Skip to main content

Beste KPN-ers,

Op 8-2 bestelde ik bij verlenging een toestel. Dit toestel werd volgens PostNL geleverd maar is nooit bij mij aangekomen, dit was al erg vervelend aangezien ik twee dagen thuis ben gebleven en de leverdatum steeds verschoof. Het sneeuwde toen en er was een hoop drukte bij PostNL. Toen ik via de track&trace code zag dat de telefoon op 15-02 ‘bezorgd’ was heb ik direct KPN gebeld, en op verzoek van de KPN-klantenservice PostNL gebeld. Na nog een paar keer bellen heb ik per mail op 19 februari de melding van vermissing van mijn bestelling gekregen van KPN.

Sindsdien ben ik gebeld door CEVA logistics of de bezorging niet alsnog was binnen gekomen, bijvoorbeeld via de buren. Ook kwam de PostNL bezorger zelf aan de deur om te vragen of de bestelling via de buren nog was binnengekomen. Maar bij mijn buren boven, onder en links en rechts is niets bezorgd en er is nooit een briefje door de bus gekomen over een levering. Daarnaast is het aangetekende post waarvoor mijn paspoort / handtekening nodig is. De bezorger zou nog op zoek gaan naar het pakketje, dit was op 05-03. Inmiddels is het 19 april en heb ik meermaals gebeld met KPN over mijn bestelling. En over mijn factuur! 

Want op mijn factuur betaal ik wel voor mijn toestel en zelfs dubbel voor een abonnement. Wel  zijn eenmaal de hardware kosten gecrediteerd. Mogelijk is de verlenging dubbel doorgevoerd want in MijnKPN staat gewoon mijn ‘oude’ abonnement. Op mijn factuur staat echter ook mijn nieuwe abonnement incl. toestelkosten. Toen ik daarover belde vorige maand zou ik de nieuwe factuur even moeten afwachten, daarop kon gecorrigeerd worden. Vandaag krijg ik mijn nieuwe factuur en ik betaal dubbel voor twee abonnementen. Zo betaal ik over maart 2x voor mij Spotify premium, en 1x KPN 2017 Zorgeloos Premium én KPN Hussel unlimited data en onbeperkt. Tevens wordt het maandbedrag voor mijn nog niet geleverde toestel in rekening gebracht.

Ik merk dat bellen niet veel zin heeft, na de mail van 19-02 waarin een termijn van een 30 dagen wordt gesteld heb ik niets meer gehoord. Wel vaak nagebeld en ik word er nu -dankzij de foute facturen- nog onrustig van. Omdat er geen optie is schriftelijk contact te hebben met KPN plaats ik deze klacht hier. Graag zou ik mijn toestel alsnog ontvangen en zou ik graag voor mijn actuele abonnement betalen, niet dubbel en niet voor de onterechte toestelkosten. 
 

Hallo @BM12319, ik heb er even naar gekeken en volgens mij is het nu allemaal gewoon teruggedraaid! Op de factuur van maart zie ik dat je over februari een gedeelte Zorgeloos terugkrijgt en over maart Hussel betaalt. Op de factuur van april krijg je Hussel over maart weer terug en betaal je over april weer voor je Zorgeloos. Je kunt nu in ieder geval een nieuwe bestelling plaatsen. 

 

Voor wat betreft de kosten van je toestelkrediet: die staat op de factuur van april inderdaad wederom berekend. Volgens mij betaal je in ieder geval nu 1 keer 31 euro teveel. De kosten van maart waren namelijk al wel gecrediteerd (incl. de thuiskopieheffing). Daarnaast staat Spotify Premium betaald aan, naast de gratis optie vanuit Zorgeloos. Klopt het dat je die maar één keer wilt? Want dan moet die er nog wel afgehaald worden en moet er in ieder geval 1 maand 9,99 euro gecrediteerd worden.

 

Samenvattend zou jij volgens mij dus nog 31 + 9,99 euro terug moeten krijgen én kan je een nieuwe verlenging door laten voeren. Ben je het met me eens? Zo niet, hoor ik graag van je wat ik dan nog mis. Zo ja, zal ik de creditering opvoeren. 


Hoi Marcia,

Zover ik zie klopt wat je beschrijft. Ik had verwacht dat er niet ‘2’ abonnementen tegelijk konden lopen op 1 simkaart. Ik zie de creditering zoals jij beschrijft graag doorgevoerd worden en zal dan de komende facturen in de gaten houden om te zien of alles klopt. Bedankt voor het uitzoekwerk!


Ik zie dat ik toch een fout gemaakt heb. Spotify Premium is niet gratis bij jouw Zorgeloos abonnement. Het gaat dus alleen om de 31 euro toestelkosten. Die heb ik nu gecrediteerd en worden op de volgende factuur in mindering gebracht. Sorry voor de verwarring!