Skip to main content
Antwoord

Nieuw abonnement aangevraagd via Belsimpel. Hoe lang duurt de verwerking?

• October 15, 2025
  • 4 reacties
  • 81 keer bekeken

LS,

Via Belsimpel een nieuwe telefoon + abonnement aangeschaft, ivm overstap van zakelijk (via werkgever) naar een particulier abonnement

Dit met nummerbehoud

Nu blijft in mijn bestelstatus ‘Je abonnementsaanvraag wordt verwerkt door KPN’ dit is al een da 24H het geval.

Hoe lang duur deze verwerking?

mvg

Klaas

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Klaas1967 

Welkom op de community van KPN.

Dat je nu binnen jouw Mijn Belsimpel account de status “Je abonnementsaanvraag wordt verwerkt door KPN” wordt weergegeven, houdt vaak in dat Belsimpel jouw aanvraag heeft ingediend in het KPN systeem, en nu wachten op goedkeuring vanuit KPN.
Het ligt nu bij de afdeling acceptatie van KPN, die vervolgens een terugkoppeling geven naar Belsimpel zodra jouw bestelling is verwerkt.

Je zou de Belsimpel klantenservice hierover kunnen bellen via 050 - 210 34 04en een medewerker van Belsimpel kan jouw daar meer over vertellen.
Kies in het keuzemenu van Belsimpel voor optie 3 en vervolgens voor optie 2.

De klantenservice van Belsimpel is dagelijks geopend van 09:00 tot 23:59 uur.

Belsimpel is in dit geval je wettelijke aanspreekpunt omtrent alles wat met je bestelling te maken heeft, zei dienen dus zorg te dragen voor een goede informatie voorziening omtrent jouw bestelling.

4 reacties

Vulpen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+10
  • KPN Medewerker
  • October 15, 2025

Ik vermoed dat je dat het beste bij Belsimpel kan navragen. 

Maar mocht je al “KPN abbonnementsgegevens/klantnummers” ontvangen hebben kun je die in de prive aangemerkte velden van je forum profiel (https://community.kpn.com/settings/profile) kwijt, dan kan een moderator zodra ze jou topic zien misschien het een of ander controleren.

Eventueel bellen met 0800 0402 kan dan ook.

Heb je die gegevens nog niet word het lastig om een status te achterhalen

Maar als het goed is zou BelSimpel de status wel moeten kunnen aanleveren

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Klaas1967 

Welkom op de community van KPN.

Dat je nu binnen jouw Mijn Belsimpel account de status “Je abonnementsaanvraag wordt verwerkt door KPN” wordt weergegeven, houdt vaak in dat Belsimpel jouw aanvraag heeft ingediend in het KPN systeem, en nu wachten op goedkeuring vanuit KPN.
Het ligt nu bij de afdeling acceptatie van KPN, die vervolgens een terugkoppeling geven naar Belsimpel zodra jouw bestelling is verwerkt.

Je zou de Belsimpel klantenservice hierover kunnen bellen via 050 - 210 34 04en een medewerker van Belsimpel kan jouw daar meer over vertellen.
Kies in het keuzemenu van Belsimpel voor optie 3 en vervolgens voor optie 2.

De klantenservice van Belsimpel is dagelijks geopend van 09:00 tot 23:59 uur.

Belsimpel is in dit geval je wettelijke aanspreekpunt omtrent alles wat met je bestelling te maken heeft, zei dienen dus zorg te dragen voor een goede informatie voorziening omtrent jouw bestelling.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 15, 2025

Hoi Michel,

bedankt voor je reactie 

ik heb inmiddels Belsimpel gesproken, ze hebben blijkbaar een porteringsbrief nodig van de werkgever nodig. Hierin staat meer informatie over het abonnement en het vrijgeven van het telefoonnummer.

was handiger geweest als ze dat meteen hadden meld, maar ik weet nu iig wat ik moet regelen 😉

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Klaas1967 

Goed 👍🏻 dat je even contact hebt opgenomen met de klantenservice van Belsimpel, en dat je te horen kreeg dat er nog wat miste om je bestelling verder af te kunnen ronden.
Het gaat in jouw situatie om een porteringsbrief van je werkgever, waarin vermeld staat dat je werkgever toestemming geeft om het 06-nummer te kunnen porteren (door middel van nummerbehoud).

Ben het volledig met je eens, dat Belsimpel jouw daar al eerder over had geïnformeerd, zodat je toen al in actie kon komen.

Je kunt de porteringsbrief van je werkgever dan doormailen naar Belsimpel, maar ik ga ervan uit dat je daar al van op de hoogte bent gesteld door de medewerker van Belsimpel.

Het e-mailadres: info@belsimpel.nl