Na installatie e-sim kan ik er niet mee bellen.
Display tlelefoon feeft wel bereik aan, alle balkjes vol !
Na installatie e-sim kan ik er niet mee bellen.
Display tlelefoon feeft wel bereik aan, alle balkjes vol !
Hoi
Wat vaak wil helpen is om je toestel eens helemaal uit en dan weer aan te zetten. Zou je dat eens kunnen proberen? En krijg je ook iets te horen of te zien als je een uitgaande verbinding probeert te maken?
Weet dat je altijd een fysieke sim kan aanvragen via onze klantenservice of in een KPN winkel. Dan weet je zeker dat je weer bereikbaar bent. Je kunt gemakkelijk telefonisch contact met ons krijgen via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt!
Hey Arjan, dank voor je antwoord !
Natuurlijk heb ik mijn telefoon diverse keren uit en aan gezet zonder resultaat helaas.
Als ik iemand probeer te bellen krijg ik de melding, sim niet aangemeld bij netwerk.
Een van je collega's waar mee ik een tel gesprek had heeft me een nieuwe fysieke simcard gestuurd.
Die WERKTE meteen na activatie. Ik heb opnieuw een e-sim aan gevraagd, en die werkt weer niet !
Detail is wel bij de stap haal de simcard uit het toestel moet ook de accu er uit, x-cover 7 samsung..
Dan is de stap voor stap procedure onderbroken weet niet of het wat uitmaakt ?
Terug bij af dus.. simcard van kpn die niet werkt !
Effe voor jou beeld, ik wil 2 sim's in dit toestel, sim 1 is fysiek odido van mijn werk, sim 2 moet kpn kan alleen e-sim zijn want 1 plek voor fysieke sim in dit toestel..
Hoop dat er snel een oplossing komt, dit is prullen..
Dank voor je input groeten Kees
Hoi
Verder noem je een stap die ik niet herken in het activatieproces. Je geeft aan dat je de simkaart uit het toestel haalt en ook de accu, maar die stap ken ik eigenlijk niet. Je ontvangt tijdens het activeren van de e-sim in MijnKPN een SMS op je plastic simkaart met een activatiecode en het is belangrijk dat je deze invoert in de app. Gebeurt dit wel? Je plastic simkaart kun je pas verwijderen uit je toestel, wanneer je e-sim geactiveerd is en je ermee kunt bellen.
En kun je nog eens kijken naar deze activatiestappen onder “Van plastic simkaart naar e-sim” op onze website? Daar staat exact uitgelegd hoe het activatieproces in zijn werk gaat.
Klopt Arjan..
Als je de code heb ingevoerd komt de stap, haal de simcard uit je toestel maar laat hem aanstaan..
Bij mijn toestel moet de accu er uit, anders kan je niet bij de simcard.
Ik denk dat deze stap nog een terugmelding doet in de app naar het systeem van kpn ?
Denk dat het daarom fout gaat ..
Morgen ga ik naar de kpn winkel in Roosendaal en hoop dat men me daar verder kan helpen ..
Kpn winkel dicht..
Oh, wat vreemd! Het is nog geen kerst en een normale werkdag. Sorry daarvoor
Het zou goed kunnen dat het fout gaat bij de stap van de simkaart en de accu eruit halen. Heb je misschien ook nog een oud toestel of is er een toestel voor handen van iemand anders? Dan kan je daar je simkaart in stoppen en zo de SMS ontvangen en eventueel dan de simkaart eruit halen.
Als je toch graag hulp wilt, dan is er ook een KPN winkel in Bergen op Zoom. Die zou vandaag wel open moeten zijn, want ik zie alleen gewijzigde openingstijden op 5 en 31 december.
Hoi Arjan,
Bleek dat de winkel om 9.30u pas open gaat ..
Maar goed ik ben nog even terug gegaan en met de medewerkster alsdaar de procedure nog een keer gedaan ZONDER de accu/simcard te verwijderen.
En hey presto ! Operatie geslaagd e-sim werkt gewoon..
De procedure is dus nvt bij alle toestellen. Bij mijn x-cover7 kan de simcard er niet uit zonder dat je de accu er uit haald..
Nou opgelost dus ! Je kan de topic sluiten.
Wel bedankt voor de support van jou en je collega's.
Ik werd netjes gebeld en terug gebeld, jij hebt het hier ondersteund en de medewerkster in de winkel loste het op !
Ah het zijn blijkbaar gewoon geen vroegen vogels in Roosendaal Ik ben blij dat alles nu werkt en dat het gelukt is met de hulp van de collega in de winkel.
Graag gedaan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.