Skip to main content

Een maand geleden een abonnement afgesloten voor 30 euro per maand. Na een maand slechts 10 procent van de data en niks van de onbeperkte sms en bellen de eerste factuur gekregen… 117 EURO!!! Wow. 

Behoed jezelf om een poot uitgedraaid te worden en neem geen diensten af bij KPN. 

Probeer eens uit te leggen wat er nu exact gebeurt is want hiermee kan niemand iets.

Overigens een gratis tip: het zonder bewijs iemand uitmaken voor oplichter kan opgevat worden als laster/smaad en dat is strafbaar.


Hallo @GeKPNdIDanus heb je de factuur al bekeken? Daar staan de bedragen precies gespecificeerd. Die zou ik eerst bekijken voordat je gaat ‘dreigen’. :wink:

De eerste factuur bevat meestal extra kosten, zoals aansluitkosten, thuiskopieheffing van een toestel, plus abonnementskosten van de eerste (afgelopen) maand én de komende (lopende) maand.

Zie op de KPN website: Uitleg factuur KPN mobiel

Als je een abonnement met toestel hebt, dan komt er ook nog een post "toestelkosten” bij voor de terugbetaling van de toestellening.

Pas vanaf de tweede factuur krijg je het ‘normale’ beeld.


Hallo @GeKPNdIDanus Dat zijn heftige woorden. Kun je me vertellen wat er precies is gebeurd? Dan kan ik je wellicht wat uitleg geven. En kun je me van je gegevens voorzien? Dan kan ik meekijken. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Hallo @GeKPNdIDanus Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Is alles inmiddels opgehelderd? Als ik je nog ergens mee kan helpen lees ik het graag.


Reageer