Skip to main content
Geachte KPN medewerker,



ik heb vandaag van jullie mijn nieuwe iPhone 11 pro en m’n nieuwe chipkaart ontvangen . Maar helaas werkt m’n nieuwe chipkaart niet. Bij het bellen krijg ik de volgende melding: uw aansluiting is door administratieve redenen buiten Gebruik gesteld.



Het gaat om een nieuwe abonnement bij de KPN. Ik had vroeger tele 2 als provider. En heb gevraagd om hetzelfde telefoonnummer te behouden.



in afwachting van uw reactie verblijf ik,



mvg

Angelo



*Admin: reactie afgesplitst,eigen topic aangemaakt.

Hallo @Angelo97

Bij een nieuw abonnement met nummerbehoud neemt de nieuwe provider (KPN) contact op met de oude (Tele2) om op te zeggen en het moment van overgang af te stemmen. Je blijft de Tele2 simkaart gebruiken. Als die er op de afgesproken dag mee ophoudt, plaats je de KPN simkaart in je telefoon en is de overgang voltooid.
@RBxx



hoi Ruud dankjewel voor je reactie. De simcard van tele 2 is ook niet meer bruikbaar, en kan ik dus ook niet ermee bellen.
Hoi @Angelo97 , dat is vreemd en niet zoals het hoort. Bij nummerbehoud zou het moeten gaan zoals ik hierboven aangaf. Je hebt toch niet al eerder Tele2 zelf opgezegd?

Hier zal een KPN moderator naar moeten kijken, die zal hier op het forum reageren binnen 1-2 dagen.
Goedemiddag @Angelo97, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!



In principe zou het nummer per een bepaalde datum overgenomen moeten worden. Dit is namelijk het geval bij nummerbehoud. Het is wel belangrijk dat je zelf niet het nummer ook nog opgezegd hebt!



Volgens mijn informatie is het nummer actief per 4 oktober rond 21.00 in de avond, afgelopen vrijdag. Er is ook al gebruik van gemaakt, zie ik bij de verbruiksspecificaties. Klopt het dat het dan nu in orde is? 🙂 Zo niet, dan hoor ik het graag en kijk ik verder!

Reageer