Skip to main content

Momenteel in buitenland met vakantie - telefoon portatie van Vodafone naar KPN. Na de portatie vd iPhone 11 e-sim geen verbinding via 4G op Iphone meer. Alleen via WIFI- telefonisch wel bereikbaar- portatie is dus succesvol gegaan.

Via helpdesk KPN wordt ik niet geholpen. Instellingen lijken goed te zijn. Voorheen geen enkel probleem op dezelfde locatie.

Hoe op te lossen?

Welkom bij de problemen van KPN en iphone 11. Achteraf had je beter niet kunnen overstappen, want op het vodafone netwerk had je deze problemen niet gehad. Ik heb hetzelfde met odido, altijd een werkende verbinding gehad. Nu overgestapt op kpn en oh wat heb ik het geweten. Wees voorbereid op geen reactie/nieuws vanuit kpn. Je zal minimaal 3 maanden aan het lijntje gehouden worden tot ze een keer met een oplossing komen. Ik wacht al 3 maanden en nog steeds geen oplossing, update of iets vanuit kpn. Alvast succes met je onbereikbaarheid, ik voel je pijn!


Dat is zo geen gelukkige overstap 😥. En geen heel prettige vakantie zo.

Er zijn (weer) problemen op het netwerk van kpn met de iPhone 11 inderdaad. 

ECHTER maak je daar in het buitenland geen gebruik van. Kpn heeft daar geen netwerken. 

Kies eens handmatig een ander netwerk. 


Dank voor je reactie. Gedaan- switching handmatig maakt helaas niets uit. Vervelend dat er helemaal geen support is in deze van KPN zelf (ook telefonisch niet).


Waar ben je dan exact op vakantie JJH_? Het switchen van netwerk is ook het enige advies wat ik kan geven. Het kan ook zijn dat er meer speelt. Ik zou bij terugkomst in Nederland ook even testen of de problemen dan aanhouden op het KPN Netwerk. Mocht dat het geval zijn dan wil ik je adviseren om te bellen met 0800-0402 om dan een ticket aan te laten maken.


@JJH_ 

Het kan zijn dat je de apn naam van je vorige provider nog gebruikt? Je moet apn internet gebruiken.


Dank voor jullie reacties- APN was al eens gewijzigd zowel portalmmm.nl of internet werkt niet, tevens switchen naar netwerk werkt ook niet. Ik check bij terugkomst in NL en hoop dat KPN mij dan wel kan helpen. Ik heb het idee dat roaming alleen werkt als je eerst contact hebt gehad met het KPN netwerk ;-(


@JJH_

Het kan zijn dat je de apn naam van je vorige provider nog gebruikt? Je moet apn internet gebruiken.

Je kan uitsluiten dat het aan de APN instelling ligt. @JJH_ kan immers niet bellen, alleen bellen via Wifi is mogelijk.


Dat laatste is toch gek. KPN ondersteunt 'bellen via wifi' niet eens buiten Nederland. 

Nota bene. Het wil echter dan nog wel eens werken via een Hotspot op Centerparks.

Ik neem aan dat je wel de KPN simkaart erin hebt...


Ik kan gewoon bellen en alles zolang ik maar wifi heb, zodra geen wifi dan alleen telefoon. Ik heb een e-sim.


In welk land ben je op vakantie? Italië, Spanje?


Noord Cyprus met Vodafone geen enkel issue , met Kpn dus nu wel (switchen netwerk provider gaf ook geen verbetering)


Dat verklaart een hoop. Dat is het Turkse deel. Dat valt bij kpn niet binnen de bundel van het abonnement i.t.t. Vodafone.

Voor het Turkse deel zul je een extra bundel moeten nemen want dat valt bij KPN niet binnen de bundel van het abonnement. Bij Vodafone valt het Turkse deel wel binnen de bundel omdat zij ook daar netwerk hebben als internationale provider. KPN is alleen nationaal actief. Turkije is geen EU.

Zonder extra bundel heb je dan geen internet (4/5G) in het Turkse deel.

http://kpn.com/buitenland 

Zonder één van deze bundels wordt het mobiele internet dus gestopt. Dan heb je dus niks/nada. 

Bellen zonder extra bundel of met alleen de DATA bundel:

  • Bellen: € 1,00 / min

  • Gebeld worden: € 0,50 / min

  • Sms versturen: € 0,30 / sms

  • Sms ontvangen: gratis


Reageer