Skip to main content

Hallo, sinds een paar weken kan ik niet meer bellen naar verschillende nummers en vaak ook niet gebeld worden na de SIM update van Telfort naar KPN. Via de helpdesk chat al poging gedaan om dit op te lossen maar geen resultaat en geen oplossing geboden behalve doorsturen naar KPN winkel en bij aandringen een nieuwe (KPN SIM) opgestuurd krijgen.  Tevens nog in de winkel geweest aangezien de SIM kaart nooit aan is gekomen. Daar navraag gedaan en het enige wat ze daar konden vertellen was: we geven een nieuwe SIM kaart mee. 

Nieuwe SIM geprobeerd en ook nog meerdere malen telefoon opnieuw opgestart en ook na 24 uur nog steeds niet naar bepaalde nummers kunnen bellen. Het betreft dan o.a. 088 nummers en ook 0800-0402 is niet bereikbaar want de melding die gegeven wordt is: dit nummer is niet in gebruik.

Vandaag wederom in de KPN winkel geweest en daar kunnen ze ook geen oplossing geven en zelfs niets doorzetten naar tweedelijns om dit op te lossen. Wel wordt er daar een prepaid kaart aangeboden van € 5 om dan toch nog te kunnen bellen maar dit is absoluut een schandalige oplossing. 

 

Hi @Brutus64, welkom op ons forum. 

Het is niet de bedoeling dat niet alles goed meer werkt na het vervangen van je simkaart. Je kunt sommige nummers niet bereiken, maar bent ook zelf niet altijd goed bereikbaar, heb ik het zo goed begrepen? Goed dat je aan de bel trekt, ik help je via deze weg graag verder. Je hebt al wel wat gegevens in je forumprofiel gezet zie ik, kan je je profiel zo volledig mogelijk aanvullen, inclusief je mobiele nummer? Als je me hier een seintje geeft zo gauw je dat hebt gedaan, kijk ik er voor je naar.


Hallo Alexandra, profiel aangevuld dus ik hoor graag van een oplossing zodat ik weer normaal kan bellen.


@Brutus64 Hi Frank, super. Ik heb je gegevens erbij gepakt. Ik zie dat je ook een klacht ingediend had en dat onze klachtenafdeling je vandaag teruggebeld heeft. Zo te zien zeg je het abonnement op omdat je overstapt en zorgt mijn collega voor een maand vergoeding van de abonnementskosten. Jammer om te lezen, maar het gaat er natuurlijk om dat 't opgelost wordt op een manier waarop je er zelf blij mee bent. Mocht je toch vragen hebben, laat het dan gerust weten.


Dank voor je reactie. Wat de overstap betreft klopt dat maar het duurt nog zo`n kleine 4 weken wat dus betekent dat ik al die tijd niet kan bellen. Dat lijkt me toch niet de bedoeling? Dus het zou erg fijn zijn als er ondanks de komende overstap toch snel een oplossing komt zodat ik weer normaal kan bellen en mijn zaken kan gaan regelen.


@Brutus64 Ik snap goed dat je 't voor die tijd al graag opgelost hebt. Ik kijk voor de zekerheid even naar de instellingen voor jouw abonnement, het lijkt er namelijk wel op dat 0900 entertainment en informatienummers geblokkeerd staan. Klopt dat? Je ervaart puur problemen met bellen naar specifieke nummers, gebeld worden gaat goed toch? Als je wilt dat ik de instellingen aanpas, vul dan ook de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN bankrekeningnummer in je forumprofiel in. Dan kijk ik er naar.


@Alexandra Dat 0900 nummers geblokkeerd staan kan wel kloppen. Maar bellen naar diverse 06 nummers, 0800-0402, etc. gaat gewoon niet. Mensen in mijn telefoonlijst kunnen gewoon niet gebeld worden want dan krijg ik te horen: nummer niet beschikbaar of in bereik. Tevens kunnen regelmatig mensen mij ook niet bellen. Tevens bericht gehad dat niet kunnen bellen volgens KPN gewoon mogelijk moet zijn en het niet kunnen bellen vrijwel onmogelijk kan zijn.

Ik zet de info in mijn profiel.


@Brutus64 Ah, dat maakt de situatie duidelijker. Het zijn dus naast verschillende servicenummers ook telefoonnummers van bekenden die je niet bellen kunt. Is het ook zo dat je ze soms wel en soms niet bellen kan?Kan je jouw simkaart tijdelijk testen in een ander toestel, van een gezinslid of familielid bijvoorbeeld, en maakt dat verschil? Ik ben daarnaast ook benieuwd of dit alleen thuis speelt, of ook als je ergens anders bent, dus maakt het uit op welke locatie je bent?


@Alexandra Simkaart (zowel oude Telfort als nieuwe KPN SIM) zijn getest in een ander toestel en geeft hetzelfde resultaat. Het maakt totaal niet uit waar ik ben want het blijft niet mogelijk om te bellen. Bereik in huis en bij anderen of buiten is altijd wel goed alleen blijf ik horen dat het nummer niet beschikbaar is.

Over het algemeen kan ik vrijwel niemand bellen en blijft dit hetzelfde hoewel het voor sommige favorieten wisselend is. Ook handmatig een nummer invoeren (dus niet vanuit de contactenlijst bellen) geeft hetzelfde resultaat. Ik probeer dagelijks verschillende nummers te bellen maar kan gewoon niet bellen.


@Brutus64 Goed dat je ook een ander toestel hebt getest, daarin gebeurt hetzelfde dus. Ik heb een melding aangemaakt en doorgezet naar onze Technische Dienst. Zij onderzoeken het en ik verwacht dat ze binnen enkele dagen contact met je opnemen. Laat je het weten zo gauw je iets hebt gehoord?


@Brutus64 Goed dat je ook een ander toestel hebt getest, daarin gebeurt hetzelfde dus. Ik heb een melding aangemaakt en doorgezet naar onze Technische Dienst. Zij onderzoeken het en ik verwacht dat ze binnen enkele dagen contact met je opnemen. Laat je het weten zo gauw je iets hebt gehoord?

@Alexandra Contact gehad met de TD. Probleem zou komen doordat het toestel ( Xiaomi RedMi note 9) (nog) niet goedgekeurd is voor/door KPN. Men zegt dat de Note9 niet gaat werken op 4G en daarom het bellen vaak niet lukt. Eerlijk gezegd is dat onzin want het heeft in het begin zeker wel gewerkt. Nu is alles terug gezet naar 2G/3G. Trouwens de Sim is ook getest met een Huawei P10 lite welke ook gewoon op het KPN netwerk heeft gedraaid zonder problemen. Dus al met al geen oplossing. Trouwens, de Redmi Note 9 wordt gewoon door verschillende sites verkocht met een KPN abonnement dus van het verhaal van de TD klopt niet veel.


@Alexandra Contact gehad met de TD. Probleem zou komen doordat het toestel ( Xiaomi RedMi note 9) (nog) niet goedgekeurd is voor/door KPN. Men zegt dat de Note9 niet gaat werken op 4G en daarom het bellen vaak niet lukt. Eerlijk gezegd is dat onzin want het heeft in het begin zeker wel gewerkt. Nu is alles terug gezet naar 2G/3G. Trouwens de Sim is ook getest met een Huawei P10 lite welke ook gewoon op het KPN netwerk heeft gedraaid zonder problemen. Dus al met al geen oplossing. Trouwens, de Redmi Note 9 wordt gewoon door verschillende sites verkocht met een KPN abonnement dus van het verhaal van de TD klopt niet veel.

Hmm dat is bijzonder. Mijn collega's van de Technische Dienst hebben hierover meer informatie en details tot hun beschikking dan ik. Heb je bovenstaande ook met ze besproken toen ze contact met je opnamen? En hoe staat het er intussen met deze oplossing voor met de verbinding?


@Alexandra Er is natuurlijk wel verteld dat het ook getest was in een Huawei toestel maar niet over het feit dat het toestel ook verkocht wordt op diverse sites zoals mobiel.nl en belsimpel met een KPN abonnement. Hier kwam ik pas achter na eigen uitzoekwerk. Maar er werd dus verteld dat er op mijn KPN een lijst zou staan met goedgekeurde toestellen die dus echt nergens op KPN te vinden is. Er bestaat dus wel een lijst met toestellen voor Wifi bellen: Mobiel bellen via wifi van KPN

Dit is natuurlijk heel wat anders dan gewoon bellen via 4G. 

Het bellen gaat voor zover bekend nu wel goed alleen werkt dus de internet bundel niet. 

Maar goed, nog maar 5 dagen en dan gaat alles toch over naar Simpel en werkt alles wel weer naar behoren. Is alleen zo jammer dat er weken overheen moet gaan en dan nog niet alles goed is opgelost.


@Brutus64 Ik snap goed dat dat niet de uitkomst is die je voor ogen had, ook wat het tijdsbestek betreft. Dat geldt voor mij ook. Laten we zeggen dat we het in ieder geval hebben geprobeerd. Ik hoop dat je straks veel plezier van je nieuwe abonnement gaat hebben. Mocht je toch vragen of opmerkingen hebben, laat het gerust weten.