Skip to main content
Vraag

Niet tevreden met verhoging kosten mobiele abonnement

• May 8, 2026
  • 2 reacties
  • 52 keer bekeken

Ik heb een mail ontvangen, waarin het telefoon abonnement met 1 euro omhoog gaat. Nu is dat de wereld niet, maar het gaat om het principe. Volgens KPN kun je je dan beschermen tegen phishingaanvallen e.d. ik heb deze betutteling niet nodig en wil dit ook niet. Je krijgt dit zogenaamd gratis maar je abonnement gaat wel omhoog dus niets gratis, volksverlakkerij. Wat kun je daartegen doen? Opzeggen is het makkelijkste maar dat vind ik niet de juiste weg.

2 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 8, 2026

Er is al veel over gesproken door voor en tegenstanders. Hackers worden steeds slimmer en gevaarlijker en het is goed dat daar bescherming voor is. Bent u het daar niet mee eens dan kunt u het contract ontbinden. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik snap je vraag, Jo. We passen de prijs van het abonnement aan. Daarnaast geven we je Extra Veilig Mobiel als optie gratis in je abonnement. Je kunt dit activeren als je hier gebruik van wilt maken. Als je dat niet wilt, even goede vrienden, dan activeer je het niet. Maar dat verandert dan verder niets aan de prijsaanpassing. En, zoals Joep ook al wel benoemt, als je het er niet mee eens bent, dan is ontbinden toch wel de enige optie.Â