Skip to main content
Ik heb een lopend abonnement bij KPN voor mijn iPhone 6Plus die ik, vanwege wat kuren, wil gaan vervangen door een nieuwe telefoon. Mijn huidig abonnement wil ik alleen aanpassen met een hogere datalimiet. Nu hoor ik dat ik nog niet kan verlengen, dus nog geen nieuwe iPhone kan kopen, omdat mijn contract dat niet toestaat.

Ik lees dat je inderdaad niet vervroegd kan verlengen, maar ik wil graag snappen waarom het niet mogelijk is om tussentijds een nieuwe telefoon te kopen die je op het lopende contract laat zetten, waarbij je ook nog eens een duurder abonnement wil afsluiten. Dat is toch gewoon goeie business voor KPN?
Hallo @Frans_koffie , binnen 4 maanden voor einde contract kun je een verlengen per einde contractdatum met een nieuw toestel dat je dan wel meteen mee krijgt.

Voorbeeld: je contract loopt tot 31 oktober 2019, je kunt dan verlengen vanaf 1 juli 2019 en dan meteen je gekozen toestel meenemen.

Die 4 maanden is een regeling die bij alle providers in NL geldt, een onderlinge afspraak dus zodat er nooit vergissingen kunnen ontstaan wanneer een contract verlengd mag worden.
Is jouw huidige abonnement een sim-only abonnement of een abonnement met toestel?

Als het een sim-only betreft, dan zijn er mogelijkheden om ook eerder al over te stappen op een abonnement met toestel.
Dank je wel Jan-D. Ik blijf het wat vreemd vinden dat je eigenlijk gedwongen bent om aan te blijven modderen met een toestel (wat cru gesteld) omdat het niet is toegestaan onder je lopende contract een nieuwe te kopen. Gelukkig vervalt bij mij die deadline al snel, maar anders zou het toch lastig worden. Het is me nu duidelijk dat dit een bedrijfsoverstijgend beleid is.
WJB, het gaat om een abonnement met toestel, en ik lees zojuist dat het gewoon policy is om daarvoor de termijn van 4 maanden aan te houden. Die verloopt bij mij al binnenkort dus op zich geen probleem, maar die regel sec begrijp ik niet (wil je nou telefoons en abonnementen verkopen of niet?).
Hallo @Frans_koffie , als je bijna 2 jaar geleden een abo afgesloten hebt met toestel zit dat toestel nog steeds in de garantie en moet KPN dat voor je herstellen en dan kun je meestal ook een vervangend toestel meekrijgen. Als het toestel echt niet meer te gebruiken is zal KPN een vervangend toestel geven, zie de voorwaarden voor details.
Let wel op, als je vier maanden voor afloop van jouw oude contract al een nieuw toestel in gebruik neemt, dan zal deze tot het einde van je nieuwe contract doorlopen en jouw nieuwe contract gaat pas lopen nadat je huidige beëindigd is. (Vier maanden later dus.)
@wjb en @Jan-D Ik snap het helemaal. Bedankt voor jullie reacties. Goed dat een forum als dit blijkt te werken 👍
Hallo @Frans_koffie Je hebt van Jan en Wjb volgens mij een heel duidelijke uitleg gekregen. Ik hoop dat je snel kunt verlengen en snel over een nieuw toestel kunt beschikken.

Reageer