Ik heb multisim geïnstalleerd op mijn smartwatch, maar ik heb een ander telefoonnummer op mijn watch gekregen. Ik word nu ook regelmatig gebeld door vreemdelingen die op zoek zijn naar iemand anders. Als ik vanaf mijn horloge bel, zien mensen niet dat ik het ben, maar zien ze een raar nummer.
Hoi
Welkom op de community van KPN.
Dat is heel vreemd, en het is ook de eerste keer dat ik dit hoor van een mede klant.
Ook omdat je multisim gekoppeld wordt aan je KPN mobiele abonnement, en dus automatisch ook met jouw vertrouwde 06-nummer.
Je zou het volgende kunnen doen, en dat is de multisim verwijderen van je smartwatch nadat je het multisim abonnement volledig hebt stop gezet via jouw KPN ID inlog.
Op dezelfde wijze als je de multisim gaat activeren, maar dan andersom.
In feite stop je dus tijdelijk het multisim abonnement, waarna je jouw Watch weer volledig terug zet naar de fabrieksinstellingen.
Begin dan opnieuw met de installatie van je Watch, en voeg daar op de gebruikelijke wijze de multisim weer aan toe, en kijk dan of de multisim wel goed gekoppeld is aan je mobiele abonnement.
Is daarmee het probleem niet opgelost, bel dan morgen overdag even de telefonische klantenservice van KPN, om dit probleem voor te leggen en ook wat te doen.
Telefoonnummers:
- 0800-0402 (Vanaf elke telefoon)
- 1200 (Vanaf een KPN mobiele aansluiting)
Openingstijden klantenservice:
- Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
- Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
- Zondag gesloten
Je kunt ook een terugbel verzoek inplannen:
- Klik hiervoor op de volgende link: Terugbel Verzoek Inplannen
Ook kun je nog langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt gaan, in dat geval kan een KPN medewerker met je meekijken.
Dankjewel voor je reactie
Hoi
Dank voor je terugkoppeling.
Ik raad je aan, om met jouw smartphone en de Watch naar de dichtstbijzijnde KPN Winkel te gaan, en daar het probleem met een fysieke medewerker te bespreken.
Hij of zij kan dan meekijken, en mogelijk beoordelen waar het aan zou kunnen liggen.
Ook kan de KPN winkelmedewerker in jouw klanten dossier, om te zien waar het eventueel fout gaat.
Het mooie daarvan is, dat je gewoon mee kunt kijken.
Ik zou het sowieso nu niet meer via de telefonische klantenservice gaan doen, aangezien die niet mee kunnen kijken, terwijl dat nu wel even van belang is in jouw situatie.
De multisim dient gekoppeld te worden aan jouw KPN mobiele abonnement, met hetzelfde 06-nummer.
Ik ken de multisim niet anders als dat de 2e simkaart een 097 nummer heeft en alleen data kan. Het lijkt mij beetje by design. Je kan immers niet 1 06 nummer op 2 apparaten te gelijk gebruiken.
Ik ken de multisim niet anders als dat de 2e simkaart een 097 nummer heeft en alleen data kan. Het lijkt mij beetje by design. Je kan immers niet 1 06 nummer op 2 apparaten te gelijk gebruiken.
Hoi
Wat je nu schrijft klopt helaas niet.
De multisim is een toevoeging bij je huidige KPN mobiele abonnement, en wordt daaraan gekoppeld.
Hiermee gebruikt de multisim dezelfde databundel en belminuten, en dus ook hetzelfde 06-nummer.
Alleen mobiele data abonnementen krijgen een 097 nummer toegewezen, maar staat volledig los van de multisim voor je Samsung of Apple Watch.
Met multisim ben je dus op hetzelfde 06-nummer bereikbaar, als op je gewone smartphone.
Wat is Multisim?
Multisim is een extra digitale simkaart die wordt gekoppeld aan je bestaande KPN Mobiel abonnement. Je kan dan je abonnement voor meerdere apparaten tegelijk gebruiken. Zo ben je altijd bereikbaar op je eigen telefoonnummer.
Een multisim gebruikt hetzelfde telefoonnummer en data, belminuten & smsjes uit je bestaande KPN abonnement.
Alles over de multisim bij KPN, lees je hier: Multisim bij KPN
verrek, er is een verschil tussen de zakelijke met e-sim en particuliere multisim.
ja dan moet het gewoon werken met je eigen 06 nummr
Wat gek dat jij een ander telefoonnummer krijgt als je multisim activeert op jouw smartwatch,
Als de problemen blijven aanhouden, dan denk ik dat het inderdaad een goed idee is om bij een KPN winkel in de buurt langs te gaan. Mijn collega kan dan met je meekijken. Hopelijk is er op die manier te achterhalen waar het mis gaat.
Ah, ja, dat hadden we ook niet zelf kunnen oplossen. Hopelijk kijkt de technische dienst er snel naar en kun je ook snel je smartwatch goed gebruiken!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.