Skip to main content

Ik krijg het niet werkend op mijn watch 5 44mm 4g.

Krijg tijdens het activeren steeds "KPN doesnt offer mobile plans for your watch" met error code -1.

Klantenservice was duidelijk ook nog niet echt getraind anders dan het doorlopen van hetzelfde stappenplan als in dit artikel. Ik las dat bij andere aanbieders soms een QR code gebruikt wordt net als bij mijn e-sim, maar die geeft KPN niet uit…

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Heb hier hetzelfde, watch5 pro lte 😮💨


Heb je ook een Samsung telefoon? In de FAQ staat dat het zonder Samsung telefoon vaak niet werkt en ook niet ondersteund wordt door kpn. Anderzijds staat in de Kennisbank dat het met "elke Android telefoon" moet werken. Tegenstrijdige informatie dus van kpn. Hoe dan ook, met mijn OnePlus 9 Pro (OOS 13.1, Android 13) werkt 't ook niet. 


Geen Samsung telefoon. Maar zal niet weten waarom dat uit zou moeten maken. Pixel 7.

Kan KPN niet gewoon zon QR code regelen?


Ik begrijp het ook niet. Ik vrees echter dat je bij de Samsung klantenservice (zoals de foutmelding aangeeft) hetzelfde antwoord krijgt. Ga er maar vanuit: geen Samsung telefoon, geen Multisim van kpn. Ook al zullen er vast uitzonderingen zijn. Ik verwacht dat de info in het Kennisbank artikel binnenkort wel aangepast wordt.

Jammer is wel allemaal. 


Ja fijn is dat dat kpn dat duidelijk aangeeft. Ze kunnen dus die QR code gaan uitsturen, waarvan ik zeker weet dat die onder water toch al gebruikt wordt door de procedure om het in te stellen.


Je gaat me toch niet vertellen dat dit weer een samsung exclusive dingetje is he... 😮💨😮💨 Nothing phone 1 hier 😭


Nog wat onderzoek gedaan en ik krijg het vermoeden dat mijn Watch (gekocht van Belsimpel) niet voor de Nederlandse markt bedoeld is. Toen hij voor het eerst startte was de taal standaard Frans en ik zie op de doos ook wat vermeldingen alleen in het Frans. Ik las dat een aanbieder als KPN van Samsung alle IMEI nummers van Watches bedoeld voor de Nederlandse markt ontvangt en daar zitten die van ons natuurlijk niet tussen…

Kortom het lijkt me dat er een paar opties zijn:

  • KPN neemt ons IMEI nummer over in hun systeem
  • KPN laat ons een QR code scannen voor de E-SIM die voor de watch bedoeld is. Dan skippen we die controle op IMEI waarschijnlijk (één van de meest gevonden oplossingen als je de error googled)
  • Een andere watch die wél voor de Nederlandse markt bedoeld is

Ik ga in ieder geval ook even verhaal halen bij Belsimpel morgen. Ze hebben vaker import-artikelen maar dan gaat het om producten die normaliter niet in Nederland verkocht worden. De Watch is natuurlijk gewoon officieel verkrijgbaar en zou dus niet via grijze import moeten worden verkocht.


Ik heb een watch uit de samsung experience store in utrecht dus dat kan het probleem helaas niet zijn dit keer. Het klopt idd wel wat je zegt, maar het gaat om een europees product dus dan zal je er minder problemen mee ondervinden. 

Kan bijna niet anders dan dat het aan de telefoon ligt 🥲

Of er zit nog een fout in bij kpn in het systeem natuurlijk..


Ik kan nergens vinden dat het specifiek aan het model telefoon zou kunnen liggen. Samsung leunt ook heel erg op de standaard Wear OS stack van Google dus het zal heel vreemd zijn als voor dat soort standaard zaken er ineens een ander proces ingericht is wat gewoonweg niet werkt bij onze telefoons.

Natuurlijk kan ik het niet uitsluiten maar alles wijst juist naar een verkeerd lopend proces i.c.m. KPN en niet zozeer onze telefoons die niet compatibel zijn (ze doen immers niets anders dan het doorgeven van de E-SIM richting de Watch...)


Fair,

dan is het hopen dat kon er achteraan gaat en met een oplossing komt..  


Nog wat onderzoek gedaan en ik krijg het vermoeden dat mijn Watch (gekocht van Belsimpel) niet voor de Nederlandse markt bedoeld is. Toen hij voor het eerst startte was de taal standaard Frans en ik zie op de doos ook wat vermeldingen alleen in het Frans. Ik las dat een aanbieder als KPN van Samsung alle IMEI nummers van Watches bedoeld voor de Nederlandse markt ontvangt en daar zitten die van ons natuurlijk niet tussen…

Kortom het lijkt me dat er een paar opties zijn:

  • KPN neemt ons IMEI nummer over in hun systeem
  • KPN laat ons een QR code scannen voor de E-SIM die voor de watch bedoeld is. Dan skippen we die controle op IMEI waarschijnlijk (één van de meest gevonden oplossingen als je de error googled)
  • Een andere watch die wél voor de Nederlandse markt bedoeld is

Ik ga in ieder geval ook even verhaal halen bij Belsimpel morgen. Ze hebben vaker import-artikelen maar dan gaat het om producten die normaliter niet in Nederland verkocht worden. De Watch is natuurlijk gewoon officieel verkrijgbaar en zou dus niet via grijze import moeten worden verkocht.

Die van mij komt van bol.com. En in dit geval was bol.com ook zelf de leverancier en niet alleen maar een doorgeefluik voor andere leveranciers, zoals tegenwoordig vaak bij bol.com.


Nog wat onderzoek gedaan en ik krijg het vermoeden dat mijn Watch (gekocht van Belsimpel) niet voor de Nederlandse markt bedoeld is. Toen hij voor het eerst startte was de taal standaard Frans en ik zie op de doos ook wat vermeldingen alleen in het Frans. Ik las dat een aanbieder als KPN van Samsung alle IMEI nummers van Watches bedoeld voor de Nederlandse markt ontvangt en daar zitten die van ons natuurlijk niet tussen…

Kortom het lijkt me dat er een paar opties zijn:

  • KPN neemt ons IMEI nummer over in hun systeem
  • KPN laat ons een QR code scannen voor de E-SIM die voor de watch bedoeld is. Dan skippen we die controle op IMEI waarschijnlijk (één van de meest gevonden oplossingen als je de error googled)
  • Een andere watch die wél voor de Nederlandse markt bedoeld is

Ik ga in ieder geval ook even verhaal halen bij Belsimpel morgen. Ze hebben vaker import-artikelen maar dan gaat het om producten die normaliter niet in Nederland verkocht worden. De Watch is natuurlijk gewoon officieel verkrijgbaar en zou dus niet via grijze import moeten worden verkocht.

Die van mij komt van bol.com. En in dit geval was bol.com ook zelf de leverancier en niet alleen maar een doorgeefluik voor andere leveranciers, zoals tegenwoordig vaak bij bol.com.

Interessant. Ik had expres niet van bol.com besteld na de posts die klaagden dat hij niet in NL werkte, maar dat was inderdaad niet van bol.com zelf maar een andere leverancier:

https://www.bol.com/nl/nl/p/samsung-galaxy-watch5-lte-4g-smartwatch-44-mm-blue/9300000114127759/?bltgh=hpw7GFMjnFVbLgS7q6JF0g.2_11.12.ProductTitle


Ik heb de verpakking er nog ff bijgehaald, maar zowel het garantiebewijs (voor de Benelux) als de snelstartgids bevatten een volledig in het Nederlands opgesteld gedeelte. Daarmee kun je er toch vanuit gaan dat de Watch óók voor de Nederlandse markt bedoeld is, toch? En verder werkt alles voor zover ik kan nagaan, ook de Wallet (G Pay) voor mijn bank.

Overigens heb ik deze, let op de toevoeging "verkoop door bol.com" .


Je gaat me toch niet vertellen dat dit weer een samsung exclusive dingetje is he... 😮💨😮💨 Nothing phone 1 hier 😭

Hoewel ik eerder geneigd was hierop ja te zeggen, vraag ik het me nu af. Ik heb de volledig Nederlandse handleiding voor mijn modelnummer erop nageslagen en ik zie nergens een voorbehoud dat bepaalde functies niet werken met andere merken smartphone's. Op één uitzondering na, de bloeddrukmeting werkt alleen icm een Samsung phone. Maar dat was met de Watch 2,die ik hiervoor had, ook al zo. Het lijkt er dus op dat het eerder een kpn dan een Samsung dingetje is. 


Je gaat me toch niet vertellen dat dit weer een samsung exclusive dingetje is he... 😮💨😮💨 Nothing phone 1 hier 😭

Hoewel ik eerder geneigd was hierop ja te zeggen, vraag ik het me nu af. Ik heb de volledig Nederlandse handleiding voor mijn modelnummer erop nageslagen en ik zie nergens een voorbehoud dat bepaalde functies niet werken met andere merken smartphone's. Op één uitzondering na, de bloeddrukmeting werkt alleen icm een Samsung phone. Maar dat was met de Watch 2,die ik hiervoor had, ook al zo. Het lijkt er dus op dat het eerder een kpn dan een Samsung dingetje is. 

Het voelt een beetje als een makkelijke aanname van iemand die bij de klantenservice werkt om dan maar te roepen ah ja meneer u heeft geen Samsung telefoon. 

Maar die app is gewoon op elke telefoon te gebruiken en werkt hoogstwaarschijnlijk 100% identiek op welke telefoon dan ook. De error die we krijgen klaagt niet over het toestel maar over het feit dat er bij het communiceren met KPN iets fout gaat. Ik blijf hameren dat KPN ons gewoon de E-SIM los moet laten bestellen en scannen, want dat is de oplossing die ik op talloze plekken online (verschillende landen/aanbieders) zie.

Maar goed, het is zondag, hopelijk morgen meer 🙂


Trouwens nog even een checkvraag:

@Henk2304 en @Bdenouden hebben jullie beide op je telefoon zelf een E-SIM voor KPN?


Trouwens nog even een checkvraag:

@Henk2304 en @Bdenouden hebben jullie beide op je telefoon zelf een E-SIM voor KPN?

Nee, een normale sim bij mij, zou dat uit kunnen maken? 


Trouwens nog even een checkvraag:

@Henk2304 en @Bdenouden hebben jullie beide op je telefoon zelf een E-SIM voor KPN?

Nee, een normale sim bij mij, zou dat uit kunnen maken? 

Nee, zelf heb ik wél een E-SIM. Dus dat is blijkbaar ook niet een mogelijke oorzaak.


Trouwens nog even een checkvraag:

@Henk2304 en @Bdenouden hebben jullie beide op je telefoon zelf een E-SIM voor KPN?

Nee. 


@Bdenouden @Henk2304 

Net contact gehad met KPN en Samsung. KPN blijft aangeven dat het aan het gebrek van Samsung telefoon ligt.

Samsung heeft echter bevestigd aan de hand van het serienummer dat de watch gewoonweg ongeschikt is voor de Nederlandse markt. Die van mij is voor Frankrij (zoals mijn vermoeden al was) bedoeld en gaat dus nooit werken hier.

Ik heb het bij Belsimpel aangegeven en ga hem terugsturen. Dan ga ik een bestellen via KPN zelf. 


Morgen mijn werktelefoon maar eens proberen dan, aan de watch ligt het in ieder geval niet, dus of de telefoon inderdaad of toch een probleem waar kpn nog niks over kan zeggen. 


Morgen mijn werktelefoon maar eens proberen dan, aan de watch ligt het in ieder geval niet, dus of de telefoon inderdaad of toch een probleem waar kpn nog niks over kan zeggen. 

Heb je het serienummer laten controleren? Samsung was erg duidelijk


Morgen mijn werktelefoon maar eens proberen dan, aan de watch ligt het in ieder geval niet, dus of de telefoon inderdaad of toch een probleem waar kpn nog niks over kan zeggen. 

Heb je het serienummer laten controleren? Samsung was erg duidelijk

Ik heb hem bij samsung zelf gehaald dus neem aan dat dat goed is 🫣


Morgen mijn werktelefoon maar eens proberen dan, aan de watch ligt het in ieder geval niet, dus of de telefoon inderdaad of toch een probleem waar kpn nog niks over kan zeggen. 

Heb je het serienummer laten controleren? Samsung was erg duidelijk

Ik heb hem bij samsung zelf gehaald dus neem aan dat dat goed is 🫣

Pfff Ja zou wat zijn.. maar wie weet? Zou er niet eens van opkijken..


Hi all. Ik heb onze Kennisbank nu qua info gelijk getrokken met wat er op KPN.com staat. Excuses voor die onduidelijkheid.

Er staat navraag uit over deze specifieke melding. En ook over andere toestellen dan Samsung. In de meeste gevallen zou je verwachten dat het zou moeten werken zolang de telefoon de Wear app heeft. Als ik daar meer over weet laat ik het weten.

 

In een ander topic over Multisim lees ik dit nog:

Gelukt, door de koppeling tussen telefoon en smartwatch te verbreken, en daarna opnieuw te koppelen

 

Misschien dat dat nog helpt?