Skip to main content

Ik wil graag een huawei watch kopen die esim ondersteund (voor mijn zoontje). Ik wil hiervoor een esim abonement bij kpn bestellen met een nieuwe nummer.  Moet ik naast de esim ook nog eens multisim bij bestellen om gebruik te kunnen maken van de watch? of is het mogelijk om alleen de esim te installeren op de watch zoals je het ook doet op je telefoon?

Hi @Arman112222, ik denk graag mee. 

Per nummer kan 1 e-sim worden gebruikt waarbij de fysieke simkaart komt te vervallen. Voor wat jij wilt, en ik begrijp dit op je Huawei Watch gebruiken, heb je dan inderdaad Multisim nodig. 

Admin edit: officieel ondersteunen wij Apple Watch en Samsung. 


Goedendag Alex,  

wacht even, dus jullie esim functioneerd met een Huawei Watch?

Dit is dan het eerste wat ik hoor, ga dit eens na.

Naar mijn weten ondersteund geen van de 3 Nederlandse providers die esim uitgeven een Huawei watch.

Vadafoon, Odido en KPN niet.

Tenzij ze het kort geleden hebben aangepast, dan zou ik heel graag een abonement bij jullie willen afsluiten!

Ik hoor het graag!

M.v.g. Roy


Staat niet in ondersteunde smartwaches van provider, maar theoretisch kan ieder smartwatch gebruikt worden, de het installeren esim via scannen van QR-code ondersteunt.

Met Huawei Health App kan het met Huawei Watch 3/4

 


Oké…, wat zijn de stappen.

Ik heb een nieuwe Huawei watch 4 pro en de telefoon is een Samsung Galaxy A50 met een prepaid simkaartje.

Klopt het dat ik dan voor de Samsung een abonnement moet bestellen met behoud van het simkaartje eventueel het telefoonnummer en vervolgens een esim moet aanvragen voor de watch?

Vervolgens de stappen volgen op de Samsung telefoon via de Huawei Health App de esim QR-Code scannen, zodat de telefoon deze naar mijn watch kan linken?

Of zie ik dit verkeerd?

Ik hoor het weer graag!

m.v.g. 

Roy

 

 


@Roy. Ik zei theoretisch … dus nog niet getest. Maar 2 dingen zijn belangrijk. Prepaid werkt niet met esim, dus je moet een abo hebben. En de provider moet WearOS of HarmonyOS ondersteunen (geen Apple of Samsung) om multisim (OneNumber) te gebruiken. Om esim als StandAlone te activeren heb je geen ingewikkelde handling nodig, met Health App jouw watch koppelen, ga naar activeren en kies StandAlone, na het activeren werkt esim in de Huawei Watch en de simkaart in jouw telefoon werkt niet meer.


Even voor de helderheid, KPN ondersteund multisim alleen in combinatie met een Apple Watch of een Samsung Watch, Huawei wordt helaas niet ondersteund.
Dit staat ook duidelijk vermeld bij de meest gestelde vragen op de speciale multisim pagina.
 

Is mijn smartwatch geschikt voor Multisim?

De Apple Watch Cellular varianten zijn geschikt voor Multisim als je minimaal een serie 4 hebt met WatchOS 9.1 of hoger. Heb je je Apple Watch buiten de EU gekocht? Dan is Multisim geen optie vanwege een verschil in frequentie. 

Multisim voor Samsung Galaxy Watch wordt ondersteund vanaf de Samsung Galaxy Watch series5 4GLet hierbij wel op dat het gaat om de 4G (LTE) versie en niet de versie die alleen Bluetooth ondersteunt.
 

Een ander belangrijk punt!

 

Kan ik Multisim voor mijn smartwatch met iedere telefoon gebruiken?

Een Apple Watch met Multisim kan je alleen koppelen aan een iPhone 8 of hoger met minimaal iOS versie 16.1. Je kan een Apple Watch niet koppelen aan een Android toestel.

Multisim voor de Samsung Galaxy Watch series werkt het beste in combinatie met een Samsung telefoon met Android 8.0 of hogerJe kan geen andere Android toestellen combineren met deze smartwatch.

Meer informatie over de multisim bij KPN, lees je op de volgende pagina: Multisim bij KPN


Hallo allemaal,   

ik geef het op, er is in Nederland geen enkele provider die Huawei ondersteund.

Mijn mooie nieuwe Huawei 4pro ga ik maar verkopen.

Heb niks met Apple dus blijft er weinig keuze over dan een Samsung watch.

Bedankt voor jullie informatie,

m.v.g. Roy


Reageer