Skip to main content
Beantwoord

Na update geen verbinding meer met mijn mobiele toestel

  • January 11, 2020
  • 3 reacties
  • 269 keer bekeken

Hallo, na n update denk ik ervaar ik t zelfde probleem. Uitroepteken bij Wi-Fi, soms de melding, "betaald/verbinding".

Ik heb ook n Samsung tablet A10 die heeft geen probleem. 

Ik gebruik n KPN Wi-Fi versterker, deze is nna n update voor 2,4 en 5ghz niet meer aan t passen voor verschillende namen. 

Uitzetten van één van de frequenties kan ook niet, bijzonder jammer. 

 

Gr. Johan

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Beste antwoord door johan9610

Hallo,

 

Ik ervaar het op het dit moment alléén op de Samsung Galaxy S8.
Heb inmiddels alles gereset maar ook alle Wifi punten uit mijn toestel verwijderd. Op dit moment is het 3 dagen stabiel.
Het lijkt op een DHCP probleem maar dat kan ik niet uit de logging halen. 

DHCP: De KPN DHCP server staat uit en gebruik hiervoor een Vigor 2860. (deze heeft meer netwerk opties) Er bestaat geen DHCP reservering voor mijn toestel.

Gr. Johan.

PS. toch blijft het, vind ik, een vreemde wijziging in de nieuwe software dat de SSID naam van 2,4 en 5 voortaan gelijk is.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 14, 2020

Hey Johan,  ervaar je dit op een specifiek apparaat of op meerdere? Kun je aangeven welke dat zijn? 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • January 15, 2020

Hallo,

 

Ik ervaar het op het dit moment alléén op de Samsung Galaxy S8.
Heb inmiddels alles gereset maar ook alle Wifi punten uit mijn toestel verwijderd. Op dit moment is het 3 dagen stabiel.
Het lijkt op een DHCP probleem maar dat kan ik niet uit de logging halen. 

DHCP: De KPN DHCP server staat uit en gebruik hiervoor een Vigor 2860. (deze heeft meer netwerk opties) Er bestaat geen DHCP reservering voor mijn toestel.

Gr. Johan.

PS. toch blijft het, vind ik, een vreemde wijziging in de nieuwe software dat de SSID naam van 2,4 en 5 voortaan gelijk is.


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 17, 2020

Dezelfde naam voor de beide frequenties is bewust. Dit was voorheen ook al zo, alleen kon je toen nog dit zelf splitsen. Die optie is verwijderd. Door de SSID's hetzelfde te houden werkt de wifiroaming waar de Experia Wifi gebruik van maken goed.

 

Fijn dat het voor nu stabiel lijkt, Johan. Mocht het probleem wel terugkomen. Kun je testen of het dan ook voorkomt als je de Vigor niet gebruikt?