Skip to main content

Ik krijg het niet werkend op mijn watch 5 44mm 4g.

Krijg tijdens het activeren steeds "KPN doesnt offer mobile plans for your watch" met error code -1.

Klantenservice was duidelijk ook nog niet echt getraind anders dan het doorlopen van hetzelfde stappenplan als in dit artikel. Ik las dat bij andere aanbieders soms een QR code gebruikt wordt net als bij mijn e-sim, maar die geeft KPN niet uit…

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Hi all. Ik heb onze Kennisbank nu qua info gelijk getrokken met wat er op KPN.com staat. Excuses voor die onduidelijkheid.

Er staat navraag uit over deze specifieke melding. En ook over andere toestellen dan Samsung. In de meeste gevallen zou je verwachten dat het zou moeten werken zolang de telefoon de Wear app heeft. Als ik daar meer over weet laat ik het weten.

 

In een ander topic over Multisim lees ik dit nog:

Gelukt, door de koppeling tussen telefoon en smartwatch te verbreken, en daarna opnieuw te koppelen

 

Misschien dat dat nog helpt?

Hoi Paul,

Het opnieuw koppelen had ik in ieder geval al geprobeerd. Gezien Samsung er vrij duidelijk in was dat het aan de watch lag op basis van het serienummer heb ik via kpn zelf nu een besteld. Morgen zou die er moeten zijn dus ben heel erg benieuwd.


Hi all. Ik heb onze Kennisbank nu qua info gelijk getrokken met wat er op KPN.com staat. Excuses voor die onduidelijkheid.

Er staat navraag uit over deze specifieke melding. En ook over andere toestellen dan Samsung. In de meeste gevallen zou je verwachten dat het zou moeten werken zolang de telefoon de Wear app heeft. Als ik daar meer over weet laat ik het weten.

 

In een ander topic over Multisim lees ik dit nog:

Gelukt, door de koppeling tussen telefoon en smartwatch te verbreken, en daarna opnieuw te koppelen

 

Misschien dat dat nog helpt?

Hoi Paul,

Het opnieuw koppelen had ik in ieder geval al geprobeerd. Gezien Samsung er vrij duidelijk in was dat het aan de watch lag op basis van het serienummer heb ik via kpn zelf nu een besteld. Morgen zou die er moeten zijn dus ben heel erg benieuwd.

Samsung zal het weten… Ik ben ook benieuwd of het morgen dan wel soepel gaat. Hoor het graag!


Zojuist contact gehad met een medewerkster van Samsung service: mijn Watch is geschikt voor de Nederlandse markt, op basis van IMEI-nummer. Als kpn dus controleert op IMEI zou dat bij mij niet tot een afwijzing moeten leiden. Het zou niet alleen met Samsung telefoons maar ook met andere niet al te oude Android telefoons moeten werken en zeker met Android 13 (wat ik heb), alleen niet met iPhone (!). Bij Samsung service zelf is nog niet bekend dat kpn nu ook ondersteuning levert, zij weten op dit moment alleen nog maar van T-Mobile (dat heeft ze expliciet nagevraagd). Het kan zijn dat er een firmware update nodig is maar die worden ongeveer maandelijks in willekeurige batches uitgerold. Dat zou een mogelijke verklaring kunnen zijn waarom het bij de een wel en bij de ander nog niet werkt.

Op dit moment heb ik fw-versie R925FXXU1AWDA, maar ze kon me niet vertellen of dat de nieuwste is of niet.


Ik heb ondertussen ook contact met samsung klantenservice, later deze week hoor ik meer.

 

Maar een software update zou inderdaad nodig kunnen zijn om het te activeren met niet samsung telefoons, we zullen zien.


Oh, en ik heb gisteren m'n watch en telefoon opnieuw gekoppeld, maar ook dat gaf geen resultaat.


@Paul_

Nou, met de nieuwe watch van KPN zelf werkt het wéér niet.

 

Samsung weer gebeld en ze geven heel duidelijk aan dat het echt helemaal niets uitmaakt wat voor telefoon je hebt, zoalang de Samsung Wear app er maar op geïnstalleerd kan worden.

Het probleem ligt dus echt bij KPN. Zij zouden een alternatief moeten bieden door gewoonweg de QR-code beschikbaar te stellen (dat zegt Samsung zelf...) die voor de E-SIM gebruikt wordt. Dan kunnen wij die gewoon scannen. Het automatische proces is schijnbaar niet waterdicht...


@Paul_

Nou, met de nieuwe watch van KPN zelf werkt het wéér niet.

 

Samsung weer gebeld en ze geven heel duidelijk aan dat het echt helemaal niets uitmaakt wat voor telefoon je hebt, zoalang de Samsung Wear app er maar op geïnstalleerd kan worden.

Het probleem ligt dus echt bij KPN. Zij zouden een alternatief moeten bieden door gewoonweg de QR-code beschikbaar te stellen (dat zegt Samsung zelf...) die voor de E-SIM gebruikt wordt. Dan kunnen wij die gewoon scannen. Het automatische proces is schijnbaar niet waterdicht...

Dussss..... Erg makkelijk dus blijkbaar om naar samsung te wijzen 🫣


Bedankt voor de update, Maark. 

 

@Paul_

Nou, met de nieuwe watch van KPN zelf werkt het wéér niet.

 

Samsung weer gebeld en ze geven heel duidelijk aan dat het echt helemaal niets uitmaakt wat voor telefoon je hebt, zoalang de Samsung Wear app er maar op geïnstalleerd kan worden.

Het probleem ligt dus echt bij KPN. Zij zouden een alternatief moeten bieden door gewoonweg de QR-code beschikbaar te stellen (dat zegt Samsung zelf...) die voor de E-SIM gebruikt wordt. Dan kunnen wij die gewoon scannen. Het automatische proces is schijnbaar niet waterdicht...

Dussss..... Erg makkelijk dus blijkbaar om naar samsung te wijzen 🫣

Ik weet niet wie naar Samsung wijst, maar ik doe dat niet. Er wordt uitgezocht wat er precies aan de hand is met deze foutcode. Zodra ik meer weet laat ik van me horen.


Update!

 

Het is me gelukt!

Oke wel met een mega omweg.. 

Watch met mijn werktelefoon verbonden, dat is wel een samsung. Lte geactiveerd, daarna resetten, optie om mobiel plan te behouden aangevinkt, en daarna weer met mijn privetelefoon verbonden. 🤓

 

Geen idee voor hoelang het werkt maar we zullen zien 😆


Update!

 

Het is me gelukt!

Oke wel met een mega omweg.. 

Watch met mijn werktelefoon verbonden, dat is wel een samsung. Lte geactiveerd, daarna resetten, optie om mobiel plan te behouden aangevinkt, en daarna weer met mijn privetelefoon verbonden. 🤓

 

Geen idee voor hoelang het werkt maar we zullen zien 😆

Netjes! Goed dat je het deelt. Maar niet iets wat ik van klanten kan vragen. Op de achtergrond zijn m'n collega's hier druk mee bezig.


Ok, dan zal ik me maar eens gaan oriënteren op het vervroegd vervangen van m'n OnePlus 9 Pro door een Samsung Galaxy A54, of bestaat de A55 ook al? De S-serie is me te duur en de huidige A-serie zal qua specs wel niet veel meer afwijken van m'n 9 Pro, behalve wellicht de camera want dat is een Hasseblad in de 9 Pro. Ik wacht nog wel een update van de Watch af, of dat misschien soelaas biedt. 


Ok, dan zal ik me maar eens gaan oriënteren op het vervroegd vervangen van m'n OnePlus 9 Pro door een Samsung Galaxy A54, of bestaat de A55 ook al? De S-serie is me te duur en de huidige A-serie zal qua specs wel niet veel meer afwijken van m'n 9 Pro, behalve wellicht de camera want dat is een Hasseblad in de 9 Pro. Ik wacht nog wel een update van de Watch af, of dat misschien soelaas biedt. 

Iedereen moet het helemaal zelf weten, maar ik zou niet op basis van deze foutmelding een ander toestel gaan kopen. We zijn er mee bezig.


Ok, dan zal ik me maar eens gaan oriënteren op het vervroegd vervangen van m'n OnePlus 9 Pro door een Samsung Galaxy A54, of bestaat de A55 ook al? De S-serie is me te duur en de huidige A-serie zal qua specs wel niet veel meer afwijken van m'n 9 Pro, behalve wellicht de camera want dat is een Hasseblad in de 9 Pro. Ik wacht nog wel een update van de Watch af, of dat misschien soelaas biedt. 

De a54 is een flinke downgrade in vergelijking met een 1+ 9 pro. Ik zou idd de update van kpn even afwachten, zonde van je toestel 


Hi all, excuses voor de late reactie.

Mijn collega's hebben testen uitgevoerd en zien ook dat het niet helemaal goed gaat met toestellen anders dan Samsung. De conclusie is dat we de info over de ondersteuning die op kpn.com/multisim staat aanhouden. Ik weet niet wanneer dit aangepast gaat worden dus vooralsnog:

 

Multisim voor de Samsung Galaxy Watch series werkt het beste in combinatie met een Samsung telefoon met Android 8.0 en ten minste 1,5 GB RAM. Het gebruik van Multisim voor een Samsung Galaxy Watch in combinatie met andere Android toestellen wordt niet actief ondersteund. We kunnen dan ook niet garanderen dat dit werkt.

 

 

Het is me gelukt!

Oke wel met een mega omweg.. 

Watch met mijn werktelefoon verbonden, dat is wel een samsung. Lte geactiveerd, daarna resetten, optie om mobiel plan te behouden aangevinkt, en daarna weer met mijn privetelefoon verbonden. 🤓

 

@Bdenouden heeft een work around gevonden wat natuurlijk fijn is, maar ik snap dat niet iedereen een Samsung toestel erbij heeft.


Dus dan toch maar een nieuwe Samsung telefoon? Want de hoop dat dit spoedig voor andere merken telefoons opgelost gaat worden is met bovenstaande melding van @Paul_ wel een beetje vervlogen.

Of toch maar naar T-Mobile want daar geldt deze beperking niet voor zover ik kan nagaan. 


Jammer dat dit niet op de info pagina van KPN staat. Had dat er wel gestaan had ik geen watch5 gekocht. Ik heb een Pixel 6a telefoon. Wel gek dat het alleen met Samsung telefoons werkt. Waardeloos. 


Nee, het werkt alléén bij kpn niet met andere telefoons en dat gaat waarschijnlijk ook niet snel veranderen. Óf de techinci van kpn zijn niet voldoende onderlegen, óf er zijn commerciële of andere redenen dat dit vooralsnog niet voortvarend wordt opgelost. 


Nee, het werkt alléén bij kpn niet met andere telefoons en dat gaat waarschijnlijk ook niet snel veranderen. Óf de techinci van kpn zijn niet voldoende onderlegen, óf er zijn commerciële of andere redenen dat dit vooralsnog niet voortvarend wordt opgelost. 

Ja je hebt gelijk. Bij T-Mobile werkt het wel. Ik denk dat ze iets te snel geweest zijn met het vrijgeven van deze optie. Ik kreeg gister het advies van KPN support om langs een KPN winkel te gaan en dat zij het wel konden regelen voor mij. Dan weet ik wel wat ze gaan doen. Koppelen aan een Samsung telefoon, met mijn simkaart, activeren en weer terug koppelen aan mijn telefoon. 
maar dat kan ik zelf wel. Een collega van mij heeft een Samsung telefoon. Morgen even proberen. 


Nee, het werkt alléén bij kpn niet met andere telefoons en dat gaat waarschijnlijk ook niet snel veranderen. Óf de techinci van kpn zijn niet voldoende onderlegen, óf er zijn commerciële of andere redenen dat dit vooralsnog niet voortvarend wordt opgelost. 

Ja je hebt gelijk. Bij T-Mobile werkt het wel. Ik denk dat ze iets te snel geweest zijn met het vrijgeven van deze optie. Ik kreeg gister het advies van KPN support om langs een KPN winkel te gaan en dat zij het wel konden regelen voor mij. Dan weet ik wel wat ze gaan doen. Koppelen aan een Samsung telefoon, met mijn simkaart, activeren en weer terug koppelen aan mijn telefoon. 
maar dat kan ik zelf wel. Een collega van mij heeft een Samsung telefoon. Morgen even proberen. 

Nou gister geprobeerd met een Samsung S20 te koppelen en multisim te activeren. Dat is niet gelukt, nu kreeg ik de foutmelding 3010. Ik wacht verder een reactie van KPN af. Mocht ik tijd hebben deze week dan loop ik langs een KPN winkel, wat het advies van KPN support was.


Hi all, excuses voor de late reactie.

Mijn collega's hebben testen uitgevoerd en zien ook dat het niet helemaal goed gaat met toestellen anders dan Samsung. De conclusie is dat we de info over de ondersteuning die op kpn.com/multisim staat aanhouden. Ik weet niet wanneer dit aangepast gaat worden dus vooralsnog:

 

Multisim voor de Samsung Galaxy Watch series werkt het beste in combinatie met een Samsung telefoon met Android 8.0 en ten minste 1,5 GB RAM. Het gebruik van Multisim voor een Samsung Galaxy Watch in combinatie met andere Android toestellen wordt niet actief ondersteund. We kunnen dan ook niet garanderen dat dit werkt.

 

 

Het is me gelukt!

Oke wel met een mega omweg.. 

Watch met mijn werktelefoon verbonden, dat is wel een samsung. Lte geactiveerd, daarna resetten, optie om mobiel plan te behouden aangevinkt, en daarna weer met mijn privetelefoon verbonden. 🤓

 

@Bdenouden heeft een work around gevonden wat natuurlijk fijn is, maar ik snap dat niet iedereen een Samsung toestel erbij heeft.

Ik heb gister hetzelfde geprobeerd, maar helaas, ik kreeg bij het activeren van de multisim op een Samsung S20 de foutcode: 3010…Â