Als U nog in de 14 dagen bedenktijd zit : wegwezen en opzeggen/annuleren.
Zit je daar niet meer in en dus vast aan KPN contract : dan wens ik U veel succes om bij KPN dit duidelijk te krijgen, wees voorbereid op niet vriendelijke reacties en niet veel behulpzaamheid van de klantenservice (zeker bij herhaaldelijk bellen), klachtenafdeling of de Technische Dienst.
Â
Wij hebben al genoeg met ze meegemaakt, ik hoop dat Uw probleem niet hetzelfde is als die van ons maar vrees wel dat het toch wel ermee te maken heeft.
Ja het gaat vooral om de iphone, echter zijn ook veel Samsung gebruikers de dupe (ik ben er 1 van) en dit loopt al sinds mei 2024 zonder oplossing voor de meeste van ons.
Merk wel dat langzaam andere merken telefoons gebruikers ook dezelfde of gelijkwaardige klachten met KPN beginnen te krijgen die iphone en Samsung al langer hebben.
Â
KPN en hun kleinere aanbieders in de telefoon het werkt niet of extreem slecht.
Vodafone, Odido of hun kleinere aanbieders erin en alles werkt.
Â
Het enige wat de moderators hier gaan aanraden heeft U zelf al geprobeerd vermoed,
telefoon aan en uit zetten
telefoon in vliegtuigstand zetten en er weer uithalen
simkaart wisselen
telefoon resetten (fabrieksinstellingen, netwerk reset, hard reset)
andere telefoon gebruiken met de simkaart
andere plaats bezoeken om te kijken of het probleem lokaal is
esim i.p.v. fysieke sim of andersom
en ik ben vast nog wat dingen vergeten maar U krijgt vast een idee wat de bedoeling is.
Â
ik zou als ik U was als de 14 dagen niet meer mogelijk is bij de klantenservice aandringen op het aanmaken van een ticket, hopelijk lukt U dat omdat u geen iphone of samsung heeft.
Houd wel rekening met een lange afhandeltijd, lees maanden.
Ik wens U veel succes en hoop dat U sneller dan ons weer kan genieten van een goedwerkend KPN.
Ik vrees inderdaad uitzingen contract. 14 dagen is voorbij. 2 jr te gaan. Ook TV en internet. Die kan ik over jaar opzeggen en dan terug naar Ziggo. Gezien andere klanten met klachten ze dus structureel hebben. En 3 mobiel contracten geleidelijk aan opzeggen.Â
Hoi @Marco 1969, welkom op onze community, wat balen dat dat bellen zo slecht werkt nu. Dit hoort uiteraard gewoon te werken.Â
Heb je wifibellen aan staan? Ben je met je Wifi verbonden als het niet lukt?
Ik denk wel dat het handig is als er even iemand meedenkt of kijkt. Bellen is dan wel handig, je kunt daarvoor een belafspraak maken, maar je kunt ook altijd even langs een van onze winkels, dan kunnen ze meteen even meekijken.
Ik bel niet met Wifi. Op advies ben ik nasr de winkel gegaan. Die zou een melding maken. Na tijdje gebeld. Bleek niets in systeem te staan. Nu wel klacht gemeld in systeem. Na paar dagen vm dat ik meer zou horen. Maar nog niets gehoord. Storing blijft. Ook de medewerker die de klacht aannam zou mij, buiten de klacht behandeling om, nog bellen afgelopen week. Niets gehoord.Â
Nu gaat weer een veel gebruikt contact storen. Tussen de antwoorden zit vertraging waardoor een gesprek niet te voeren is.
Dus 1 contact. Als die opneemt verbreekt direct de verbinding.
Contact 2. De helft van gesprek is verstoird door computer piepjes.
Contact 3 geeft wederzijds vetraging van 5 a 10 seconden.
Â
Dan willekeurige nr gelijk boven. Van KPN hoor ik alleen enquetes hoe het bevalt.
Ah duidelijk, ik hoop dat mijn collega's hierover snel contact met je opnemen. Helaas gaat daar momenteel even wat langer overheen. Ik denk wel dat de technische dienst je hier het beste mee kan helpen.
Opnieuw een veel gebruikt contact waar het gesprek verstoord wordt met piepjes. Weer naar winkel gegaan. Deze keer correct te woord gestaan maar daar kan men niets. Klacht is al van 3 okt. Que respons vanuit KPN tussen begin melding en nu 1 x nieuwe Sim en 1 voice mail gehad dat ze ermee bezig zijn.
Advies winkel is mijn gsm voor onderzoek op te sturen. Bij hun of extern. Dan ben ik hem een paar weken kwijt en extern maak ik zinloze kosten op afgeschreven gsm. En bij Hollandse Nieuwe ( stuk goedkoper ) had ik geen klachten. Letterlijk direct na inzetten Sim kaartenKPN.Â
Het probleem van verbreken verbinding na opnemen als ik uitbel. Is bij testen met een andere gsm weg. Gezien de leeftijd van mijn LG wil ik best een toestel kopen. Mits KPN daarin iets compenseert en als dat niet werkt mijn abonnement verbreekt. Gezien de Iphone en Samsung issues kan het dus in LG toestellen zitten. De klant kan daar niets aan doen en KPN zet zich nu met deze radio stilte niet goed neer m.b.t klantenservice.
Â
Op advies winkel dat via telefonisch contact en opschaling daar. Gekeken kan worden voor optie nieuwe gsm toevoegen contract en evt compensatie daarin mogelijk is. Met sim only kan dat pas eind dec en nu viel opnieuw contact (Thuiszorg ouder) onder rij met storingen.
Daarop gisteren zeer apart contact Klantenservice gehad. Ze kan niet doorverbinden naar teamleider want die hebben ze niet zegt de dame. Dan zegt ze na aandringen dat haar manager er niet meer is?? Intern zegt afdeling contracten niets te kunnen. En afdeling techniek heeft zoveel storingen dat niet te zeggen is wanneer zij mijn klacht gaan behandelen en evt er een advies voor oplossing komt.Â
Uiteindelijk zet ze me niet meer in de wacht, verbreekt niet de verbinding maar vetbreekt de headset oid. Voor de duidelijkheid. Ik bleef de 45 minuten rustig, correct en droeg een oplossing voor door zelf nieuw gsm te kopen mits ik als dat niet werkt toestel kan retourneren ( optie door winkel gesuggereerd)Â en contract dan stopt. Wat is anders nut van contract.
Ik wacht al vanaf begin oktober. Nu kan ik maar 1 ding en dat is via een geschil het pad in gaan van ontbinding overeenkomst. Dus nieuwe klacht aangemaakt en de procedures in. Klant sinds de Kermit gsm in de jaren 90 en zie het nu snel aftakelen. Jammer. Heb meerdere contracten in beheer en laat ze nu geleidelijk aan maar vervangen. KPN was stabiele aanbieder met vlotte service. Je betaald stukje meer maar kreeg service. Nu is dat weg bezuinigd.
Jammer te lezen dat het probleem er nog steeds is, Marco. Als er een lopende technische melding of klacht is, dan kan ik daar inhoudelijk niet zo veel aan toevoegen. Wel kan ik wat verduidelijking geven op een paar dingen.
Op advies winkel dat via telefonisch contact en opschaling daar. Gekeken kan worden voor optie nieuwe gsm toevoegen contract en evt compensatie daarin mogelijk is.
…
...en droeg een oplossing voor door zelf nieuw gsm te kopen mits ik als dat niet werkt toestel kan retourneren ( optie door winkel gesuggereerd)Â en contract dan stopt. Wat is anders nut van contract.
Â
Het is natuurlijk altijd mogelijk om een nieuw contract met toestel af te sluiten. Maar als de annuleringstermijn daarvan voorbij is, dan kunnen we niet zomaar dat contract weer opzeggen of het toestel terugnemen. Dus ik weet niet in hoeverre dat ook daadwerkelijk een optie is. Je kunt ook kiezen, als je zoiets wel zou willen doen, voor een maandelijks opzegbaar contract. Dan kun je daar in ieder geval weer vanaf, ook na de annuleringstermijn. Maar een toestel is wel echt permanent iets, buiten de annuleringstermijn.Â
Kun je eventueel in je omgeving een toestel lenen om daarmee te kunnen testen of het beter gaat? Dan weet je ook of een ander toestel gaat helpen. En als dat dan zo is kun je dan alsnog de keus maken om er zelf een aan te schaffen.
Â
Daarop gisteren zeer apart contact Klantenservice gehad. Ze kan niet doorverbinden naar teamleider want die hebben ze niet zegt de dame. Dan zegt ze na aandringen dat haar manager er niet meer is??
Â
Doorverbinden naar teamleider/manager (is hetzelfde) is geen optie. Teamleiders zijn er voor administratie en overkoepelende zaken. Niet om inhoudelijk klantzaken op te pakken. Dat had de collega ook gewoon duidelijk kunnen maken. Maar dat voelt soms een beetje raar om tegen een klant te zeggen.
Â
Ik wacht al vanaf begin oktober. Nu kan ik maar 1 ding en dat is via een geschil het pad in gaan van ontbinding overeenkomst. Dus nieuwe klacht aangemaakt en de procedures in.
Bij een ingewikkeld probleem kan het inderdaad zo lang duren voor er duidelijkheid of een oplossing is. Zolang jouw technische melding nog openstaat krijg je uiteindelijk weer bericht of wordt er contact opgenomen. Het is verder natuurlijk je goed om een klacht in te dienen als je vindt dat het te lang duurt. Van daaruit wordt er ook contact opgenomen. En die collega zal met je bespreken wat er mogelijk is.Â
Nu teruggebeld nav klacht gemeld via website. Dus los van de door hun geregistreerde klacht/ticket. Ook zij kunnen niets doen eer afd. techniek een bevinding heeft. Samengevat dient de klant te wachten op een technische afdeling die achterstand heeft. Er is geen termijn te hangen eer ik aan de beurt ben. Probleem is van 3 okt en hun log klacht is van 20 okt. Tot de beslissing genomen wordt dat mijn bekende probleem erkend wordt, moet ik wachten tot het wiel opnieuw uitgevonden wordt, mag klanten service ( dat KPN het nog service noemt??) niets doen.
Ongelooflijk. Nu dus enige optie is deze bevinding op diverse fora zetten, Trustpilot etc, en Geschillencommissie op starten. Duurt ook qua stappen maanden maar is enige optie.Â
Wat een gigantische service is dit. Even samengevat. Sim kaart Hollandse Nieuwe eruit. KPN erin, direct probleem. Sim kaart KPN in ander toestel, probleem weg. Dus KPN kan niet met ieder toestel omgaan. Gelijk Iphone 11, Samsung en nu dus LG Velvet. Ben ik dan nalatig? Nee. KPN wel. Nu maanden wachten eer ze tijd hebben etc...
Â
Â
Â
Â