Skip to main content

Onlangs is mijn account automatisch overgezet van Telfort naar KPN. Ik heb momenteel het probleem dat bellen over wifi niet werkt. Ik heb een iPhone SE, waarbij dat wel ondersteund wordt. Zojuist simkaart van werk in mijn mobiel gedaan, met Vodafone bellen over wifi werkt dat wel. Het ligt dus niet aan mijn mobiel.

Mijn mobiel is verbonden met een KPN netwerk. Desalniettemin krijg ik niet de optie ‘bellen via wifi’ via Instellingen > Mobiel netwerk. Hoe komt dat?

Hoi @Thomas.nl, welkom op het KPN forum. Bij Telfort was bellen over WiFi (VoWiFi) inderdaad niet mogelijk, bij ons kan dat wel. Als je nog een Telfort sim-kaart hebt kan je die gratis omruilen naar een KPN sim-kaart. Het abonnement wat je hebt veranderd daarbij niet, het is alleen een nieuwe sim-kaart. In het Telfort mobiel wordt KPN topic kan je lezen wat de samensmelting voor jouw abonnement betekent..


De aangedragen (nieuwe simkaart) oplossing heeft geholpen. Dank hiervoor.

 

Echter, tijdens telefonisch overleg met klantenservice medewerker droeg ik deze oplossing ook aan. De medewerker gaf aan dat een nieuwe SIM kaart niet de oplossing is en alles bij KPN goed ingesteld staat (bij mij is dus sprake van overgang Telfort naar KPN) - zonder alternatieve oplossing of plan van aanpak. Zouden jullie hiervoor klantenservice op de hoogte willen stellen; ik kan mij voorstellen dat er meer zoals ik zijn die profijt zullen hebben bij een nieuwe simkaart op moment dat ze gebruik willen maken van VoWiFi.


Graag gedaan Thomas. Dat is wel gek inderdaad, het vervangen van de sim-kaart is namelijk de enige oplossing als je van Telfort naar ons bent overgekomen. De klantenservice heeft dezelfde informatie als mij, dus dat zij het tegenspraken verbaasd mij ook. Ik neem het signaal mee!


Hoi KPN,

 

Eerder heeft de nieuwe simkaart geleid tot het oplossen van mijn probleem. Ik kan nu wel bellen over WiFi. Hetzelfde trachtte ik te bewerkstelligen met de simkaart van mijn vriendin. Echter, haar telefoon, de Huawei Mate 10, lijkt niet ondersteund te worden. De optie ‘bellen over WiFi’ is dan ook niet zichtbaar. 

 

Juist in deze tijden van Corona moeten we vanuit huis werken en is bereikbaarheid zijn van groot belang. Is het mogelijk om de lijst met toestellen die worden ondersteund uit te breiden, waaronder voor de Huawei Mate 10?

 


 

 


Hoi @Thomas.nl, naast de sim-kaart moet het toestel het ook ondersteunen inderdaad. Gelukkig werkt het voor jou, voor haar is het wat lastiger blijkbaar. Het uitbreiden van die lijst is niet iets wat met een simpele klik te doen is, dat moet samen met de leverancier van het toestel ingericht en getest worden. Dat is in deze tijden ook lastiger zoals je je kunt voorstellen.

Dat een toestel niet op de lijst staat zegt niet alles trouwens, er zijn ook toestellen die wel werken ondanks dat ze er niet op staan. We kunnen de werking in dat geval alleen niet garanderen.