Skip to main content
Beantwoord

Nieuw abonnement afsluiten met mijn huidige KPN nummer

• January 2, 2025
  • 21 reacties
  • 172 keer bekeken

Ik wil een nieuw abonnement afsluiten met mijn huidige KPN nummer, dit omdat het oude contract nog op mijn vader staat. Ik heb al geprobeerd om een contractovername aan te vragen, maar dit was volgens KPN niet mogelijk. 

Als ik via de webshop een nieuw abonnement probeer af te sluiten met nummerbehoud (mijn huidige KPN-nummer dus), geeft de website aan dat ik enkel kan verlengen - maar dit wil ik dus niet aangezien het dan nog steeds op de naam mijn vader staat..

Beste antwoord door Mic_

@Alex van KPN De contractovername is inmiddels gelukt en ik heb mijn nieuwe toestel vandaag mogen ontvangen - bedankt voor je hulp :)

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

21 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 2, 2025

Dag ​@Mic_ je zal dan eerst het contract over moeten nemen van je vader zodat het op jouw naam komt. Hier vind je meer informatie over contractovername.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 2, 2025

Hi ​@Joep1965 , zoals in mijn oorspronkelijk bericht aangegeven heb ik dit al geprobeerd. 

Ik heb al geprobeerd om een contractovername aan te vragen, maar dit was volgens KPN niet mogelijk. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 2, 2025

O ik had niet goed gelezen.  Ik snap alleen niet zo goed waarom dat niet zou kunnen. Heb je het dmv het betreffende formulier geprobeerd?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 2, 2025

@Joep1965 Ja, dit op 10/03/2023 al.. Ik kreeg als reactie; ‘De contractovername kan niet worden verwerkt’

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 2, 2025

@Joep1965 Ja, dit op 10/03/2023 al.. Ik kreeg als reactie; ‘De contractovername kan niet worden verwerkt’

Heeft KPN ook aangegeven waarom een contractovername niet kan ​@Mic_ ???

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 2, 2025

@JanD Nee.. enkel bovenstaand bericht

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 2, 2025

Misschien was er nog een openstaande rekening op dat moment. Iets anders kan ik niet bedenken. Misschien dat een moderater een antwoord heeft. Die reageert over een paar dagen.  Anders kan je vader wellicht bellen met de klantenservice 0800-0402. Dit omdat je vader de contractant is.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 3, 2025

Hi ​@Mic_, welkom bij onze community. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Ik vind het ook vreemd dat een contractsovername niet door kon gaan. Kan het zijn dat je op dat moment nog niet meerderjarig was? Het kan ook dat er nog een toestelkrediet open stond die eerst betaald moet worden. 

Je geeft verder ook aan dat je alleen kunt verlengen met dit nummer. Zou je eens willen controleren wat de einddatum van het contract is? Je kan namelijk 4 maanden voor de einddatum verlengen, dat zou nog een verklaring kunnen zijn dat je het nummer niet naar een nieuw abonnement kunt overzetten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 3, 2025

@Alex van KPN  Bedankt voor je reactie!

Op het moment van de contract-overname aanvraag was ik meerderjarig & had ik geen openstaand toestelkrediet. Mijn contract loopt ondertussen over ~3 weken af, dus ik heb zojuist nogmaals een aanvraag ingediend.. hopelijk lukt het nu wel - ik laat het weten!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 3, 2025

Op het huidige contract mag geen toestel afbetaling (!) meer lopen voor contractovername. Je zegt dat het contract nog 3 weken loopt, dus lijkt mij dat de lening ook nog net loopt. 

Ik durf te wedden dat als je het regelt na de einddatum het zeker zal lukken. Eerst contract overname. Daarna contract vernieuwen (verlengen).

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 3, 2025

@PeterG Zoals boven al aangegeven heb ik geen ‘lening’ of toestelkrediet meer. Dit staat op mijn contract als ‘Resterend bedrag : 0,00 €’

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 6, 2025

Hi Mic, het is nu dus wel gelukt om een aanvraag te doen? Iets wat dus eerder niet lukte?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 6, 2025

@Alex van KPN Nog niet, ik heb alle formulieren opnieuw ingediend & ik wacht nu op reactie van KPN

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 8, 2025

@Alex van KPN Het is ondertussen gelukt om het contract op mijn eigen naam te zetten! Nu krijg ik alleen geen sms verificatiecode vanuit de verlengshop - gaat allemaal lekker dit :( 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 8, 2025

Hoe lang staat ie op je naam. Ook dit moet weer even door de systemen sijpelen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 8, 2025

Sinds vandaag, maar het telefoonnummer is nooit veranderd ofzo, echt alleen Persoonsgegevens

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 13, 2025

Stap 1 is in ieder geval gelukt, dat is mooi. Lukt het nu ook nog steeds niet om het sms’je te ontvangen? Dan is namelijk een bezoek aan een KPN winkel het handigste. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • January 13, 2025

@Alex van KPN De contractovername is inmiddels gelukt en ik heb mijn nieuwe toestel vandaag mogen ontvangen - bedankt voor je hulp :)

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 15, 2025

Fijn om te lezen en dankjewel voor de terugkoppeling hier. 

• Helper
  • January 16, 2025

Zie zojuist op het journaal, dat je bij het afsluiten van een internetabonnement vaak goedkoper uit bent.

Ik heb al heel veel jaren een KPN internetabonnement met een lage snelheid.

Kan ik ook eens gebruik maken van leuke welkomstaanbiedingen.

Groet van Jon.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 16, 2025

Beste ​@Jonni als je contractvrij bent kun je vaak wel van een verlengingsaanbod gebruik maken, zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/shop/aanpassen/internet-tv

Succes.