Skip to main content

Hallo, ik heb gister mijn nieuwe mobiele abonnement (vanaf Vodafone naar kpn) toch maar geannuleerd omdat ik een betere deal vond. De KPN medewerker aan de telefoon zei dat omdat het binnen 14 dagen was alles terug naar de oude stand zou gaan maar nu heb ik helemaal geen telefoon service meer! De KPN simkaart raakte door de annulering buiten gebruik maar mijn oude Vodafone simkaart doet het nu ook niet meer. Help!

Oei, dat is het meest ongelukkige moment om je te bedenken.

Als je nummer door VF is overgedragen aan KPN en het nieuwe abonnement bij KPN begonnen is, dan heeft VF je contract beëindigd. Binnen 14 dagen kan je het nieuwe KPN abonnement stoppen, maar terug naar VF is dan lastig, waar naartoe?? Wat zegt Vodafone als je ze belt?


Oh, djiezus, @Jolien86 . Wat een slecht moment. Het allerslechtste. Want feitelijk heb je nu opgezegd.

Snel bellen met kpn. Want nu is er GEEN abonnement meer en dus grote kans je nummer definitief kwijt te raken.

De 14 dagen bedenktijd is een beetje tricky. Want terug naar het oude, en zeker de vorige provider, kan niet! Dus zeg je binnen die 14 dagen eigenlijk helemaal op.

Snel bellen, met een telefoon die het wel doet, met kpn. Want dat is nu de ENIGE provider waar je met je huidige ( … ahum...) nummer alsnog een abonnement kunt nemen. Vodafone helemaal niet want die waren al opgezegt, je nummer was al actief bij KPN. Binnen een dag of 14 van beëindiging van een abonnement kan een nummer nog wel 'gered’ worden.

Je nummer is nu bij kpn. Een inactief nummer kan niet door een andere provider overgenomen worden.

KPN 0800-0402 .

( bij prepaid is het direct einde verhaal voor een telefoonnummer)


Hoi Peter en RBxx, 

Ja echt balen! De annulering is gedaan door KPN nadat ik het probleem uitlegde en ze me verzekerde dat dan alles gewoon werd terug gedraaid en ik zonder problemen m’n oude simkaart weer kon gebruiken! Als het binnen 14 dagen was van de bestelling dan zou er in principe dus ‘niks gebeurt zijn’ en ik terug gaan naar VF en van daaruit een andere provider kunnen kiezen. NIET DUS. En nu kan ik ook nog eens niet bellen omdat m’n telefoon het niet doet, echt heel penibel. 

Als ik wist dat VF geen optie was dan had ik het uiteraard niet opgezegd maar dit was me verzekerd door een KPN medewerker. Nu maar even met de telefoon van een vriend proberen te bellen en het op te lossen. Helaas is KPN niet via de chat bereikbaar maar alleen per telefoon.


Precies. Het had dus niet ná de activatie moeten gebeuren. Dat is echt te laat voor zo'n “14 dagen” bedenktijd. Eenmaal actief bij een nieuwe provider (wat de overstap ook is) zou annuleren niet meer mogelijk moeten zijn….

Inderdaad. Chat is alleen een bot die verwijst naar de oplossingen op de website. Maar dat gaat niet in deze situatie. Er zitten geen mensen meer achter de chat, dat bleek toch niet efficiënt (met zoveel klanten).

Succes en sterkte.