Skip to main content

Na overstap naar KPN met nummerbehoud ben ik niet bereikbaar en kan ik niet bellen. Ik zie wel dat mijn netwerk nu KPN is maar als ik probeer te bellen krijg ik een bericht dat ik mijn aansluiting om administratieve redenen buiten gebruik is gesteld. 

 

Hallo @Bergivd087 

Jij stapt dus over met nummerbehoud naar KPN. Wat is de aangegeven overstapdatum?
Dat is altijd op een werkdag, dus was het al zover? Wat was de datum waarop je het nieuwe abonnement bij KPN hebt aangevraagd? Vanaf dat moment duurt het nog minstens één maand (opzegtermijn bij oude provider) voordat KPN het nummer kan overnemen.

Op de aangegeven dag wacht je totdat het bereik bij de oude provider wegvalt. Dat gebeurt tussen 11:00 en 16:00 uur. Pas dan verwijder je de oude simkaart en plaats je de KPN simkaart.


ik zie net dat de overstapdatum is 26/2 ipv 26/1…… 🤣

Dus ik ga het over een maand weer proberen. Alvast bedankt. 


Dat verklaart veel 😉. Dan heeft de KPN simkaart nog een tijdelijk nummer.
Dat is puur administratief, je kan er niet mee bellen of gebeld worden.


Mijn nummer zou gister overgezet worden tussen 11 en 16 maar ik heb tot op heden geen bereik! Ik heb geen nieuwe simkaart ontvangen, dus ik ging er vanuit dat dit vanzelf ging. Ik hoor graag van jullie! 
Annemiek


Hoi @Annemiek Jansen en welkom hier op ons forum!

Stap je van een andere provider over naar KPN? In dat geval had je ook een nieuwe simkaart moeten ontvangen. Het beste advies wat ik je vanaf hier kan geven, is om hiervoor even te bellen met onze helpdesk. Je kunt ze bereiken op het gratis nummer 0800 0402 (en geef vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken).