Skip to main content
Beantwoord

Niet blij met reparatieprocedure iPhone 11

• June 10, 2025
  • 9 reacties
  • 85 keer bekeken

Met mijn iphone 11 heb ik slecht tot geen mobiele data. Dit met het mobiele abonnement van KPN. Als ik een simkaart van een ander provider in mijn iphone 11 doe dan heb ik vol bereik. Maw mijn iphone werkt perfect alleen niet een KPN. Gebeld met de klantenservice. Dan moeten ze mijn iphone nakijken of mijn iphone inderdaad in orde is. Daar heb ik best begrip voor maar het resultaat is dat ik al maanden niet optimaal kan werken en navigeren omdat ik geen mobiel data ontvangen. Dus onderweg gewoon geen bereik en navigeren zoek maar uit. Vliegtuigmodus aan en uit dan soms even bereik. Lastig zeker als het een telefoon is voor je eigen bedrijf. Nu is de oplossing stuur je telefoon op naar Zoetermeer kijken zij hem na en dan kijken ze wat voor compensatie ze beiden. Dat ik dan weer dagen zonder telefoon zit kunnen ze niets aan doen. Dan leen je bij iemand een toestel is de oplossing...misschien bij kpn? Nee zij lenen geen toestellen uit. En worden die dagen zonder telefoon dan ook gecompenseerd, mis gelopen zakelijke deals?? Uiteraard niet. Langs zoetermeer rijden en dan laten nakijken en erop wachten is ook geen mogelijkheid. Maw geen service bij slechte levering. Iemand hiermee wel goed geholpen?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hey ​@CJDB. Welkom op de KPN Community! 

Goed dat je nu na lange tijd met problemen actie onderneemt en onderzoekt of er een oplossing is voor je iPhone 11. En die is er ook wel degelijk zoals ​@Ik_Combineer al aanhaalde. 

En dat is het ook, de deal is; u kunt hem opsturen voor onderzoek en als daaruit blijkt dat dit inderdaad een defecte iPhone 11 is dan wordt dit opgelost. (Als het goed is door een nieuwe iPhone 13 op te sturen)

Dir proces is speciaal voor dit probleem in het leven gekomen en niemand van de klantenservice kan daar van afwijken. 

Alleen, zoals je al begrepen hebt, wordt wel het reparatieproces wat geldt voor consumenten aangehouden. Ook bij Kleinzakelijke abonnementen, want die vallen onder dezelfde voorwaarden. Ik kan mij voorstellen dat je dat in een lastig parket brengt met je zakelijke activiteiten, maar hopelijk kun je toch een tussenoplossing vinden. Eventueel schaf je via Marktplaats een tweedehands iPhone aan en verkoop je die weer zodra je je nieuwe toestel hebt. Dan ben je er uiteindelijk niets op achteruit gegaan, want dat toestel houdt wel de waarde vast. 

Hopelijk kies je er toch voor je toestel op te sturen en je kunt dan in ieder geval onderstaande instructie aanhouden: 

1.       Ga naar https://reparatie.kpn.com
2.       Klik op 'Toestel laten repareren'
3.       Kies 'Geen gsm-netwerk'
4.       Vul je gegevens in
5.       Check je mail (en spam map) voor verzendinfo

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 10, 2025

Ik hoor u over zakelijk deals, en compensatie omdat u geen toestel heeft. Maar heeft u ook zakelijk bij KPN of gewoon een consumenten abonnement? Want bij dat eerste kent KPN als het goed is de zakelijke vervangservice.

En als u gewoon een consumenten abonnement zakelijk gebruikt heeft u er voor gekozen om wat voordeliger te zijn in plaats van zakelijke service te ontvangen vanuit KPN. Dat is dan een keuze. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 10, 2025

Op advies van kpn zal zzp-er dit abonnement afgesloten. 
En als ze geen compensatie geven voor de zakelijke deals .. begrijp ik. 
maar ook als consument neem je een abonnement om altijd bereikbaar te zijn en is een paar dagen zonder telefoon in een privé situatie echt niet fijn. 
Ik klaag niet over de hoeveelheid compensatie maar over de oplossing die zij bieden zie ik slechts 1 richtingsverkeer. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 10, 2025

En dat is het ook, de deal is; u kunt hem opsturen voor onderzoek en als daaruit blijkt dat dit inderdaad een defecte iPhone 11 is dan wordt dit opgelost. (Als het goed is door een nieuwe iPhone 13 op te sturen)

Dir proces is speciaal voor dit probleem in het leven gekomen en niemand van de klantenservice kan daar van afwijken. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 10, 2025

Dus het is normaal dat je door slechte levering van de kpn netwerk je telefoon en bereikbaarheid een paar dagen inlevert???

Ik begrijp best dat ze even de telefoon even willen testen en ben bereid ergens langs te brengen en erop wachten. Al ervaar ik dat als zeer slechte service. 
Zelfs een leen toestel heeft kpn niet. 

KPN levert slecht internet wat een probleem op zich is en ik moet het dan normaal vinden dat ik een paar dagen onbereikbaar ben. 
sorry hoor ik vind dat niet met klanten meedenken en het oplossen van een probleem die bij hun ligt. 
Begrijp dat het aan mij ligt dat ik hier geen klantgericht en service gericht actie zie….

Wel leuk voor kpn dat ze medewerkers hebben die achter hun staan ondanks hetgeen ik als slechte service ervaar. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 10, 2025

Volgens mij is de slechte levering van telefoons vanuit Apple en is het een Apple update die ze uiteindelijk de das om heeft gedaan. KPN biedt hier - buiten garantie om - een oplossing voor en als er geconstateerd word dat je geen data meer hebt op een netwerk van KPN wordt dit geheel kosteloos opgelost. 

Ja, dat vindt ik service. Als een toestel normaal defect gaat (kan altijd gebeuren) moet je hem ook opsturen. Als je daadwerkelijk service zoals een vervang toestel wilt moet het een zakelijk contract zijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 10, 2025

De klant had …..

klantgericht is hoe kan ik deze klant helpen. Ik vraag niet om nieuwe telefoon schade vergoeding maar om een werkbare oplossing. 
Mijn Apple telefoon doet het prima zonder kpn abonnement. Of het een probleem tussen kpn en Apple is niet aan mij. Mijn telefoon werkt alleen niet met KPN  Fijn dat jullie de bal bij mij neerleggen  maar meld dan voortaan dat een vervangende verzekering bij kpn noodzaak is en je die kosten bij je abonnement moet optellen . Nogmaals als je een klant wil helpen ga je niet zeggen wat de klant allemaal verkeerd doet maar zoek je naar een werkbare oplossing  

Dooddoeners de klantenservice mag niets anders…. Dan moet kpn regelen dat een klantenservice mag helpen  

Had u een verzekering moeten afsluiten 

blijkbaar is het U had nooit naar kpn moeten gaan  

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • June 10, 2025

Het is zuur en onpraktisch, aangezien niemand in 2025 zonder een telefoon kan. Echter, het gaat om een toestel van vijf jaar oud. Dat hier nog een omruilgarantie op van toepassing is, is bijzonder coulant. Een toestel van vijf jaar oud is zakelijk gezien natuurlijk allang afgeschreven, dus u zou ook kunnen overwegen een nieuw toestel aan te schaffen. U kunt dan de 11 opsturen en de eventuele 13 die u terugkrijgt als reservetoestel behouden, zodat u zakelijk altijd een backup heeft. Elk bedrijf zou naar mijn mening altijd een back-uptelefoon moeten hebben om gegarandeerd bereikbaar te zijn, deze verantwoordelijkheid kan niet bij de provider worden neergelegd.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 10, 2025

Geen idee hoe u bij een verzekering komt, de zakelijke vervangservice zoals ik eerder heb gemeld is een kosteloze service voor KPN haar zakelijke klanten. Maar blijkbaar heeft u er voor gekozen gewoon klant als consument te worden en dan is dit geen optie. Verder sluit ik me aan bij @bnh, de service van KPN in deze is erg netjes in mijn ogen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 10, 2025

Ligt blijkbaar aan de klant als je iets koopt en niet geleverd krijgt. 
Zelfs als je iets koopt op hun advies. 
Ik blijf dat vreemd vinden. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 12, 2025

Hey ​@CJDB. Welkom op de KPN Community! 

Goed dat je nu na lange tijd met problemen actie onderneemt en onderzoekt of er een oplossing is voor je iPhone 11. En die is er ook wel degelijk zoals ​@Ik_Combineer al aanhaalde. 

Alleen, zoals je al begrepen hebt, wordt wel het reparatieproces wat geldt voor consumenten aangehouden. Ook bij Kleinzakelijke abonnementen, want die vallen onder dezelfde voorwaarden. Ik kan mij voorstellen dat je dat in een lastig parket brengt met je zakelijke activiteiten, maar hopelijk kun je toch een tussenoplossing vinden. Eventueel schaf je via Marktplaats een tweedehands iPhone aan en verkoop je die weer zodra je je nieuwe toestel hebt. Dan ben je er uiteindelijk niets op achteruit gegaan, want dat toestel houdt wel de waarde vast. 

Hopelijk kies je er toch voor je toestel op te sturen en je kunt dan in ieder geval onderstaande instructie aanhouden: 

1.       Ga naar https://reparatie.kpn.com
2.       Klik op 'Toestel laten repareren'
3.       Kies 'Geen gsm-netwerk'
4.       Vul je gegevens in
5.       Check je mail (en spam map) voor verzendinfo