Skip to main content

Ik ben vandaag overgestapt van T-Mobile naar KPN. Dit met verwachtingen op snel en vooral werkend internet. In mijn woning heb ik geen koper kabel of dergelijke, dus komt het voor mij neer op hotspot van m'n telefoon gebruiken. Bij T-Mobile kon ik online op PlayStation 4 altijd gemakkelijk gamen en werkte het met een NAT type selecteren. De nieuwe simkaart van KPN zit in m'n telefoon en internet werkt ook echter als ik op internet probeer te komen bij PlayStation geeft het aan dat mijn NAT type is mislukt. Erg frustrerend met een unlimited abonnement. Weet iemand hoe ik een werkend NAT type op mijn PlayStation 4 kan hebben door middel van hotspot gebruik KPN. 

Vriendelijke groet,

 

Gauke

Lees dit topic eens:

https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/kan-met-pulse-secure-geen-vpn-opzetten-via-data-544561?postid=1356511#post1356511

Probeer eens wat met IPv4 of Advanced internet.


ik heb de opties geprobeerd. Ik heb een OnePlus 9 pro en via de instellingen geprobeerd om hem op IPv4 te zetten. Hij schakelde automatisch over naar IPv6 ook na een tijdje wachten. De optie Advanced internet, kon dat alleen maar vinden onder "wifi" op mijn telefoon. Ik zag een hoop mensen praten over een VPN. Kan dit een probleem oplosser zijn ? Ik ben radeloos en zou graag weer zoals voorheen met mobiele hotspot online willen gaan.


Hoi @Gauke., welkom. 

Lastig! Ik heb op het forum al meerdere malen gehoord dat het niet lukt om te game via de Hotspot, specifiek met een KPN abonnement. 

Als mede-gamer zou ik willen zeggen dat je gamen altijd het beste via de kabel kan doen, maar ik begrijp heel goed dat dat voor jou niet op gaat :disappointed_relieved:. Ik ga er komende week voor je achteraan, uitzoeken wat deze block veroorzaakt en hopelijk kom ik terug met een oplossing! 


@Hanna_ hi Hanna

Ik heb elke steen op het internet al opgetild voor een antwoord en kan hem nog steeds niet vinden. Mijn vermoeden is dat het te maken heeft met de sterkte van de KPN server om verbinding te maken met dergelijke servers als die van PlayStation. Als jij een soort oplossing kan vinden zou dat top zijn maar ik ben wel reeds van plan mijn abonnement te annuleren.

Met vriendelijke groet,

 

Gauke


Dag,

Een jaar geleden ging ik voor het eerst gamen via mijn hotspot van kpn. Fortnite op mijn ps4. Dat ging goed. Gelukkig maar tijdig tot internet thuis werkte. 

Van het weekend werd ik noodgedwongen om weer via hotspot op mn ps4 te verbinden. Maar nu kreeg ik ook de melding Nat-type Mislukt!! 

Het enige wat veranderd was sinds vorige keer,  was een ander toestel.  Eerst had ik de Samsung A50 en nu de Samsung A52s…

Ik had nog een oude iPhone 5 liggen.  Daar mn KPN simkaart in gedaan....en JA HET WERKT!Â