Skip to main content
Hoi KPN,

Zijn jullie nieuwe databundels die vandaag zijn in gegaan ook te gebruiken bij een bestaand abonnement want 30000 zou voor mij perfect zijn ipv 50000 want dat is weer net iets te veel!

Ja dat vraag ik me ook eigenlijk af.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Heb vandaag contact gehad met klantenservice om te informeren wat de mogelijkheden zijn voor tijdelijk ophogen abonnement ivm vakantie naar Amerika.

Wat mij verbaasde is dat de nieuwe tarieven niet voor de huidige lopende abonnementen geld!?! Dus omdat ik al een abonnement heb (die overigens in april afloopt) houden we voor deze klanten de oude en duurdere tarieven aan als men tijdelijk ophoogd. Ik vind dit raar, scheelt namelijk heel veel geld. Het nieuwe abonnement kost nu voor mij inclusief kortingen € 61,- per maand als ik een nieuw abonnement afsluit. Echter vanuit mijn huidige abonnement ophogen naar ditzelfde abonnement kost me dan € 109,- en krijg ik ook nog eens de helft van de data.



Hoop niet dat ik hiermee inbreek in dit forum draadje, maar dacht zelf dat dit er wel in paste mbt de nieuwe abonnementen.
Volgens de berichtgeving gelden de nieuwe tarieven en bundels voor nieuwe klanten en bestaande klanten die willen gaan verlengen.
Volgens de berichtgeving gelden de nieuwe tarieven en bundels voor nieuwe klanten en bestaande klanten die willen gaan verlengen.

Ja klopt, verlengen. Als je tijdelijk je abonnement wilt ophogen bijvoorbeeld 2 maanden dan hanteert men de oude abonnementsvormen.
Hmmmm...heb net verlengd voor 2 jaar, de nu al krappe maar grootste EU databundel genomen, in de veronderstelling dat KPN doet wat ze altijd voor me hebben gedaan; de databundels van bestaande klanten mee laten groeien... ik ga dit geen 1 1/2 jaar volhouden en ben vast niet de enige...

@KPN wat kunnen jullie / zullen jullie betekenen voor bestaande, trouwe klanten?
Sjongejonge net 3 maanden terug verlengd voor 2 jaar😔
Goedenavond @Lukas_ en de rest!



Ik begrijp alle reacties, en ben het met enkele eens. Echter wil ik het proberen uit te leggen!



Op het moment dat je een contract aangaat, voor 12 of 24 maanden, ga je akkoord met de voorwaarden die op dát moment gelden. Dat geldt ook voor een eventuele wijziging binnen je contract, waar een verhoging bij hoort. Deze bundels worden niet aangepast, omdat je hiervoor een contract en voorwaarden hebt getekend. Anders zou het contract niet volledig en niet geldig zijn.



Op het moment dat je kan en gaat verlengen, ga je met de nieuwe bundels, voorwaarden en een nieuw contract akkoord. Stel over een jaar veranderen de bundels weer, dan geldt hetzelfde. Binnen jouw contract kan je onder de getekende voorwaarden wijzigingen aanbrengen, zoals verhogen of extra bundel kopen.



Verhogen met een nieuwe bundel, onder andere voorwaarden, valt helaas niet binnen de opties. Dit zal ook niet aangepast worden, en is niet afhankelijk van het feit dat je al langer klant bent of niet.



Hopelijk heb ik het een beetje kunnen verduidelijken!
Echter, KPN zou ook de bestaande klanten kunnen belonen door net als 1 juli 2018 de bestaande abonnementen te verbeteren en over te zetten naar de nieuwe abonnementen. Zou een goede reclame zijn voor KPN.
@Susan_ Het vervelende in mijn situatie is, m.b.t. mijn reis naar usa, dat ik wel al kan verlengen maar dat de overgang naar een nieuw abbo precies midden in de reis valt.



Dus ben tegen die tijd wel contract vrij, maar kan dus alleen tegen de oude prijs ophogen. Of begrijp ik dit verkeerd?
Ook ik heb onlangs mijn abonnement juist voor 2 jaar verlengd. Grrrrrr. Als ik dit had geweten! Heel slim van KPN om de huidige abonnementen niet te wijzigen. Dan profiteren heel veel (trouwe) klanten dus niet van veel meer data en lagere prijzen. Mijn straf voor KPN: aan het einde van de looptijd ga ik weg bij KPN. Dat krijg je ervan wanneer je trouwe klanten verwaarloosd.
We hebben hier natuurlijk 1 ding van geleerd. Wanneer de looptijd van je abonnement is verstreken en je abonnement verlengbaar is lekker door laten lopen. Bij elk telefonisch contact werd ik door de KPN medewerker erop geattendeerd dat mijn contract verlengbaar was. Werkelijk iedere keer. Na de zoveelste keer deze dan toch maar verlengd. Stom, stom, stom. Pas weer vastzetten wanneer er een forse verbetering is wat betreft het abonnement. En in de tussentijd kun je ook switchen naar andere provider. Eigenlijk is het van de zotte dat men bij een sim only abonnement (waar er geen kosten voor een telefoon voor worden betaald) vastzit voor 1 of 2 jaar. Het voelt als een wurgcontract. Zeker wanneer je nog anderhalf jaar moet uitzitten met minder data en hogere tarieven dan de huidige abonnementen. Ik ben veranderd van een tevreden klant naar een ontevreden en geïrriteerde klant. En dit soort klanten raak je als provider op den duur kwijt...
@Brunner, op het moment dat je tijdens de reis kan verlengen is dat zeker mogelijk! Je hebt namelijk niet per se een nieuwe simkaart nodig. Je kan voor die tijd je abonnement verhogen. Op het moment dat je huidige contract eindigt, kan je een nieuw abonnement voor 1 of 2 jaar aangaan met de nieuwe voorwaarden en propositie. Maar verhogen gaat inderdaad met de 'oude propositie'.



@Familie Jansen, ik begrijp dat je het op deze manier ziet. Echter zijn er vaker nieuwe abonnementen op de markt gekomen waar op dat moment niet iedereen van profiteert. Helaas kan ik hier op het moment niks meer aan veranderen, behalve als je nog binnen de 14 dagen opzegtermijn zit. Dan kan je jouw verlenging annuleren en één van de nieuwe abonnementen aanvragen.
Jij kunt er niets aan doen Susan. Ik weet het. En daarom ga ik mijn abonnement bij KPN opzeggen. Dat is het enige wat ik als klant kan doen.
@Susan_ Ik snap dat ik kan verlengen tijdens mijn reis, maar ik wil geen abonnement wat geschikt is voor Amerika. Dit abonnement wil ik tijdelijk. Ik kan dus wel verlengen zodat mijn abonnement ingaat op 24 april, maar dan kan ik pas verhogen in de volgende maand, omdat je abonnement eerst een maand actief moet zijn. Tegen die tijd ben ik al weer terug! Dit is dus geen optie.



Het verhogen met de 'oude propositie' vind ik in het contract niet duidelijk omschreven en valt te betwisten vind ik. Er vanuit gaande dat dit wettelijk goed is vind ik dat er in dit geval ook sprake kan zijn van een coulance regeling. Het is namelijk een rottige situatie m.b.t. de datums en verlenging. Als kpn zijnde kun je dan je bestaande klant tegemoet komen. We praten hier namelijk niet over een klein prijsverschil! Ik wil namelijk 2 telefoonnummers tijdelijk ophogen voor 2 maanden. Het prijsverschil is € 40,- per maand per telefoonnummer. Dat is dus € 160,- duurder dan met een huidig abonnement. aangezien er technisch niets is veranderd maar alleen een contract in de weg staat vind ik dit neigen naar afzetten van je huidige klant. Bovendien krijg ik voor deze hogere prijs ook maar de helft aan MB's.
@Brunner, ik snap je reactie helemaal maar moet hierin teleurstellen. Destijds ben je akkoord gegaan met bepaalde voorwaarden, die we niet tussentijds kunnen veranderen. Een nieuwe propositie verandert hier helaas niet zoveel aan. Ik kan het niet mooier maken dan dat het is, en wil er geen doekjes om winden. Ik kan hiervoor geen vergoeding aanvragen, hooguit een klacht indienen. Maar ik verwacht niet dat hier iets anders uit gaat komen, hoe graag ik dat ook zou zien 😞
Tjonge jonge , mijn abonement gaat ging vandaag in en werd er op geattendeerd dat de bundels verhoogd zijn vanaf begin februari . Kan ik daar nog gebruik van maken??? Heb nieuw abonement in december afgesloten maar is vandaag . 5 maart ingegaan

Reageer