Skip to main content
Vraag

Niet bereikbaar na oversluiten contract ivm vertraging levering toestel

• October 6, 2025
  • 7 reacties
  • 90 keer bekeken

Na problemen met KPN tv kastje in gesprek gekomen met een medewerker, deze heeft alles goed verholpen. Tijdens het gesprek viel hem op dat ik geen KPN mobiel (meer) heb. Dit heb ik wel altijd gehad, maar 1,5 jaar terug ben ik vanwege de kosten overgegaan naar Youfone echter ben ik hier niet over te spreken (ondanks zelfde netwerk als KPN). Geen bereik, kan geen telefoongesprek voeren, niets. 

Collega heeft mij vervolgens overtuigd terug te komen naar KPN, contract bij Youfone heb ik afgekocht per 30 september (a €86,-). Daarbij de nieuwe Iphone 17 Sage besteld met abonnement welke 30 september in zou gaan. Voor mij is nummerbehoud het belangrijkst. 

Enkele dagen hiervoor krijg ik een mail dat vanwege leveringsproblemen iphone (begrijpelijk), de nummerovername en het abonnement zou derhalve uitgesteld worden naar 6 oktober en dit is besproken met Youfone zegt KPN. Echter vanaf 30 september doet mijn telefoon niets meer, abonnement bij Youfone is weg en bellen met KPN… kan ik dus niet meer. Via een online whatsapp gesprek met Youfone begrijp ik kort gezegd dat ik het kan uitzoeken. Onder werktijd toch maar met KPN gebeld, na 3 keer doorschakelen en 45 minuten later kom ik met een dame in gesprek welke mij gaat helpen de e-sim per 1 oktober te laten activeren, zodat ik even vooruit kan. Ik krijg hier ook een mail van. 

In de ochtend van 1 oktober krijg ik echter een mail dat mijn abonnement weer is uitgesteld naar 7 oktober. Erg vervelend, maar ik heb eerlijk gezegd geen mogeljikheid om weer onder werktijd een uur aan de telefoon te hangen, en thuis bellen onder prive tijd kan niet…. want mijn abonnement bestaat niet, 

Inmiddels is het bijna 7 oktober maar heb ik ook alweer een mail gehad dat het abonnement is uitgesteld naar 13 oktober… qua toestel kan ik wel zolang wachten maar ik kan niet zonder internet en telefoon werken. 

Hopelijk is er via deze weg toch nog een mogeljikheid om tijdelijk een esim te krijgen totdat het nieuwe abonnement ingaat?

Tot nu toe gaat de terugkomst bij KPN nog niet vlekkeloos, en ben ik ook niet te spreken over de service van Youfone welke je aangeeft het zelf maar op te lossen. 

Er moet toch een oplossing zijn voor de tussentijd bij uitstel van levering van een nieuw toestel? Ik ben nu onbereikbaar. 

7 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo Nick. Wat een ontzettend nare situatie. Dit is natuurlijk een enorm valse start van jouw abonnement en ik begrijp je frustratie volkomen. Ik vind dit een vreemde situatie normaal zou jouw abonnement door moeten lopen bij Youfone tot er een actief abonnement bij KPN is en het nummer is overgenomen door ons.

Als er wel een actief abonnement zou zijn dan zou je een simkaart kunnen ophalen bij de winkel maar ik vrees dat dit niet gaat lukken zonder activatie van het abonnement. 

Ik kan niet beloven dat ik als moderator dit kan vlottrekken. Zou je jouw profiel kunnen aanvullen met jouw abonnementsgegevens en mij hier een seintje kunnen geven wanneer je dat gedaan hebt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 8, 2025

zojuist gedaan. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 9, 2025

Inmiddels weer een update binnen:

Huidige aanbieder geeft niet thuis. Ben inmiddels sinds 30 september voor werk en prive onbereikbaar buiten wifi gebieden. 

17 oktober 2025 zetten we je nummer 06xxxxxxx over

Deze datum hebben wij afgesproken met je huidige aanbieder. De looptijd van je contract start als je nummer is overgezet. Vanaf dan bel je via het netwerk van KPN.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 14, 2025

Joehoe?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 15, 2025

hi Remco, zou je even met mij mee kunnen kijken? mijn contract is per 30 september bij Youfone opgezegd en ben sindsdien onbereikbaar. Dit went wel, maar ik krijg nu weer de zoveelste uitstelmail:

23 oktober 2025 zetten we je nummer 06xxxxxxxx over

Deze datum hebben wij afgesproken met je huidige aanbieder. De looptijd van je contract start als je nummer is overgezet. Vanaf dan bel je via het netwerk van KPN.

Zoals eerder aangegeven doet Youfone niks meer, en ben ik sindsdien niet te bereiken voor werk en prive.

Wat ik alles boven alles wil voorkomen is dat mijn nummer straks vrij valt en niet meer overgenomen kan worden. Dit moet geloof ik binnen 30 dagen gebeuren.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 20, 2025

Ik hoor niks meer. zelfs in de KPn winkel kunnen ze me niet helpen. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Excuses Nick. Ik was door ziekte even uit de roulatie en ik krijg nu net jouw topic weer naar voren geschoven. Wat enorm vervelend dat jouw abonnement nog steeds niet ingang is gezet. Ik moet eerlijk zijn dat mogelijkheden als moderator in deze situatie beperkt zijn. De situatie wordt gecompliceerd doordat je oorspronkelijke abonnement is afgekocht en het huidige bestelde toestel nog niet op voorraad is.

Normaal moet het oude abonnement doorlopen voor een nummerbehoudprocedure. 

Ik kan dit via de Community niet vlottrekken. Er is op 15 oktober een formulier doorgezet naar de afdeling nummerbehoud. Ik hoop dat daar dan een oplossing uitkomt.