Skip to main content
Beantwoord

Naar het buitenland bellen met mobiel geeft een foutmelding

• February 25, 2025
  • 5 reacties
  • 66 keer bekeken

Bellen NAAR het buitenland geeft een foutmelding. Dit geldt voor mijn beide mobiele apparaten. De suggesties van KPN bieden geen oplossing. Dit probleem heeft al eerder in het Forum gestaan en kan blijkbaar alleen via de provider worden opgelost. Hoe verder?

Beste antwoord door Martha RL

Probleem opgelost. Het was een eigen "fout" niet van de provider. Ik heb steeds +0 en buitenlandnummer ingetoetst in plaats van 00 en buitenlands nummer. 

Complimenten voor KPN die toch netjes terugbelde om te melden dat zij geen fout konden vinden. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Forum|alt.badge.img+3

Verblijvend IN welk land en bellend NAAR welk land?

Telefoonnummers van beller en gebelde (laatste vier cijfers vervangen door xxxx)?

Wat voor foutmelding? Geluidsboodschap? Tekstboodschap?

Op dit openbare forum kunnen mede-KPN-klanten algemeen advies geven.

Of bel KPN Klantenservice 0800-0402 .

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • February 26, 2025

Probleem opgelost. Het was een eigen "fout" niet van de provider. Ik heb steeds +0 en buitenlandnummer ingetoetst in plaats van 00 en buitenlands nummer. 

Complimenten voor KPN die toch netjes terugbelde om te melden dat zij geen fout konden vinden. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 26, 2025

In mobiel is alleen de + voldoende en dan landnummer gevolgd door nummer met weglaten eerste cijfer, meestal dus 0.

Een 0575 nummer in Duitsland dan dus

+49 575 123456

De + in plaats van 00 is handiger. Want zelfs in EU is 00 niet overal het internationale nummer!

De + werkt wereldwijd.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 27, 2025

Hoi ​@Martha RL , welkom hier op onze Community en dank ook voor jouw bericht :)

Mooi om te lezen en bedankt ook dat je dit hier nog even met ons hebt willen delen, top! Mocht je ons in de toekomst nog een keer nodig hebben dan weet je ons te vinden!

Forum|alt.badge.img+3

Zie ook:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_telephone_country_codes .

Bijvoorbeeld: bij bellen naar een Italiaanse vaste aansluiting de eerste nul juist weer niet weglaten.