Skip to main content
Ik ben gisteren overgestapt van Telfort naar KPN. Sindsdien kan ik niet meer gebeld worden. Degene die mij belt, krijgt te horen dat het nummer niet meer in gebruik is.

Ik kan zelf wel bellen en mijn 4G doet het ook.



Ik heb mijn simkaart al in een andere telefoon gestopt. Dan kan ik nog steeds niet gebeld worden. Het ligt dus niet aan mijn telefoon. De instellingen zijn ook zoals het moet.

Ik ben ook al van simkaart verwisseld. Ook dat helpt niet.



Groot probleem is dat ik voor mijn werk altijd bereikbaar moet zijn en dat ben ik nu niet. Het is dus noodzakelijk dat het snel opgelost wordt. Kan iemand mij helpen?
Welkom @Lieke1983! Vervelend begin van deze overstap 😞 Ik ga uitzoeken wat hier mis is gegaan. Kun je jouw adresgegevens en klantnummer/06-nummer in je profiel zetten en een reactie sturen als dat is gebeurd?
Dag Joran, ik heb het ingevuld in mijn profiel
Dank! Ik begrijp dat de technische dienst al is aangestuurd. Het lijkt me de beste stap om dit op te lossen omdat er op het eerste gezicht niets mis lijkt te staan. Het nummerbehoud is gisteren afgerond. Wat balen dat je hier al zo veel contact over hebt moeten opnemen :(



Even voor de zekerheid: je kunt ook niet gebeld worden door niet-Telfort klanten? Wat soms gebeurt is dat de oude provider het nummer aan hun kant niet verwijdert, waardoor hun klanten nog steeds op hun netwerk uitkomen. Ook dat is overigens iets wat de technische dienst kan oplossen. Ik denk dat de goede stap al is ondernomen door de storingsmelding, ik hoop dat het een klein probleem is dat snel opgelost is. Geen goed begin dit.
Heb jij misschien ook enig idee wanneer de technische dienst dit oppakt? Inmiddels ben ik al 2 dagen telefonisch niet bereikbaar, terwijl ik voor mijn werk 24 uur per dag bereikbaar moet zijn. Als ik wist dat dit een mogelijke consequentie van overstappen kon zijn, was ik dan ook niet overgestapt. Ik ben overigens door niemand te bellen: vodafone, kpn, telfort. Het maakt niet uit. Iedereen krijgt te horen dat mijn nummer niet in gebruik is.
De doorlooptijd is 5 werkdagen. Omdat de melding maandag is aangemaakt ga ik ervan uit dat het deze week wordt opgepakt. Ontzettend vervelend dit, ik hoop dat de technische dienst de oorzaak snel heeft achterhaald.
Dus samenvattend: Een dienst waar ik KPN voor betaal, wordt door KPN niet geleverd. KPN vindt dit heel vervelend, maar blijkbaar niet vervelend genoeg om snel een oplossing te vinden. Een doorlooptijd van 5 werkdagen om een probleem op te lossen veroorzaakt door ofwel KPN zelf ofwel door een dochter van KPN (Telfort) valt voor mij niet onder de noemer goede service en klantvriendelijkheid.
Dag Joran, inmiddels krijg je als ik gebeld word niet meer te horen dat mijn nummer niet meer in gebruik is, maar krijg je meteen mijn voicemail te horen. Dit terwijl mijn telefoon wel gewoon aanstaat. Zou je dit kunnen doorgeven aan de technische dienst? Dank!
We hebben net even (telefonisch!) contact gehad, ook even voor de meelezers: het probleem is opgelost. De oorzaak is alleen nog een raadsel. De technische dienst neemt nog contact op om de storing af te handelen en dan ben ik zeer benieuwd wat dit heeft veroorzaakt. @Lieke1983. nogmaals excuses dat deze start zo vervelend is verlopen. Ik verwacht geen nieuwe problemen in de toekomst maar laat het vooral weten als we je eens ergens mee kunnen helpen!
Dag Joran,



Daar ben ik weer. Na meerdere keren telefonisch contact te hebben gehad met KPN is mijn probleem na 1,5 week nog steeds niet opgelost. Daarom probeer ik het nu via het forum.



Het leek er even op dat ik weer helemaal bereikbaar was. Maar, dat is helaas niet het geval. Zo blijkt mijn moeder (ook KPN abonnement) mij nog steeds niet telefonisch te kunnen bereiken (zij krijgt nog steeds te horen dat "het nummer niet meer in gebruik is".) Ook krijg ik geen smsjes van officiele instanties van bijvoorbeeld digid binnen. Erg vervelend, want ik kan daarom niet inloggen en mis daardoor belangrijke brieven van de overheid.



Geen idee hoe dit kan. Het enige wat ik wel weet, is dat mijn moeder me nog kon bellen voor mijn overstap van Telfort naar KPN en inloggen met digid was ook nooit een probleem.



Graag jullie hulp. Dank!
Dat valt even tegen, ik dacht dat alles nu in orde was 😞



Ik zie dat mijn collega van de helpdesk al een duidelijke storingsmelding heeft aangemaakt. Ik ben bang dat we daar op moeten wachten. De doorlooptijd voor een dergelijke storing is vijf werkdagen, of een week. Ik hoop dat het eerder is opgelost. Zij nemen contact met je op.

Reageer