Skip to main content

Goede avond. Nadat ik weken ben lastig gevallen door verschillende personen door dat mijn nummer gespoofd is heb ik gisteren ochtend een nieuw nummer gekregen. Daar bleek dat ik daar niet mee kan bellen en gebeld worden. Heb ik gisteren middag laat weer een nieuw nummer gekregen en ook daar heb ik het zelfde probleem. Aangezien jullie digitale bot er niks van snapt en een bel afspraak gemaakt heeft (leuk als ik niet bereikbaar ben) en ik jullie klanten service niet kan bellen hoop ik dat ik hier terecht kan. Het nieuwe nummer wat ik gekregen heb en ik doorgegeven heb aan mijn Familie krijgen op whatsapp  kunnen mij dus niet bellen op dat nummer maar nog wel op mijn oude nummer dus een heel vreemd persoon te zien van buitelandse afkomst in de profiel foto achter mijn nummer. kunnen mij dus niet bellen op dat nummer maar nog wel op mijn oude nummer .Ik ben hier niet blij mee ik wil gewoon bereikbaar zijn .  

Welkom op het forum van KPN @Hilda Lobo 

In jouw situatie kun je het beste langs een KPN (XL) Winkel in jouw omgeving gaan, zei kunnen in het systeem van KPN kijken waar het nu fout is gegaan. 
Maar zoals ik het uit je verhaal kan opmaken, is nummerwijziging niet goed verlopen of misschien zelfs niet goed uitgevoerd.

Als dat laatste het geval is, kun je in de KPN Winkel alsnog een nieuw 06-nummer regelen, en het mooistee daarvan is dat je dan uit 5 verschillende 06-nummer kunt kiezen.
Dit heb ik zelf ook gedaan, waardoor ik gelijk het mooiste en gemakkelijkste 06-nummer heb gekozen uit het rijtje.

Op het forum duurt het momenteel minimaal 5 dagen voordat een KPN moderator je kan helpen, in verband met de grote drukte op het forum.

Dus vandaar dat ik je ook adviseer om even langs een KPN (XL) winkel te gaan, want dan wordt het ook gelijk voor je geregeld, wat in jouw situatie wel zo prettige zou zijn.
Neem wel een geldige legitimatie bewijs mee naar de winkel, want daar wordt om gevraagd.

Ik hoor graag of het allemaal is gelukt!


Dank je wel voor je reactie :-)

 Als ik in de buurt van een stad zou wonen zou dat geen probleem zijn ,Mijn eerste kpn winkels zitten 20/25 kilometers verderop .zelf geen rijbewijs en openbaar vervoer je weet weggesaneerd door de overheid.Dus denk dat ik maar even geduld moet hebben dan . 


Hoi @Hilda Lobo 

Ik begrijp uit je woorden, dat je in een (klein) dorp woonachtig bent, en je op 20 tot 25 kilometer van een stad af woont.
Zowel op de fiets als lopend is dat vanzelfsprekend veel te ver, om even naar toe te gaan.
En zonder rijbewijs en goed openbaar vervoer, wordt het vrijwel uitgesloten om daar nog te komen, tenzij je met een familielid, vriend/vriendin of goede buur even kunt meerijden, want dat zou nog een goede optie kunnen zijn in jouw geval.

Daarom ook mijn advies om jouw forum profiel volledig en compleet in te vullen, denk daarbij aan je klantnummer (mobiel), 06-nummer, geboortedatum, postcode en huisnummer en in het veld van persoonlijke opmerkingen zet je de laatste vier cijfers van je IBAN rekeningnummer.
Deze gegevens zijn alleen voor jezelf en een KPN moderator inzichtelijk.

Hou er wel rekening het momenteel wat drukker is op het forum, waardoor het enkele dagen kan duren voordat een KPN moderator jouw topic gaat behandelen.


Hoi hoi. 

Ik heb wat gegevens ingevuld . Dus ik hoop dat ze mij zo verder kunnen helpen. 

Ondertussen een nieuwe simkaart gehad maar dat heeft blijkbaar niet geholpen. Mijn dochter vertelde mij dat ik niet bereikbaar was dus geprobeerd om uit te bellen en dat werkt nog steeds niet . 


Hoi Hilda. Dat is natuurlijk een lastige situatie. Ik heb even gekeken en het nummer wat je in jouw profiel hebt staan is actief in mijn systeem. Die nieuwe simkaart is dus geplaatst in het toestel? 


Hey Remco 

de nieuwe simkaart is inmiddels ook al geplaatst Ik kan dus nog steeds niet bellen en gebeld worden . Ook op de nieuwe tablet die ik vandaag van jullie ontvangen heb met simkaart werkt het ook niet. ik ben morgen dus al een week niet bereikbaar alleen via whatsapp Nu werd er vanmiddag tegen mij gezegd via facebook dat het waarschijnlijk aan mijn telefoon ligt en mijn instellingen verkeerd staan zou niet weten wat en hoe want voor nummer verandering was er niks aan de hand. En vanavond na tablet instaleren werkt het ook niet dus ligt het niet aan mijn telefoon  en zit er ergens bij jullie in het systeem een fout. want wat ik weet is dat dit nummer die ik 22 Nov gekregen heb op 21 Nov nog actief was er is via whatsapp op dit nummer naar Sulawezi en Indonesie gebeld .(ben ik niet blij mee ) heb al een aantal mensen moeten blokkeren die ik niet ken.  Ik wil graag geholpen worden want mensen instanties enz. die kunnen mij niet bereiken. 

Hilda


Hoi @Hilda Lobo 

Ik kom weer even langs in jouw topic, en zie dat het probleem met de simkaart nog steeds niet is opgelost, en dat vindt ik uiteraard erg vervelend voor je!

Het telefoonnummer dat je hebt gekregen op 22 november 2023, kan nooit op 21 november 2023 nog actief zijn geweest op een andere simkaart, aangezien een gebruikte 06-nummer altijd voor minimaal 3 maanden in quarantaine gaat, voordat deze weer naar een nieuwe klant gaat.
Dus als dat wel zo zou zijn, is er door het KPN systeem een grote fout gemaakt, door het 06-nummer al binnen 24 uur weer vrij te geven, wat eigenlijk niet kan gebeuren.

Je zou de netwerkinstellingen in je smartphone kunnen resetten, zodat alle netwerkinstellingen er weer goed op komen te staan, en eventuele fouten eruit gehaald worden.

Hierbij het stappenplan om de netwerkinstellingen te resetten:

Heb je een iPhone:

Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Heb je een Android toestel:

In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.

Als het resetten van de netwerkinstellingen ook niet heeft geholpen, zou ik toch echt even naar een KPN Winkel gaan, voor een nieuwe simkaart en (eventueel) een nieuw 06-nummer.
Het voordeel van de KPN Winkel is, dat je uit 5 verschillende 06-nummers kunt kiezen, waardoor je dus voor de meest mooie en gemakkelijkste 06-nummer kunt kiezen, dit heb ik zelf ook al eens gedaan waardoor ik voor een (zeer gemakkelijk te onthouden) 06-nummer heb kunnen kiezen.

In de winkel kunnen ze dan gelijk meekijken of alles goed gaat werken, en je dus al bellend de winkel kunt verlaten, ditzelfde geldt dan ook voor jouw nieuwe tablet.
In jouw lastige situatie, is het veel gemakkelijker en ook handiger, als iemand met je mee kan kijken.

Één nadeel voor jouw: Je zou dan wel vervoer moeten regelen, aangezien je niet om de hoek woont van een KPN Winkel, maar ik mag aannemen dat een familielid of een goede vriend/vriendin dit zeker wel voor jouw over zou hebben.

 

 

 

 

 

 

 


Ik heb een fabrieks reset gedaan op mijn telefoon en ook dat heeft niet geholpen

 


Ik heb een fabrieks reset gedaan op mijn telefoon en ook dat heeft niet geholpen

 

Hoi @Hilda Lobo 

Dan rest er niets anders, dan langs een KPN Winkel te gaan.
Je hebt alles wat jezelf hebt kunnen doen gedaan, maar zonder resultaat.
Vraag aan een goede buur, familielid of vriend/vriendin of ze van het weekend even met je naar een KPN Winkel willen gaan, omdat je al een week niet bereikbaar bent op je 06-nummer.
Er vast wel iemand die dat voor je over heeft.

Maar via het forum hebben we nu al veel geprobeerd, maar dat heeft niet geleid tot een oplossing van jouw probleem.
Daarnaast kunnen ze in de winkel gelijk checken, of er mogelijk iets aan de hand is met je toestel, iets wat niet kan via het forum.


Ik heb een fabrieks reset gedaan op mijn telefoon en ook dat heeft niet geholpen

 

Hoi @Hilda Lobo 

Dan rest er niets anders, dan langs een KPN Winkel te gaan.
Je hebt alles wat jezelf hebt kunnen doen gedaan, maar zonder resultaat.
Vraag aan een goede buur, familielid of vriend/vriendin of ze van het weekend even met je naar een KPN Winkel willen gaan, omdat je al een week niet bereikbaar bent op je 06-nummer.
Er vast wel iemand die dat voor je over heeft.

Maar via het forum hebben we nu al veel geprobeerd, maar dat heeft niet geleid tot een oplossing van jouw probleem.
Daarnaast kunnen ze in de winkel gelijk checken, of er mogelijk iets aan de hand is met je toestel, iets wat niet kan via het forum.

 

 

Zeg je nu echt we hebben via het forum veel geprobeerd ? Kom op zeg. Jij hebt je best gedaan misschien Maar KPN ? Nee zo werkt dat niet. Hier moet gewoon de technische dienst bij komen om te kijken wat er fout gegaan is op de 22ste. Het is een kleine moeite ik betaal veel geld aan KPN dan mag ik toch ook verwachten dat ze op ze minst via HUN forum ook fatsoenlijk mensen te woord staan als er een groot probleem is. of in elk geval via whatsapp of Facebook de mogelijkheid geven om te bellen . Ik ben nu al een week niet bereikbaar en ik kan niet bellen terwijl ik ziek ben. En ik ben helemaal geen hulpeloos  geval want meestal ben ik degene die de technische dingen doe voor iedereen. dus die tekstboek dingen die via de callcenter constant aan mijn gevragen worden hier en op facebook ja dat heb ik allemaal gedaan van af dag 1 al. Ik wil gewoon dat iemand daar mij serieus neemt en naar de oplossing gaat zoeken waar het fout gegaan is.  

 


Ik heb een fabrieks reset gedaan op mijn telefoon en ook dat heeft niet geholpen

 

Hoi @Hilda Lobo 

Dan rest er niets anders, dan langs een KPN Winkel te gaan.
Je hebt alles wat jezelf hebt kunnen doen gedaan, maar zonder resultaat.
Vraag aan een goede buur, familielid of vriend/vriendin of ze van het weekend even met je naar een KPN Winkel willen gaan, omdat je al een week niet bereikbaar bent op je 06-nummer.
Er vast wel iemand die dat voor je over heeft.

Maar via het forum hebben we nu al veel geprobeerd, maar dat heeft niet geleid tot een oplossing van jouw probleem.
Daarnaast kunnen ze in de winkel gelijk checken, of er mogelijk iets aan de hand is met je toestel, iets wat niet kan via het forum.

 

 

Zeg je nu echt we hebben via het forum veel geprobeerd ? Kom op zeg. Jij hebt je best gedaan misschien Maar KPN ? Nee zo werkt dat niet. Hier moet gewoon de technische dienst bij komen om te kijken wat er fout gegaan is op de 22ste. Het is een kleine moeite ik betaal veel geld aan KPN dan mag ik toch ook verwachten dat ze op ze minst via HUN forum ook fatsoenlijk mensen te woord staan als er een groot probleem is. of in elk geval via whatsapp of Facebook de mogelijkheid geven om te bellen . Ik ben nu al een week niet bereikbaar en ik kan niet bellen terwijl ik ziek ben. En ik ben helemaal geen hulpeloos  geval want meestal ben ik degene die de technische dingen doe voor iedereen. dus die tekstboek dingen die via de callcenter constant aan mijn gevragen worden hier en op facebook ja dat heb ik allemaal gedaan van af dag 1 al. Ik wil gewoon dat iemand daar mij serieus neemt en naar de oplossing gaat zoeken waar het fout gegaan is.  

 

We kunnen altijd de Technische Dienst aansturen maar voor direct 1-op1 contact en een troubleshoot is het forum soms niet geschikt vanwege de responstijd. Ik denk dat de kortste slag toch de winkel is of even bellen met 0800-0402. Ik wil met alle plezier een melding aanmaken maar op welk nummer kan de Technische Dienst jou dan wel bereiken?

 


Ik heb een fabrieks reset gedaan op mijn telefoon en ook dat heeft niet geholpen

 

Hoi @Hilda Lobo 

Dan rest er niets anders, dan langs een KPN Winkel te gaan.
Je hebt alles wat jezelf hebt kunnen doen gedaan, maar zonder resultaat.
Vraag aan een goede buur, familielid of vriend/vriendin of ze van het weekend even met je naar een KPN Winkel willen gaan, omdat je al een week niet bereikbaar bent op je 06-nummer.
Er vast wel iemand die dat voor je over heeft.

Maar via het forum hebben we nu al veel geprobeerd, maar dat heeft niet geleid tot een oplossing van jouw probleem.
Daarnaast kunnen ze in de winkel gelijk checken, of er mogelijk iets aan de hand is met je toestel, iets wat niet kan via het forum.

 

 

Zeg je nu echt we hebben via het forum veel geprobeerd ? Kom op zeg. Jij hebt je best gedaan misschien Maar KPN ? Nee zo werkt dat niet. Hier moet gewoon de technische dienst bij komen om te kijken wat er fout gegaan is op de 22ste. Het is een kleine moeite ik betaal veel geld aan KPN dan mag ik toch ook verwachten dat ze op ze minst via HUN forum ook fatsoenlijk mensen te woord staan als er een groot probleem is. of in elk geval via whatsapp of Facebook de mogelijkheid geven om te bellen . Ik ben nu al een week niet bereikbaar en ik kan niet bellen terwijl ik ziek ben. En ik ben helemaal geen hulpeloos  geval want meestal ben ik degene die de technische dingen doe voor iedereen. dus die tekstboek dingen die via de callcenter constant aan mijn gevragen worden hier en op facebook ja dat heb ik allemaal gedaan van af dag 1 al. Ik wil gewoon dat iemand daar mij serieus neemt en naar de oplossing gaat zoeken waar het fout gegaan is.  

 

Hoi @Hilda Lobo 

Hartelijk dank voor je compliment richting mee, dat doet mij goed.

Daarnaast heb je een goed punt, dat de technische dienst ook nog even zou kunnen meekijken, waar het nu fout gaat binnen hun systemen en jouw 06-nummer.
Zoals wat is er precies fout gegaan op de 22ste?
En hoe kon dat gebeuren?

Op het Forum van KPN geven alleen de moderatoren antwoord op de gestelde vragen en problemen, er zitten dus geen medewerkers van de technische dienst op het forum.
Vandaar dat @Remco_  in zijn laatste bericht heeft aangeven, dat hij heel graag de technische dienst wilt aansturen, maar dat je dan wel een telefoonnummer kunt geven waarop je te bereiken bent voor de technische dienst, bijvoorbeeld op je vaste telefoonnummer als je die toevallig hebt.

Daarom ben ik het wel met @Remco_ eens, dat de KPN Winkel echt de snelste weg is, zeker nu je al een week zonder 06-nummer zit, waarop je te bereiken bent voor anderen.

Voor de rest veel beterschap toegewenst, want ik las in je bericht dat je ziek bent!


Ik heb een fabrieks reset gedaan op mijn telefoon en ook dat heeft niet geholpen

 

Hoi @Hilda Lobo 

Dan rest er niets anders, dan langs een KPN Winkel te gaan.
Je hebt alles wat jezelf hebt kunnen doen gedaan, maar zonder resultaat.
Vraag aan een goede buur, familielid of vriend/vriendin of ze van het weekend even met je naar een KPN Winkel willen gaan, omdat je al een week niet bereikbaar bent op je 06-nummer.
Er vast wel iemand die dat voor je over heeft.

Maar via het forum hebben we nu al veel geprobeerd, maar dat heeft niet geleid tot een oplossing van jouw probleem.
Daarnaast kunnen ze in de winkel gelijk checken, of er mogelijk iets aan de hand is met je toestel, iets wat niet kan via het forum.

 

 

Zeg je nu echt we hebben via het forum veel geprobeerd ? Kom op zeg. Jij hebt je best gedaan misschien Maar KPN ? Nee zo werkt dat niet. Hier moet gewoon de technische dienst bij komen om te kijken wat er fout gegaan is op de 22ste. Het is een kleine moeite ik betaal veel geld aan KPN dan mag ik toch ook verwachten dat ze op ze minst via HUN forum ook fatsoenlijk mensen te woord staan als er een groot probleem is. of in elk geval via whatsapp of Facebook de mogelijkheid geven om te bellen . Ik ben nu al een week niet bereikbaar en ik kan niet bellen terwijl ik ziek ben. En ik ben helemaal geen hulpeloos  geval want meestal ben ik degene die de technische dingen doe voor iedereen. dus die tekstboek dingen die via de callcenter constant aan mijn gevragen worden hier en op facebook ja dat heb ik allemaal gedaan van af dag 1 al. Ik wil gewoon dat iemand daar mij serieus neemt en naar de oplossing gaat zoeken waar het fout gegaan is.  

 

Hoi @Hilda Lobo 

Hartelijk dank voor je compliment richting mee, dat doet mij goed.

Daarnaast heb je een goed punt, dat de technische dienst ook nog even zou kunnen meekijken, waar het nu fout gaat binnen hun systemen en jouw 06-nummer.
Zoals wat is er precies fout gegaan op de 22ste?
En hoe kon dat gebeuren?

Op het Forum van KPN geven alleen de moderatoren antwoord op de gestelde vragen en problemen, er zitten dus geen medewerkers van de technische dienst op het forum.
Vandaar dat @Remco_  in zijn laatste bericht heeft aangeven, dat hij heel graag de technische dienst wilt aansturen, maar dat je dan wel een telefoonnummer kunt geven waarop je te bereiken bent voor de technische dienst, bijvoorbeeld op je vaste telefoonnummer als je die toevallig hebt.

Daarom ben ik het wel met @Remco_ eens, dat de KPN Winkel echt de snelste weg is, zeker nu je al een week zonder 06-nummer zit, waarop je te bereiken bent voor anderen.

Voor de rest veel beterschap toegewenst, want ik las in je bericht dat je ziek bent!

 

Dank je wel . we gaan zien wat deze week brengt. Er ligt een mail klaar voor de technische dienst.Â