Skip to main content

Hoi,

Ik heb nu sinds een paar weken een kpn kpn abbonoment en met nummer behoud.  Ik heb op 1 feb mijn nieuwe simkaart erin gedaan zonder de instructies te lezen. Dit is mijn eerste nieuwe telefoon sinds 2015.

 

Mijn data en telefoon nummer doen het nu niet. Ik heb het erg druk gehad dus ik heb er geen tijd voor genomen om dit op te lossen. Alleen ik snap niet hoe ik dit moet oplossen. Ik heb een SIM kaart nummer maar ik heb geen activatie code ontvangen. 

 

Wat moet ik doen? 

 

Alvast bedankt.

Renee

Ha @Renee123f Welkom hier op het KPN Forum en goed dat je dit navraagt. Je hoeft je simkaart niet te activeren, dus ik vermoed dat er iets anders aan de hand is. Je vertelt dat je een nieuw abonnement hebt, mét nummerbehoud. Kan het zijn dat je contract bij je huidige provider nog niet is uitgediend? Als je gebruik maakt van nummerbehoud gaat je nummer over op de dag dat je contract bij je huidige provider is afgelopen. Op die dag zul je merken dat je met je oude simkaart geen verbinding meer hebt en pas dan stop je je nieuwe, KPN-simkaart in je telefoon. Als dit het geval zul je er ook mail over hebben gekregen. 

Natuurlijk wil ik ook met je meekijken. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Hallo @Renee123f Is alles inmiddels opgehelderd? Ik lees het graag als ik nog iets voor je kan doen! 


hoi Bart,

 

Mijn telefoon is niet bereikbaar. Ik heb de info erbij gezet op mijn profiel.

 

Mijn abbonoment ging al een tijdje geleden in. Nog meer info: Ik kan niet bellen/gebeld worden. Als ik bel dan krijg ik het bericht dat mijn telefoon nummer het niet doet ivm administratieve redenen. Ik heb ook geen data.

Ik weet echt niet hoe ik dit moet oplossen.


Dag @Renee123f Dank voor het doorgegeven van je gegevens! Ik heb alles erbij gepakt en wat ik vermoedde blijkt inderdaad te kloppen. Je hebt een abonnement bij ons afgesloten, begin januari. Je hebt aangegeven dat je van nummerbehoud gebruik maakt en dat betekent dat je abonnement bij ons ingaat op het moment dat je contract bij je huidige provider is afgelopen. In jouw geval is dat op 1 mei. Je hebt hier op 5 januari een mailtje van ons over gekregen en je hebt het ook bevestigd met een SMS. 

Tot 1 mei kun je dus gewoon de simkaart van je huidige provider gebruiken. Op 1 mei zul je merken dat je met die kaart geen bereik meer hebt en op dat moment kun je de simkaart van KPN in je telefoon stoppen. Dán gaat je abonnement in. Als je nu al de simkaart van KPN gebruikt kan ik me voorstellen dat deze het niet doet: wat gebeurt er als je je simkaart van je huidige provider in je telefoon stopt? 


Reageer