Skip to main content

Hi,

 

Ik heb een probleempje…

Ik heb ongeveer 20 dagen een thaise sim kaart in mn Iphone gehad. Tijdens die periode kon ik gewoon mijn kpn nummer blijven gebruiken voor Facetime en Imessage. echter kreeg ik dagelijks pop-ups dat over 30 dagen mijn 06 nummer niet meer gebruikt kon worden. Na 22 dagen heb ik mijn kpn kaart weer in mn mobiel gestopt. Het aftellen bleef echter doorgaan. Ik las in de instellingen dat ik mn nummer kon verijderen en deze dan altijd weer opnieuw aan Apple ID en mobiel kon koppelen. Echter doet hij dat nu niet meer. Alles lukt tot ik de verificatie code in moet vullen. deze word namelijk naar mijn 06 ge smst en die krijg ik dus niet binnen.. 

Ik heb heel even kort mobile data aangezet, ook roaming heb ik heel even aangezet maar ook dat maakte geen verschil. 

Het probleem is alleen dat ik pas in januari weer in NL ben, Ik heb tot die tijd sms met mijn NL nr nodig om op bepaalde sites in te kunnen loggen. 

 

Weet iemand wat ik kan doen om mijn 06 weer in connecten aan mn telefoon?

 

mvg

 

Alex

 

 

 

 

Werkt je kpn simkaart ook niet (meer) in een andere telefoon. Beter dan wel Android telefoon gebruiken. 

En is het een abonnement of prepaid?


Hallo @Lexflex ,

Ik vermoed dat het over een prepaidkaartje van KPN gaat. 
 

Nadat je die zes maanden niet hebt gebruikt om te bellen of te sms-en, dan heb je daarna nog 90 dagen om je kaartje te redden via een opwaardering. Zo te lezen heb je dat niet gedaan. In dat geval ben je jouw telefoonnummer definitief kwijt. 


Hi, Het gaat niet om een prepaid kaart. 

Ik denk dat ik het een beetje verkeerd heb uitgelegd. Wat ik moet doen is vanuit het buitenland mijn 06 opnieuw koppelen aan Facetime en (met name) Imessage. En ik loop dus vast op het punt waarop de verificatie code naar mij toegestuurd moet worden. 

 

 


Ok, dan kan ik je niet verder helpen. 


Hoi @Lexflex, welkom hier. 

Je kan dus geen sms’jes meer ontvangen. Jouw toestel herkent de sim nog wel? Je kreeg wel een netwerk? Heb je wel de sms welkom in Thailand gekregen?
Kun je de sim in een ander toestel testen, of werkt het daar ook niet?
Verder kun je wel bellen? 


ja de kaart doet het denk ik nog wel. SMS gekregen maar dit was voordat de Thaise kaart in gebruik is genomen.

mijn vriendin die ook een kpn kaart heeft heeft dit probleem niet. het verschil is dat zij niets gedaan heeft en op een gegeven moment de vraag kreeg of ze wilde verlengen (gebruik maken van ander nummer) en ik voordat het aftellen voorbij was mn kpn nr had gewist omdat erbij stond dat je deze altijd weer kon reconnecten. Ik dacht wacht die paar dagen niet af ik stel hem opnieuw in dan heb ik weer 30 dagen. 

 

 


ja de kaart doet het denk ik nog wel.

Denk ik ... daar hebben we niet zoveel aan.

Heb je die sim kaart al eens in een andere telefoon kunnen plaatsen om te zien of hij daarin wel werkt.

LET OP: Zet op die telefoon mobiele data absoluut uit want anders ben je in een luttele seconde €60,50 armer en dat wil je waarschijnlijk niet.

Werkt jouw sim kaart?

 

...en ik voordat het aftellen voorbij was mn kpn nr had gewist omdat erbij stond dat je deze altijd weer kon reconnecten. 

Wat bedoel je hiermee, waar had je het KPN nr gewist?


Kun je het eens testen door de simkaart in het toestel van jouw vriendin te proberen? Krijg je dan een netwerk?


Facetime, Imessage, Whatsapp e.d. zijn aangemeld onder je 06. Dat wordt bij die diensten dan je gebruikersnaam. Echter checken deze diensten wel eens in de zoveel tijd of de dienst nog steeds onder het aangemelde nummer gebruikt worden. Dat is met een Thais nummer natuurlijk niet het geval en dan wordt het account automatisch geblokkeerd.

Hiervoor zul je je NL simkaart in je telefoon moeten stoppen en in te loggen op die diensten en daar naar de instellingen te gaan. Dan kun je je NL nummer opnieuw verifiëren. Je krijgt dan een smsje. Die sms kun je dus alleen ontvangen onder je NL simkaart. 

Werkt de verbinding met je NL simkaart niet of niet goed, probeer dan handmatig via een ander mobiel netwerk.