Skip to main content

Blijkbaar is er 3x verkeerde toegangscode ingetikt op mijn smartwatch,  nu vraagt hij om een pukcode, nu heb ik de pukcode gevonden in mijn KPN, Die voer ik dan in op mijn smartwatch,  daarna 2x nieuwe toegangscode invoeren, en dan nog geeft hij aan verkeerde PUKcode?? Er staat maar 1 PUKcode in mijnKPN.

Iemand idee?

Hoi @Airwin01 

De toegangscode van je Apple Watch (want ik neem aan dat het daar over gaat) staat helemaal los van de pukcode van KPN, en is echt een instelling op je Apple Watch zelf.

Met de pukcode van KPN, kun je dit probleem niet oplossen.
Want dan krijg je vanzelfsprekend de tekst “verkeerde pukcode” te zien in het scherm.

Je zou je Apple Watch volledig opnieuw moeten gaan instellen, om er weer gebruik van te kunnen maken.

Apple heeft daar een speciale support pagina voor, waarin dat stapsgewijs wordt uitgelegd wat je moet doen, klik hiervoor op de link: Als je de toegangscode voor je Apple Watch bent vergeten

Hoi @Airwin01 welkom op de KPN Community. Dat is even balen zeg. Als het om de toegangscode gaat dan kan je het beste even de instructies volgen die Michel stuurde. Als we nog iets kunnen doen laat het dan weten!

Hartelijk dank heren, het is heel raar, maar horloge opnieuw opgestart,  vroeg naar me pincode, die ingetikt en alles doet het weer.. apart verhaal maar het werkt weer gewoon 🤣

Bedankt voor de reacties in iedergeval!

Hi @Airwin01, Remco is er even niet, vandaar mijn reactie hier. Goed om te horen en dank voor de terugkoppeling! We vinden het hier in de community altijd fijn om te horen of iets opgelost is (en hoe) :)

Maar toch geeft mijn smartwatch aan tevaak verkeerde pin ingevoerd en vraagt om een PUK code..

Maar welke PUK ? Want PUK code van me mobiele abbo die werkt niet. 

En bij me multisim staat geen PUK code ?

Hoi ​@Airwin01 

Ik blijf het vreemd vinden, dat jouw wat naar een PUK code vraagt.
De multisim heeft helemaal geen pincode, en meld zich automatisch aan op het 4G netwerk van KPN, zodra je de Watch aan doet.

Zelf heb ik de Apple Watch Ultra 2, die vraagt alleen om de toegangscode als ik een berichtje wil lezen, app wil openen of in het menu wat wil zijn, maar niet om een pincode voor de multisim zelf.

Ik denk dat je namelijk twee zaken door elkaar haalt, een toegangscode bestaat minimaal uit 4 cijfers of meer, en een pincode voor een simkaart bestaat uit 4 cijfers en wordt alleen gevraagd op het moment dat je het toestel aanzet, en toegang wilt krijgen tot het mobiele netwerk.

Dus ik zou graag het volgende van je willen weten:

• Welk merk Watch gebruik je momenteel?
  • Welk model gaat het dan om?
  • En haal je de toegangscode en de pincode niet per ongeluk door elkaar?

Hey Michel, 

Bedankt voor je bericht, het gaat idd om de pincode om het mobiele netwerk te activeren.

Maar blijkbaar tijdens bewegen of met je hand in de zak zitten of weet ik het zit hij cijfers en dingen in te drukken en gebeurt dat 3x en gaat ie om puk code vragen. 

Zie afbeelding 

Het gaat om een Samsung Galaxy Watch6 - LTE/4G variant - Smartwatch  40mm 

Hoi ​@Airwin01 

Wederom bedankt voor je terugkoppeling, met daarbij de toegevoegde foto’s.
De foto’s zeggen inderdaad genoeg, er wordt een pukcode gevraagd om de multisim te ontgrendelen.

Toch is dit vreemd, aangezien de multisim helemaal geen pincode heeft.
Als de multisim wel een pincode zou hebben gehad, dan had je de pincode gekregen (per mail en/of sms) voordat de multisim geactiveerd zou worden op je Samsung Watch, met daarbij de pukcode.

Maar dat is dus helemaal niet het geval.
Ik heb hier trouwens nog geen andere mede klanten over gehoord, behalve dat de activatie regelmatig blijft hangen of er speelt een heel ander probleem.

Maar wat gebeurd er als je op overslaan tikt, vlak onder pukcode invoeren??
Gaat jouw Samsung Watch dan weer naar het hoofdscherm of zie je dan wat anders in beeld?

De pukcode die je vindt binnen Mijn KPN is bedoeld voor de simkaart in jouw smartphone.
Maar toch ben ik benieuwd wat er gebeurd, als je dezelfde pukcode ook invoert op jouw Samsung Watch?

Krijg je dan een foutmelding? of kun je hem dan gewoon op de gebruikelijke wijze ontgrendelen?

Maar de multisim aanzicht heeft zelf geen pincode, en dus ook geen eigen pukcode.

Ben benieuwd naar je antwoorden!

Bedankt weer voor de reactie,

Ik heb  nu op overslaan gedrukt,  dan gaat ie even laden.. en dan komt gewoon weer het invoeren van de pincode. 

Juiste pincode invoeren en hij doet het weer.. 

Geen idee dus waar die pukcode vandaan komt of waarom ie dat vraagt.

Maar dan weet ik het voor de volgende keer , gewoon op overslaan drukken dus.

Mijn dank is weer groot :)

Bedankt !

Hoi ​@Airwin01 

Kijk je hebt met mijn vragen de oplossing gevonden, daar ben ik uiteraard blij mee.
Door op “overslaan” te tikken, kom je weer uit op het scherm waar je jouw pincode kunt invoeren.

Ik verwacht dat wat Samsung een pincode noemt op zijn Watches, hetzelfde is als de toegangscode op de Apple Watch.

En mocht je de pincode op je je Samsung Watch niet meer weten, dat je dan contact moet opnemen met de support afdeling van Samsung zelf voor een pukcode.
Iets anders zou ik eerlijk gezegd niet kunnen bedenken, voor de melding op jouw Samsung Watch.

Maar het belangrijkste, het is voor jouw nu opgelost!

Bedankt voor je compliment, ik vond het fijn om je hierbij te mogen helpen.

Reageer