Skip to main content
Antwoord

Niet te spreken over het aangepaste levertijden overzicht iPhone 17

• October 28, 2025
  • 4 reacties
  • 104 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Vanmorgen was in het verwachte levertijd scherm de levertijd voor mijn bestelde iPhone17 Pro Max 512GB Deep Blue 3-4 weken…

een medewerker van KPN heeft mij toen verteld dat dit gemeten wordt vanaf de besteldatum (26 sep besteld)

Zojuist zie ik dat de verwachtte levertijd is bijgesteld naar 2-3 weken, maar de bestel variabele is aangepast naar besteld tot 16 oktober…

als ik uit ga van mijn besteldatum zou ik het toestel allang al binnen moeten hebben, maar omdat de bestel variabele is aangepast heet KPN zich weer verder ingedekt…

mooi staatje misleiden van de klant is dit…

verstopt onder het excuus van ‘ze worden niet geleverd’ en ‘iedereen heeft er last van’

dames en heren:

in het overzicht? Ga ajb uit van de update datum (nu 28 oktober) en reken dan de geprojecteerde levertijd…

slechte zaak…

ben ruim 25 jaar KPN klant, maar dit heb ik nog niet eerder mee gemaakt.

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@John Kooijman,

Allereerst mijn excuus voor de verwarring die ontstaan is over de verwachte levertijd voor je toestel. Niet zo leuk om hierover in onzekerheid te moeten zitten. Wij kunnen echter niet veel duidelijker zijn over de levertijd per bestelling, omdat wij ook niet precies weten wanneer en hoeveel nieuwe voorraad wij ontvangen vanuit Apple. De verwachte levertijd die wij in het overzicht met levertijden van de iPhone 17 benoemen, krijgen wij rechtstreeks door vanuit Apple. Maar daarbij wordt ook vanuit Apple zelf doorgegeven dat dit slechts een verwachting is. Het kan dus zijn dat het langer duurt, maar het kan gelukkig óók zijn dat het wat sneller gaat. 

Heel erg fijn om je update te lezen, ik hoop dat je hem nu al ontvangen hebt of in ieder geval precies weet wanneer hij komen gaat 😄 Alvast heel veel plezier met je nieuwe toestel!

4 reacties

• Deelnemer
  • October 29, 2025

Goedemorgen,

Volgens mij heeft de persoon van de klantenservice jou de verkeerde informatie gegeven. Iedereen die vóór 16 oktober heeft besteld, ongeacht of dat op 26 september of op 15 oktober was, moeten volgens de huidige planning allemaal nog 2 tot 3 weken wachten op zijn of haar bestelling.
Ik heb even teruggekeken en zie dat KPN elk jaar tegen hetzelfde probleem aanloopt met verwachtingsmanagement en dat KPN ervoor kiest dit niet aan te passen.

Zelf heb ik op 26 september een iPhone 17 besteld. Toen werd aangegeven dat de levertijd 4 tot 5 weken zou zijn. Gisteren is de tabel geüpdatet en staat er dat het nog steeds 3 tot 4 weken duurt voordat ik mijn bestelling. Wat dus neerkomt op bijna een verdubbeling van de oorspronkelijke levertijd.

Ze geven aan dat het komt doordat Apple niet aangeeft hoeveel ze gaan leveren, maar ik vind dat ze daar dan ook eerlijk over moeten zijn

Als KPN vanaf het begin had gecommuniceerd dat het 8 tot 10 weken kon duren voordat je telefoon geleverd wordt omdat Apple niet aangeeft hoeveel telefoons zij leveren, dan had niemand daar moeite mee gehad. In dat geval had ik mijn telefoon wel elders besteld en dat is het geen wat ze hiermee voor mijn gevoel willen voorkomen...

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 29, 2025

Als je bij iCulture kijkt zie je dat de, in mijn geval, Pro Max 512 Deep Blue tussen 7-14 nov afgeleverd wordt, maar zie je ook dat deze bij BOL gewoon leverbaar is (op voorraad)

in mijn geval zou ik met de kennis gewoon bij KPN besteld hebben ook als ik wist dat het zo lang zou duren…

je wordt alleen nu steeds dood gemaakt met een blije mus, en dat is niet correct.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 29, 2025

Update:

de status van mijn bestelling is gewijzigd naar ‘Je pakket wordt ingepakt’

dat zou betekenen dat mijn bestelling vrijdag of zaterdag wordt geleverd.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 31, 2025

Hi ​@John Kooijman,

Allereerst mijn excuus voor de verwarring die ontstaan is over de verwachte levertijd voor je toestel. Niet zo leuk om hierover in onzekerheid te moeten zitten. Wij kunnen echter niet veel duidelijker zijn over de levertijd per bestelling, omdat wij ook niet precies weten wanneer en hoeveel nieuwe voorraad wij ontvangen vanuit Apple. De verwachte levertijd die wij in het overzicht met levertijden van de iPhone 17 benoemen, krijgen wij rechtstreeks door vanuit Apple. Maar daarbij wordt ook vanuit Apple zelf doorgegeven dat dit slechts een verwachting is. Het kan dus zijn dat het langer duurt, maar het kan gelukkig óók zijn dat het wat sneller gaat. 

Heel erg fijn om je update te lezen, ik hoop dat je hem nu al ontvangen hebt of in ieder geval precies weet wanneer hij komen gaat 😄 Alvast heel veel plezier met je nieuwe toestel!