Skip to main content

Momenteel ben ik op een camping in de grensstreek met Duitsland. Hoewel ik nog in Nederland ben, springt mijn telefoon op het Duitse netwerk en ik krijg daar telkens een sms over. Nu is dit voor mijn data verbruik ongunstig. Ik mag in Nederland 8 Gb. per dag verbruiken en in Duitsland, lees buitenland, 50 Gb. per maand. Dat is dus nu voor mij onterecht ongunstig. Hoe te handelen?

Je kunt de automatische netwerkselectie uitzetten en handmatig het Nederlandse netwerk van KPN selecteren.


Als het netwerk van KPN voldoende zou zijn. zou de telefoon niet zo snel op het Duitse netwerk springen.


Daarom geeft wjb ook aan HANDMATIG voor KPN te kiezen en niet aan de automaat over te laten.

Bij handmatige keuze blijft hij dus gewoon op KPN staan @hekatubo 


Volgens mij moet ik de vraag anders stellen: Waarom is de ontvangst van KPN aan de grens zo slecht dat ik geen fatsoenlijke data verbinding heb. Dat voor een fatsoenlijke data verbinding, al ben ik nog in Nederland, het Duitse netwerk hulp moet bieden. Dit gaat dan ten koste van mijn Europese data bundel.

 


De Duitse zenders aan de grens zijn soms sterker dan de Nederlandse, maar dat wil niet zeggen dat de signaalsterkte van KPN onvoldoende zou zijn. Ik zou toch proberen om eerst roaming uit te zetten en handmatig voor het netwerk van KPN te kiezen.

Piet.


Goed bedoeld Piet, maar als de KPN ontvangst hier voldoende zou zijn, zou ik niet klagen. 


@hekatubo Welkom op het forum.

Wat lastig dat je in het grensgebied verbind met een Duitse mast. De afstelling van masten aan de grens is altijd lastig. 

Op het moment dat wij iets aanpassen dan krijgen de (Duitse) mensen aan de andere kant van de grens hetzelfde probleem.

De afstelling komt dus zeker in grensgebieden erg nauw. Ik ben dan ook bang dat hier helaas weinig aan te doen is. 

Mocht je absoluut niet met een Duits netwerk willen verbinden kun je de eerder genoemde tips opvolgen. 

 


Heb je "onbeperkt internet" waarbij je (maar liefst) 50 GB hebt voor de rest van Europa?