Skip to main content

Ik heb een Nederlands mobile nummer wat ik in Europa gebruikte,

  1. Vroeger. terwijl ik in Australie ben,, als ik een SMS stuurde naar 8800 zoals DATA werkte het. Nu zegt het dat ik geen SIM Card heb.
  2. Het schijnt dat al mijn inkomende calls direct naar Voice mail gaan  maar ik weet niet hoe ik de voice messages kan horen terwijl ik in Australie ben.
  3. Werkt KPN  nog in Australie op mijn Nederlandse nummer?

Gelukkig nieuwjaar daar!

 

Is het een abonnement of heeft u een prepaid kaartje van KPN?
 

Normaliter bel je voor je voicemail naar 1233 en wanneer je in het buitenland zit bel je met +31612001233

 

Verder behoren de simkaarten van KPN te werken in Australië tenzij ze zijn verlopen.


Mogelijk is het prepaid waar al (meer dan) een half jaar geen kosten mee gemaakt zijn. Dat is dus bellen met een gesprek via 4G of een sms verzenden of gebruik van internet via 4G.

Voor gebruik telt wifi en bellen en appen (Whatsapp) via wifi niet.

  1. Het schijnt dat al mijn inkomende calls direct naar Voice mail gaan  maar ik weet niet hoe ik de voice messages kan horen terwijl ik in Australie ben.

Mogelijk zit je derhalve nu in de 'reserve’ tijd. Dan kun je 'm nog weer tot leven wekken. Maar uitsluitend via een in een Nederlandse winkel gekochte opwaardeerbon; via internet opwaarderen werkt nu niet.

Kennis in NL bon laten kopen. En foto ervan (of de gegevens) via e-mail naar jou verzenden.

De 'reserve’ tijd is de 7de tot en met de 9de maand na het laatste verbruik via 4G. Aangezien je niet weet hoelang je hier nu in zit zou ik niet te lang wachten met bovenstaande.

Hebben we het over een abonnement dan is er wat anders aan de hand. Maar dat denk ik niet.


Hoi @Adrian De Graaf! Welkom op het forum! Is het nog een beetje gelukt? Kun je anders toch even toelichten of je gebruik maakt van een abonnement of een prepaid? Zou je dan ook jouw profiel kunnen invullen en mij een seintje kunnen geven?Â