Skip to main content
Afgelopen week heb ik een nieuw SIM-only abonnement afgesloten. Ik heb mijn nieuwe SIM kaart ontvangen en afgelopen woensdag (11 september) geactiveerd maar mijn aansluiting werkt vandaag nog niet en ik heb ook verder niets meer vernomen over wat er verder nog moet gebeuren.



Als ik nu probeer te bellen krijg ik de melding dat mijn aansluiting om 'administratieve reden' niet actief is. Ik begrijp dat dit vaak te maken heeft met een betalingsachterstand. De kosten voor mijn aansluiting zijn ook nog niet afgeschreven van mijn rekening maar voor zover ik weet heb ik ook nog geen betalingsverzoek ontvangen.



Mijn abonnement bij mijn oude provider is nog steeds actief maar ik zou graag mijn nieuwe aansluiting willen afronden. Hoe krijg ik weer schot in de zaak?
Hallo @MvanHagen

Was het de bedoeling om het telefoonnummer bij de oude provider d.m.v. nummerbehoud mee te nemen naar het sim-only abonnement bij KPN? Zo ja, dan zorgt KPN voor het opzeggen van het abonnement bij de oude provider en stemt het moment van overdracht met hun af.
Beste @MvanHagen, welkom! Het klopt helemaal wat Ruud zegt: als je bij KPN nummerbehoud hebt aangevraagd, regelen wij verder dat het nummer ook daadwerkelijk overgezet wordt naar KPN. Je krijgt hier meerdere berichten over. Mocht je toch nog vragen hebben, stel deze dan gerust. Zou je dan ook je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Dan heb ik meteen je gegevens erbij.
Bedankt voor de reacties! Het is inderdaad de bedoeling om over te stappen met behoud van mijn huidige mobiele nummer. Ik had me niet gerealiseerd hoeveel extra tijd dit zou kunnen kosten. Dan wacht ik voorlopig even geduldig af.
Geen probleem! Aan de hand van de gegevens die je in je profiel hebt gezet, kon ik zien dat je per 10 oktober over gaat. Dat is met inachtneming van de maand opzegtermijn die je bij je huidige provider hebt. Inderdaad nog even geduld dus 🙂.