Skip to main content

Ik schrijf met een amerikaanse gevangene.

Die gene probeerd mij te bellen... hij zegt dat de telefoon bij hem wel overgaat, maar bij mij gebeurd helemaal niks.. geen ringtone, meldingen of melding van een gemiste oproep... helemaal niks.. waarom kan ik geen telefoon vanuit het buitenland ontvangen??

 

Kunnen anderen vanuit Amerika je ook niet bereiken. 

Het kan natuurlijk dat ze internationaal bellen vanuit de gevangenis telefoon centrale blokkeren. 


Kunnen anderen vanuit Amerika je ook niet bereiken. 

Het kan natuurlijk dat ze internationaal bellen vanuit de gevangenis telefoon centrale blokkeren. 

Geen idee, ik heb verder niemand in Amerika..  lopen er nu tegenaan


Belt ie naar jullie vaste nummer?


Nee mobiel


Dat zou misschien ook het probleem kunnen zijn. Het kan zijn dat alleen "landlines" mogelijk zijn. In verband ook met kosten. Naar mobiele nummers vaak duurder van buiten EU. 


Volgens hem moet het lukken, omdat ie.ook met anderen mobiiel belt


Nou. Dan weet ik het ook even niet meer. 

Onderzoek zal lastig worden. Want dat moet samen met de provider die de telefonie in die gevangenis verzorgt.


Even voor de goede orde. Hij belt toch wel 00 31 6............... ?


is de internationale toegangscode wel 00 in Amerika ?  (vroeger was dat in Nederland ook geen 00 maar 09 ) 


is de internationale toegangscode wel 00 in Amerika ?  (vroeger was dat in Nederland ook geen 00 maar 09 ) 

Hij belt via een app.. hierin moet je wel alle gegevens correct invullen anders werkt het niet.. textberichtjes komen wel binnen


Hij belt via een app.. 

Op een smartphone? Een gevangene die toegang heeft tot een smartphone? 


Hij belt via een app.. 

Op een smartphone? Een gevangene die toegang heeft tot een smartphone? 

Tegenwoordig hebben de gevangenen een tablet.. uiteraard kunnen ze daar niet zomaar van alles.mee.. berichten die binnenkomen en naar buiten gaan worden gescreend.. ze kunnen ook niet op internet.. ze gebruiken een speciale app


Even gegoogled. 

Het voorzetsel voor internationaal bellen vanuit de VS is 011. Of dat met die app ook is... zal toch wel. (?)

Dat zou dus zijn:

01131 6 1234 5678

 


Even gegoogled. 

Het voorzetsel voor internationaal bellen vanuit de VS is 011. Of dat met die app ook is... zal toch wel. (?)

Dat zou dus zijn:

01131 6 1234 5678

 

Klopt!


Nou. Nog één poging mijnerzijds. 

Heb je een Android telefoon?

Zet dan Beller-ID en antispam beveiliging eens uit in de bel app. 3 puntjes -> instellingen. 


Nou. Nog één poging mijnerzijds. 

Heb je een Android telefoon?

Zet dan Beller-ID en antispam beveiliging eens uit in de bel app. 3 puntjes -> instellingen. 

Ok.. dat heb ik nu uitgezet.. als dit gewerkt heeft laat ik het je hier weten!! Dank voor de tip!


Hi @Zazandria,

Heb je al kunnen testen of het op deze manier wél lukt? Hoor het heel graag!


Hi @Zazandria,

Heb je al kunnen testen of het op deze manier wél lukt? Hoor het heel graag!

Hoi, nog niet kunnen testen.. ik laat het weten zodra het wel of niet gelukt is


Reageer