Skip to main content
Vraag

Na 8 uur nog geen SMS ontvangen over activatie buitenlandbundel Bosnië

• October 4, 2026
  • 4 reacties
  • 50 keer bekeken

Na 8 uur nog steeds geen bevestiging gehad per sms of app dat mijn databundel geactiveerd is voor Bosnië. Ik kan al heel de dag niet op internet hierdoor.

4 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@JDvas 

Welkom op de community van KPN.

Dit kun je heel gemakkelijk zelf checken in de Mijn KPN app.
Daar is de buitenlandbundel ook zichtbaar, ook om te controleren hoeveel data je nog over hebt van deze bundel.

Ga als volgt te werk:

• Open de Mijn KPN app op jouw smartphone
  • Tik onderaan op Producten.
  • Vervolgens tik je op je eigen 06-nummer.
  • Je komt nu uit op het overzicht van je mobiele abonnement.
  • Tik nu op Mijn Bundels, (onder de tegels MB’s delen en Facturen)
  • Je komt nu uit bij je bundels
  • Als je buitenlandbundel geactiveerd is, vindt je bovenaan de optie Buiten EU.
  • Als je hierop tikt, kom je uit op de geactiveerde buitenlandbundel.

Het kan namelijk gebeuren, dat je bevestiging per sms niet hebt ontvangen om verschillende redenen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 4, 2026

Beste Michel,

Bedankt voor je reactie! Ik zie inderdaad wel de bundel van buiten de EU staan als ik jouw stappen volg.

Kan dat dus verder geen kwaad om nu te internetten zonder WiFi als ik die SMS bevestiging niet krijg?

Groetjes Jack

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@JDvas 

Als je de bestelde buitenlandbundel ziet staan binnen de Mijn KPN app, onder Buiten EU dan kun je probleemloos internetten via het mobiele netwerk op 4G of 5G.
Alle data gaat dan vanuit die buitenlandbundel voor Bosnië, totdat je er doorheen bent.

Als de bestelde buitenlandbundel voor Bosnië niet goed geactiveerd zou zijn, zou je hem ook niet kunnen vinden binnen de Mijn KPN app.

De bevestiging sms is gewoon niet goed overgekomen naar jouw, en dat gebeurt helaas wel vaker als je in een land buiten de EU verblijft. 
Vandaar dat de bundel ook zichtbaar is binnen de Mijn KPN app.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 6, 2026

Nogmaals bedankt voor je uitleg nog zo laat in de avond. Ik stel het op prijs! Ik heb ondertussen ook de SMS gehad de volgende dag, maar zag het inderdaad in de app dat de mb's al liepen van mijn buitenlandbundel.

Groetjes Jack