Skip to main content
Vraag

Niet te spreken over het feit dat KPN pas 1 dag van tevoren informeert over werkzaamheden aan het mobiele netwerk

• February 15, 2026
  • 9 reacties
  • 162 keer bekeken

Dit kan toch niet. Dag van te voren dit sms

Beste klant, op 16 februari 2026 tussen 8.00 en 17.00 uur verbeteren we het mobiele netwerk in postcodegebied 1503TL. Hierdoor heb je misschien tijdelijk minder of geen mobiel bereik. Sorry hiervoor! Groet, KPN

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 15, 2026

Wat had je dan gewild? Een week? Een maand? 

En dan zal iedereen wat anders gaan roepen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 15, 2026

Ja. Gezien het toch stimuleren van thuis werken. In Almere idem dag van te voren en had een wijk dag niks. Echt niks zelfs bellen kon niet.

Onderhoud moet. Maar plan dat handiger 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 15, 2026

Ja. Gezien het toch stimuleren van thuis werken. In Almere idem dag van te voren en had een wijk dag niks. Echt niks zelfs bellen kon niet.

Onderhoud moet. Maar plan dat handiger 

Ook KPN moet met onverwachte gebeurtenissen rekenen. Wat heb je aan een melding 1 maand van tevoren en op laatste moment een melding van een planwijziging?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 15, 2026

Onderhoud doet men in de regel 's-nachts.

KPN zal een gegronde reden hebben om het nu overdag te doen.

Waarschijnlijk gaat het om het plaatsen van 5G n78 apparatuur in de mast bij jou in de buurt en dat moet overdag.

• February 15, 2026

Ja. Gezien het toch stimuleren van thuis werken. 

Mijn simpele gedachte, als je thuis bent heb je daar een andere internetverbinding.
Maar HELAAS is de techniek nog niet zo ver dat je telefoon gewoon over die verbinding kan bellen, althans niet automatisch, dat moet je zelf aanzetten.
Maar dat blijkt dus toch wel handig te zijn in bepaalde gevallen.

Waarschijnlijk gaat het om het plaatsen van 5G n78 apparatuur in de mast bij jou in de buurt en dat moet overdag.

In dat geval zullen ze dat toch al wat langer in de plannen hebben.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 15, 2026

Mijn simpele gedachte, als je thuis bent heb je daar een andere internetverbinding.
Maar HELAAS is de techniek nog niet zo ver dat je telefoon gewoon over die verbinding kan bellen, althans niet automatisch, dat moet je zelf aanzetten.
Maar dat blijkt dus toch wel handig te zijn in bepaalde gevallen.

Dat aanzetten is weinig werk. Dat Bellen via Wi-Fi heb ik een paar jaar geleden aangezet 😊
Daarna geen omkijken meer naar.

• February 16, 2026

Dat aanzetten is weinig werk. Dat Bellen via Wi-Fi heb ik een paar jaar geleden aangezet 😊

Dat is fijn om te lezen, is die procedure voor elk toestel gelijk ?
En werkt het op elk toestel ook goed ?

Daarna geen omkijken meer naar.

Ja, mooi, laat iedereen dat aanzetten stel ik voor.
Ik moedig mensen aan in mijn omgeving om dat te doen maar dan krijg ik berichten over slecht geluid ( ik meen uitgaand ).
Is dat een bekend verschijnsel ?

NB is de vraagsteller geholpen met deze mogelijkheid ?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 17, 2026

Goedemorgen ​@Compie67 en bedankt voor jouw bericht :)

Kan me oprecht goed voorstellen dat dit kort dag is maar er zal ook een bepaalde reden zijn dat dit overdag wordt gedaan en niet in de nacht (wanneer onderhoudswerkzaamheden normaal gesproken plaatsvinden). Maar was je er ook al van op de hoogte dat je in huis tegenwoordig ook kunt bellen via de wifi? Meer informatie daarover kun je terugvinden op onze website! Laat je ons weten of je daar iets aan hebt gehad?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 17, 2026

Kan me oprecht goed voorstellen dat dit kort dag is maar er zal ook een bepaalde reden zijn dat dit overdag wordt gedaan en niet in de nacht (wanneer onderhoudswerkzaamheden normaal gesproken plaatsvinden). 

Wil je met zware gereedschappen en materialen in volledige donkerheid op een 50-meter mast klimmen? Een werkgever moet de veiligheid zijn werknemer waarborgen, werken in donkerheid op hoogte is verantwoord voor noodreparatie, niet voor planbare onderhoud.