en contractbeheer.

Dit is ook de juiste afdeling, die de multisim kan stoppen en verwijderen uit je abonnement, mocht dat niet goed gebeurt zijn bij de eerste keer dat je belde.
Vertel ook duidelijk dat je alle stappen vanuit Apple (die ik met jouw heb gedeeld) hebt doorlopen, en dat dit geen resultaat heeft gehad.
 

Ik hoor uiteraard weer van je, wat eruit is gekomen.

 


Hoi @Michel.uit.Arnhem 

Ik heb contact gehad met de klantenservice van KPN.

Deze heeft gekeken, maar het lukte hem niet om de multisim te verwijderen/opzeggen.

Hij heeft nog met een collega van een andere afdeling gekeken, maar kwamen er niet uit.

Nu is het doorgespeeld naar zijn supervisor en hoopt hij daar snel een reactie van te krijgen en word ik terug gebeld.


Hoi @MdHero74 

Het ziet er naar uit, dat er iets vastloopt bij een poging om jouw multisim te verwijderen uit je klantgegevens en mobiel abonnement, wat ook niet is gelukt na ruggespraak met zijn collega.

Het ligt nu bij zijn supervisor, maar die zal het waarschijnlijk gaan doorzetten naar de afdeling Back Office die dit soort problemen verhelpt/oplost.
De kans is ook zeker aanwezig dat je dan gebeld gaat worden, door een medewerker van deze afdeling zodra er een oplossing is gevonden.
Een supervisor zal nooit zelf gaan bellen met klanten, hooguit de persoon die je vandaag (vrijdag) gesproken hebt.

Ben benieuwd wat eruit gaat komen, dus hou mij op de hoogte.


Beste @MdHero74, welkom! Fijn om te zien dat je zo goed geholpen bent door Michel! Jammer dat het nog niet opgelost is. Ik ga er inderdaad ook vanuit dat mijn collega een ticket voor onze technische dienst heeft aangemaakt. Dat wordt in de regel binnen 5 werkdagen opgepakt. Mocht het daarna toch nog niet verholpen zijn, kan je het beste opnieuw even bellen met de collega's via 0800-0402.


Hoi @Michel.uit.Arnhem

Even samenvattend: jij zegt dat ze het waarschijnlijk doorzetten.

Marcia van KPN zegt dat ze er vanuit gaat.

De persoon die ik vrijdag aan de lijn had zei dat hij maandag terug zou bellen (niet gebeurt).

Dus ik moet zonder zekerheid deze week afwachten en als er niets gebeurt opnieuw beginnen.

Vind ik zelf een beetje wankel verhaal.

Geen kritiek naar jou hoor, maar ik verwacht toch wat meer zekerheid van mensen van KPN zelf.


Ha @MdHero74, Michel is net als jij een klant. Hij spreekt uit ervaring vanuit de community dat dit normaliter doorgezet wordt. En dat bedoel ik ook: bij dit soort zaken wordt er eigenlijk altijd een ticket aangemaakt. En naar aanleiding daarvan wordt er dan binnen 5 werkdagen contact opgenomen. Jij kunt eens proberen of het nu wel lukt, zo niet, en de vijf werkdagen zijn voorbij, kan je nog eens weer bellen met mijn collega's. Dan is er wellicht iets fout gegaan!


Hoi @Marcia van KPN, oke dan is er wat meer duidelijkheid en heb ik het niet helemaal goed begrepen.

Sorry daarvoor.


Hoi @Marcia van KPN, oke dan is er wat meer duidelijkheid en heb ik het niet helemaal goed begrepen.

Sorry daarvoor.

 

Hoi @MdHero74 

Zo bedoelde in het ook, dus ga mee met de reactie van moderator @Marcia van KPN .
Daarnaast heb ik ook de nodige werkervaring opgebouwd, in de tijd dat ik zelf ook nog werkzaam was op de klantenservice bij enkele (mobiele) providers.
Toen ging het exact hetzelfde als nu, daarin is niets veranderd.

Maar nu ben ik een zeer tevreden klant van KPN, en dus niet (meer) in dienst bij KPN.

 


Hoi @Michel.uit.Arnhem, Nog even een terugkoppeling hoe het ervoor staat.

Ik heb die vijf werkdagen uitgezeten zoals @Marcia van KPN adviseerde en heb daarna de stoute schoenen aangetrokken om zaterdag naar de klantenservice te bellen.

Deze kon zien dat hij de Multisim kon verwijderen en ik was dus verrast dat het dan nog niet verwijderd was en vooral ook omdat het niet gecommuniceerd (misschien was ik te snel).

Ik heb later op de dag geprobeerd opnieuw een Multisim aan te vragen en dat verliep goed alleen bleef hij hangen bij het activeren.

Uiteindelijk heb ik  dat maar laten gaan ik wilde niet weer een verkeerde handeling doen.

Maar vandaag was het dan zover.

Het werkt.

Nogmaals bedankt voor je tijd, hulp en inspanning.

 


Hoi @MdHero74 

Kijk! dat is goed nieuws 🗞️ zo aan het begin van de nieuwe week.
Super fijn om te horen, dat de multisim nu weer goed werkt in de Apple Watch, en het probleem daarmee is verholpen.

Helaas moest je er zaterdag nog wel even achteraan bellen 📞 , maar dat is dan een kleinigheidje.
En dat het activeren is sommige gevallen wat langer kan duren, hoor ik wel vaker.
Bij mijn Apple Watch Ultra ging het heel snel, en was ik na 15 minuten al verbonden met het mobiele netwerk.

Ik heb je met erg veel plezier mogen helpen!


Marcia is even afwezig dus ik neem het tijdelijk van haar over.
Heel fijn dat het nu werkt en top dat je gebeld hebt @MdHero74

Bedankt voor het terugkoppelen en inderdaad, heel veel plezier met je watch en de multisim! 


Reageer