Skip to main content

Ik heb sinds afgelopen vrijdag mijn nieuwe nummer idd zo geregeld, vanaf vrijdagavond en vanavond was het het ergste lastig gevallen met 4 nummers en dreigingen op de app met dit nummer, wel geblokkeerd net een nieuw nummer.

ze dreigen ook te weten waar ik woon omdat ze mijn telefoonnummer hebben getraceerd

kan dit en hoe word dit opgelost en kan ik weer een nieuw nummer aanvragen net alles aangevraagd en veranderd dus

Wie zijn "ze"? Bekenden van je? Heeft u uw nieuwe telefoon nummer al bekend gemaakt bij uw vrienden / kennissen / familie?


Ik heb aan bijna niemand het nummer nog gegeven namelijk alleen de scholen instanties zoals ziekenhuis gemeente Ed 

en mijn vriendinnen en me dochter


@MirandaVO 

Gebruiken de scholen wellicht een groepsapp? Als dat zo is, dan kan iedereen in die groepsapp jouw nummer traceren. 


Nick83 het betreft de vrienden van mijn stiefmoeder waar ik niks mee te maken wil hebben en het zijn geen malse dreigingen 

dus hoe kan dat

en hoe kan dat getraceerd worden waar ik woon want dat kon zeiden ze


Noordzee nee ik zit niet in die groepsapp word daar gek van


Heeft je stiefmoeder misschien het nummer door gegeven?


Ik heb daar gelukkig geen contact mee , en niet gegeven maar het zijn behoorlijke dreigementen


Kunnen ze zomaar je nummer opvragen en of traceren waar ik woon is dat mogelijk eigenlijk


Groepsapps kun je op stil zetten. Dat heb ik bij de familieapp ook. Anders rammelt dat ding heel de dag :grin:


Goedemorgen @MirandaVO, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Dat zijn geen leuke berichten! In principe kunnen alleen mensen die jouw 06-nummer hebben gekregen je hierop bereiken, maar je weet natuurlijk niet op welke manier zij erachter zijn gekomen. Erg vervelende situatie! Je kan het nummer opnieuw laten wijzigen, maar indien de bedreigingen niet mild zijn (zoals je aangaf) is het misschien ook de moeite waard om deze berichten op te slaan (plus naam van diegene die het stuurt) en aangifte te doen? Ik weet het niet hoor, heb hier niet zoveel ervaring mee gelukkig. Maar lijkt me als je deze bedreigingen krijgt, dat de politie er wel wat mee kan.


Beste 

helaas kan ik vandaag dat nummer natuurlijk niet wijzigen op aanraden van de politie

ze geven ook aan in de app dat het zomaar het nummer te traceren is, en ze dan weten waar je woont 

kan dat zomaar


Heb je ook bij Whatsapp je oude account gewist en een nieuwe gemaakt met je nieuwe nummer? Anders blijft het dáár je oude nummer natuurlijk. Dat is totaal niet aan KPN gekoppeld ook al gebruik je je 06 nummer. Alleen bij aanmelding is er verificatie via sms.
Dus: als je bij KPN een nieuw nummer neemt dan ook je Whatsapp aanpassen (oude account stopzetten en nieuwe maken via het nieuwe nummer).


Dankjewel allemaal en ik heb alles met een nieuw nummer aangepast ook Whats app


Reageer