Skip to main content
Antwoord

Na wisselen mobiel geeft deze Telfort aan in plaats van KPN?

• August 3, 2025
  • 4 reacties
  • 73 keer bekeken

Sinds ik, juli 2025, een nieuwe Samsung mobiel heb en mijn KPN-simkaart daarin geplaatst heb, geeft deze aan dat ik Telfort heb in plaats van KPN. Dit heeft ertoe geleid dat ik op mijn vakantie in zowel Duitsland als Frankrijk heel vaak geen bereik had! 

Ik ben al 10 jaar KPN-klant en heb al de nodige problemen gehad, maar dit is echt raar! Welke Duitse of Franse provider weet wat Telfort is? Ik ben nooit klant geweest bij Telfort, wel bij KPN. Mijn vakantie is een ramp geworden, omdat ook Google Maps niet werkte….bah! Gelukkig heb ik WIFI in het hotel.

Mijn vraag: hoe is het mogelijk dat mijn KPN-simkaart ineens aangeeft dat ie Telfort is als ik 'm in een nieuwe Samsung plaats. Andere vraag: hoe wordt het weer een KPN-simkaart? In de instellingen kan ik niets veranderen.

Help!

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@EllenP63, welkom op onze community! Wat een merkwaardig voorval dit, ik heb hier ook niet direct een verklaring voor. Ik zie hierboven wel een paar goede tips staan. Je kunt online een nieuwe simkaart aanvragen. Die hele issue zou volgens mij geen invloed moeten hebben op internet in het buitenland, heb je de APN Internet ingesteld staan? We hebben hier een handig artikel over!

4 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • August 3, 2025

Telfort is jaren geleden volledig overgegaan naar KPN, dus dit is wel bijzonder. Je kunt ws het beste bellen met de klantenservice 0800 0402

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 4, 2025

Beste ​@EllenP63 hoe oud is je KPN-simkaart?

• August 4, 2025

Heb je ook geprobeerd om je simkaart weer terug te plaatsen in je oude mobiel? 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 6, 2025

Hoi ​@EllenP63, welkom op onze community! Wat een merkwaardig voorval dit, ik heb hier ook niet direct een verklaring voor. Ik zie hierboven wel een paar goede tips staan. Je kunt online een nieuwe simkaart aanvragen. Die hele issue zou volgens mij geen invloed moeten hebben op internet in het buitenland, heb je de APN Internet ingesteld staan? We hebben hier een handig artikel over!