Skip to main content
Beantwoord

Na diefstal toestel kan ik geen nieuwe SIM aanvragen omdat activatiecode naar het gestolen toestel gaat

• June 18, 2025
  • 4 reacties
  • 38 keer bekeken

in verband met diefstal telefoon probeer ik een nieuwe simkaart aan te vragen. Ik kom helaas niet verder aangezien er een activatiecode wordt gevraagd die naar mijn gestolen toestel wordt verstuurd.
Via de waardeloze chatbot kom ik ook niet verder en heb ik vervolgens maar een contactformulier ingevuld welke binnen 5 werkdagen wordt behandeld. In het contactformulier heb ik duidelijk aangegeven dat ik geen beschikking heb over de telefoon en dat ik dus ook niet kan bellen met jullie.

krijg een dag later een melding dat jullie mij willen spreken en dat jullie mij geprobeerd hebben te bellen.

tja dat gaat dus niet zonder telefoon…… Bellen vanuit Thailand is ook niet echt interessant en goedkoop.
Hoe moeilijk moet het zijn om mij gewoon een nieuwe simkaart sturen? De kosten kunnen gewoon doorbelast worden op de maandelijkse factuur.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Sanniecee, welkom hier. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden. 

Dank voor jullie reacties. Via messenger inmiddels contact met een medewerker die ervoor gaat zorgen dat ik bij thuiskomst een nieuwe simkaart heb. Dan nog gelijk een nieuwe telefoon scoren. Lijkt dus goed te komen.

Ik ben blij om te lezen dat het nu gelukt is via Messenger.

Voor andere meelezers, dit kan worden gedaan via X of Facebook wanneer je niet telefonisch bereikbaar bent en dus geen terugbelafspraak (rechts onderin) kunt maken met ons. 

4 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Sanniecee 

Welkom op de community van KPN.

Als eerst heel vervelend dat je smartphone (met KPN simkaart) is gestolen tijdens je vakantie, dat is nooit leuk en ook niet fijn als je contact wilt houden met het thuisfront.

Als eerste wil ik je alvast aangeven, dat een nieuwe (vervangende) simkaart niet wordt opgestuurd naar een adres in het buitenland, maar alleen naar je woonadres in Nederland.
Dus een nieuwe simkaart opsturen naar je verblijfplaats in Thailand, gaat dus niet gebeuren.

Dit werkt eveneens zo, als jezelf een nieuwe simkaart zou aanvragen via de website van KPN.

Het beste is om nu tijdelijk een prepaid simkaart in Thailand te kopen, zodat je in elk geval weer bereikbaar bent en kunt internetten op het tijdelijk nummer.

Zodra je weer terug bent in Nederland, kun je langs een KPN winkel bij jouw in de buurt gaan, en daar een nieuwe (vervangende) simkaart gaan ophalen.
Deze krijg je dan geactiveerd mee naar huis, en kun je dus gelijk gebruiken met je eigen 06-nummer.

• June 18, 2025

Hallo ​@Sanniecee 

Je hebt E-SIM als tag staan en gelukkig kan je tegenwoordig ook een e-sim installeren zonder fysieke simkaart of SMS code, je krijg een verificatiecode gemaild en betaalt voor extra controle 1 cent via iDeal:

E-sim installeren zonder oud toestel

Ben je jouw toestel verloren of is deze gestolen? Dan heb je geen toegang meer tot MijnKPN, want dit activeer je op jouw toestel met behulp van een verificatie sms. Eerder was het zo dat je dan eerst een nieuwe fysieke simkaart moest aanvragen, voordat je deze weer kon omzetten naar e-sim.

Vanaf 3 februari 2025 is het ook mogelijk om e-sim te installeren via de KPN website: E-sim installeren. Zo kan jij toch e-sim installeren op jouw nieuwe telefoon als je jouw oude toestel niet meer hebt, zonder eerst een fysieke simkaart aan te hoeven vragen. Klik hierboven op de link en doorloop de stappen.

Goed om te weten: voordat we de e-sim kunnen installeren, willen we natuurlijk wel zeker weten dat jij het bent. Daarom checken we dat zo:

• We mailen een verificatiecode die je invult bij het installeren van je e-sim.
  • We vragen je om via iDeal 1 cent te pinnen. Daarmee controleren we of het rekeningnummer overeenkomt.

Wil je liever geen 1 cent betalen? Dan kun je natuurlijk altijd eerst een fysieke simkaart aanvragen en daarna het standaard e-sim installatieproces doorlopen.

Bron:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 18, 2025

Dank voor jullie reacties. Via messenger inmiddels contact met een medewerker die ervoor gaat zorgen dat ik bij thuiskomst een nieuwe simkaart heb. Dan nog gelijk een nieuwe telefoon scoren. Lijkt dus goed te komen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 19, 2025

Hi ​@Sanniecee, welkom hier. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden. 

Ik ben blij om te lezen dat het nu gelukt is via Messenger.

Voor andere meelezers, dit kan worden gedaan via X of Facebook wanneer je niet telefonisch bereikbaar bent en dus geen terugbelafspraak (rechts onderin) kunt maken met ons.Â