Skip to main content

Beste medewerker, ik heb een mobiele abonnement van 15 euro per maand voor 2 jaar afgesproken. Met die voorwaarden dat ik 2 jaar lang 15 euro betaal. Nu komen jullie weer met inflatie. Dit is  dus tegen de afspraak in en ik ga daar ook niet mee akkoord.
Ook bij mijn vorige abonnement hebben jullie dat gedaan en is dat uiteindelijk gecorrigeerd met een credit factuur.
De verhoging weiger ik. 
Ik verneem graag een reactie van jullie. 

Hallo @Verwijderen naam , inflatiecorrectie is normaal, zie de voorwaarden.

 


Hallo @Verwijderen naam ,

Een onderdeel van de afgesproken overeenkomst is dat KPN jaarlijks per 1 oktober de prijzen mag aanpassen met een inflatiecorrectie. 
 

Deze inflatiecorrectie is geen reden om jouw abonnement op te mogen zeggen. 


Het staat gewoon in het contract. Dus u ontkomt hier niet aan.


Het staat gewoon in het contract. Dus u ontkomt hier niet aan.

Het staat absoluut niet in het contract. Er staat wel in de algemene voorwaarden een verhaal dat KPN meent het recht te hebben jaarlijks te kunnen indexeren volgens de CBS inflatie index.

(Let wel, er staat kan, niet “doen we gewoon altijd”, wel staat daar dat zij dat niet doen als de inflatie index negatief is)

Desalniettemin krijg je tijdens het bestelproces duidelijk een vertekend beeld van voornoemde praktijk voorgespiegeld:

Let wel, afgebeeld in dit geval totaal per maand €15,00 , na 2 jaar €15,00, is toch aardig misleidend.

Daar had feitelijk moeten staat binnen 2 jaar €15,00 + inflatiecorrectie!

Het is ook niet dat het zonder inflatiecorrectie niet rendabel is, elke 2 jaar als ik het contract verleng kom ik uit op dezelfde €15,00 waarbij elke keer meer geleverd wordt, 2 jaar terug van vast aantal belminuten naar onbeperkt en dit jaar van 2 GB naar 3 GB data, elke keer dus weer iets goedkoper als de voorgaande maanden omdat het voorgaande abonnement duurder was geworden door deze truc met inflatie correctie.

Zo ook komt er elk jaar een paar Euro bij op het internet abonnement thuis, zogenaamd wegens investering ter verbetering van het netwerk, ondertussen na tig jaren betaal je de helft van je abonnementsprijs aan deze zogenaamde verbetering van het netwerk, zullen ondertussen wel vergulde draden zijn.

Zo, lucht dat even op 😎


Goedemiddag @Verwijderen naam. We zijn middels het contract wat je hebt ondertekend overeengekomen dat je abonnement jaarlijks op 1 oktober wordt verhoogd.

In je contract onder het kopje '’Akkoordverklaring'’ vindt je de betaalwijze. Daar staat het volgende: Het tarief van uw abonnement of bundel wordt jaarlijks op 1 oktober verhoogd volgens de CBS Consumentenprijsindex over de afgelopen periode 1 juli - 30 juni. Deze verhoging geldt uitsluitend als op dat moment meer dan 3 maanden van uw contractstermijn verstreken zijn. 

 

Dus als je abonnement voor 1 juni van dit jaar is ingegaan dan geldt de inflatiecorrectie voor jou. 


@Nick83 , sorry, I stand corrected, het staat inderdaad wel in het contract:

 

In je contract onder het kopje '’Akkoordverklaring'’ vindt je de betaalwijze. Daar staat het volgende: Het tarief van uw abonnement of bundel wordt jaarlijks op 1 oktober verhoogd volgens de CBS Consumentenprijsindex over de afgelopen periode 1 juli - 30 juni. Deze verhoging geldt uitsluitend als op dat moment meer dan 3 maanden van uw contractstermijn verstreken zijn.

Nog even gecheckt, inderdaad, het klopt …. nu ga ik dus maar terug naar de opticien.


Beste KPN 

 

Zoals in de scherm afbeelding te zien is staat er geen * bij. Hier beloofd U de afspraak voor 2 jaar ondanks de jaarlijkse inflatie.

of Uw misleid met Uw advertentie. Dat U na de twee jaar verhoogd is acceptabel maar niet daarvoor. Ik hoop dat U dit gaat corrigeren bij all contacten. Ik hou niet van onrecht en sluit verder stappen niet uit de bal legt nu bij U.

 

met vriendelijke groet

 

Jimmy 


Hallo @Jim4vr je kunt hoog en laag springen, KPN voldoet  aan alles wettelijke vereisten aangaande de inflatie-correctie en de mededelingen daaromtrent aan de klant.

Het staat in de overeenkomst, in de voorwaarden en in de factuur voorafgaande aan de correctie wordt het vermeld en in de factuur waarin de inflatiecorrectie voor het eerst wordt toegepast wordt het nogmaals vermeld.

Ik wens je een fijne dag verder.

 


@Jim4vr onderaan de pagina staat gewoon:

En bij het afronden van de bestelling teken je ook gewoon het contract waarin het staat. 


@JanD @Nick83 
Best KPN Vrienden 

Het staat er zeker daar heeft U gelijk in.

De berekening abonnement kosten van KPN is misleidend gezien het ontbreken van een sterretje bij het bedrag per maand na 2 jaar. Daar door kan de consument denken dat de inflatie niet voor hun van toepassing pas na de verstrijking van de 2 jaar zoals ik ook dacht.

Eigenlijk hoop ik dat KPN het * toe gaat passen om discussies als deze tegen te gaan. 

Zijn hier ook KPN bevoegde die officieel kunnen reageren?

 

 

 


Hallo @Jim4vr gewoon de voorwaarden goed lezen, dan hoeft er ook geen discussie te ontstaan.

En bij vragen kun je natuurlijk altijd terecht op dit forum.

Een KPN-moderator kan binnen enkele dagen een reactie geven.

 


Goedemiddag @Verwijderen naam. We zijn middels het contract wat je hebt ondertekend overeengekomen dat je abonnement jaarlijks op 1 oktober wordt verhoogd.

In je contract onder het kopje '’Akkoordverklaring'’ vindt je de betaalwijze. Daar staat het volgende: Het tarief van uw abonnement of bundel wordt jaarlijks op 1 oktober verhoogd volgens de CBS Consumentenprijsindex over de afgelopen periode 1 juli - 30 juni. Deze verhoging geldt uitsluitend als op dat moment meer dan 3 maanden van uw contractstermijn verstreken zijn. 

 

Dus als je abonnement voor 1 juni van dit jaar is ingegaan dan geldt de inflatiecorrectie voor jou. 

@Jim4vr Dit heeft een moderator nog geen

maand terug geantwoord en zal nog steeds gelden.


@JanD @Roos79 

Kennelijk komen mensen als ik die niet goed de voorwaarden lezen regelmatig tot deze verassing. Een misleidende truck als deze verwacht ik niet van een Koninklijk maatschappij als KPN. Maar we zullen zien of het in de toekomst duidelijker moeten worden aangegeven door een sterretje achter het maand bedrag te plaatsen. 
 

Beste ACM ConsuWijzer

 

Ik heb een klacht over misleiding bij het afsluiten van een mobiel abonnement bij KPN. Op 21-6-2022 sloot ik een abonnement af voor twee jaar voor € 25,00 per maand en na 2 jaar ook € 25,00 per maand zie    Bijlagen overzicht.

Nu per 1 oktober is het bedrag per maand verhoogd onder de noemer van  het contract Inflatiecorrectie: “Het tarief van uw abonnement of bundel wordt jaarlijks op 1 oktober verhoogd volgens de CBS Consumentenprijsindex over de afgelopen periode 1 juli t/m 30 juni. De aanpassing geldt uitsluitend als op die datum meer dan 3 maanden van uw contractstermijn verstreken zijn. Als de CBS Consumentenprijsindex negatief is zullen de prijzen niet worden aangepast.”

Zoals de bijlage laat zien staat er geen sterretje achter het bedrag van € 25,00 ik kon onmogelijk opmaken dat dit bedrag niet vast was. Ik dacht dat een verhoging pas in ging 1 oktober na het verstrijken van de abonnementsduur. 

Tot slot de abonnementen worden nog steeds aangeboden voor € 25 ondanks de inflatie. Wat mij doet blijken dat het opzettelijke misleiding betreft in plaats van een noodzakelijke verhoging.

 

In afwachting van Uw reactie,

 

Met vriendelijke groet,


Helemaal mee eens. Vooral dat nieuwe abonnementen wel voor de oude prijs worden aangeboden. Hier geldt geen inflatiecorrectie voor?!?!  Dit is gewoon een verkapte prijsverhoging. En een waardoor je niet je abonnement mag opzeggen, wat bij een gewone prijsverhoging wel zou mogen. Het komt echt over als met 2 maten meten, en geen zuivere koffie!