Skip to main content

Beste KPN,

 

Sinds vanochtend ben ik overgestapt naar jullie voor een nieuw Sim-only abonnement met nummerbehoud. Hiervoor zat ik bij T-mobile maar daar had ik het probleem dat sommige mensen mij telefonische niet konden bereiken. Ze krijgen dan te horen ‘momenteel is dit nummer niet bereikbaar’. 
 

Ik heb bij mijn vorige provider alles al geprobeerd maar zonder succes succes helaas en dus was mij hoop gevestigd op een nieuw abonnement. Maar het probleem is gebleven helaas. De volgende dingen heb ik al geprobeerd:

  • Aan/uit en fabrieksinstellingen
  • Simkaart in andere telefoons
  • Doorschakelen uitgezet
  • Eventuele blokkeringen gecheckt

en natuurlijk heel internet afgezocht voor een oplossing.

Maar nog steeds kunnen sommige mensen (dezelfde telkens) mij niet bereiken.

Kunnen jullie hier op onderzoek uit? Ergens achter de schermen gaat er toch iets mis met mijn nummer en bereikbaarheid voor sommige mensen.

 

Alvast bedankt,

 

Thomas

Hallo @bauerrr is je mobiele abo bij KPN al wel actief, heb he daar via SMS een bevestiging van gehad?

 


Ja, alles geactiveerd sinds vanochtend en ook het nummerbehoud in gegaan. 


Hallo  @bauerrr , het wil ook wel eens helpen de telefoon een keer uit en weer aan te zetten.

 


En is je nummer uitgegeven door T-mobile of ben je al eerder overgestapt ?

Dat kun je hier opzoeken :

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken

(alleen cijfers invoeren)

En diegenen die jou willen bellen ook eens opzoeken en dan een lijstje maken van een paar voorbeeldnummers ayb.

Niet de nummers hier (=openbaar) neerzetten maar coderen als A, of piet, of doe maar wat, met de aanbieder van uitgifte en de huidige aanbieder en dan kan een ieder mee puzzelen voor de (on) logica.

In het opmerkingen vakje van je profiel kun je wel de volledige nummers neerzetten, alleen ter inzage van de beheerders hier.

Ik ben benieuwd, dergelijke gevallen zijn hier al vaker langs gekomen maar dit is wel weer een nieuwe variant


Hoi @bauerrr . Dit is een bijzondere, inderdaad. Ik ben blij dat je al zoveel gedaan hebt.

We kunnen dus het toestel uitsluiten en zelfs de provider, zoals het nu lijkt. 

Kun jij je profiel aanvullen en mij een hier een seintje geven? Zou je voorbeelden van de nummers die jou niet kunnen bereiken in het opmerkingenveld van je profiel willen zetten? Zijn dit allemaal mobiele nummers of zitten er ook vaste nummers bij? Alle info is welkom.

 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Dat is toch wel weer apart dat er zo vaak totaal geen reactie meer komt !

Is niet erg motiverend voor de (onbezoldigde) meedenkers :/

En als het al opgelost is laat het dan ook weten, met beschrijving, bvd !


Tja, ik ben het met je eens @KeesYagi . Wat ook wel benieuwd wat hier nu aan de hand is.