Skip to main content

Geachte KPN medewerker,

Ik heb een afgelopen woensdag via een kpn filiaal een nieuwe simkaart gekocht met een simpel abonnement. Ik zou volgens jullie medewerker en mails vrijdag al gebruik moeten kunnen maken van de simkaart. Echter probeer ik nu te bellen en krijg ik steeds de volgende melding: uw aansluiting is door administratieve redenen buiten Gebruik gesteld.

Het gaat om een nieuwe abonnement bij de KPN. Ik had vroeger BEN als provider. En heb gevraagd om hetzelfde telefoonnummer te behouden. Ik heb wel kort gebeld met BEN maar die gaven aan dat ik voor nummerbehoud het beste naar jullie kon gaan en dat jullie het verder zouden regelen. Ik ga er dus niet vanuit dat ze mijn opzegging bij BEN hebben doorgezet.

Graag spoedige reactie.

Groet
Kevin

Werkt je simkaart van BEN nog? Dan is het nog niet omgezet.

Is bij BEN je abonnement al “over datum” of zit je nog net binnen de termijn?


Dank voor de reactie, de BEN simkaart werkt inderdaad nog en het abonnement heeft een opzegtermijn van een maand. Mij werd echter verteld dat KPN de overzet 28 augustus zou regelen en mijn veronderstelling was dan ook het op die manier zou lopen.
Is het aan te raden om alsnog te bellen met BEN en te vragen of ze dat abonnement stop willen zetten, of dat ze het aanzoek tot nummerbehoud hebben ontvangen? Of kan ik beter afwachten tot de simkaart helemaal niet meer werkt omdat het probleem zich vanzelf oplost in de komende weken?


Bij nummerbehoud heb je te maken met de maand opzegtermijn bij je oude provider.

Zodra de sim van Ben het niet meer doet de kpn kaart erin doen. Dan pas kan je abonnement bij KPN ingaan i.v.m. nummerbehoud.

26 sept. is dus de laatste dag dat je via Ben belt en 27 sept. de eerste via KPN.

Als KPN de overstap idd (pas) 28 aug. heeft geregeld dan zal ivm de opzegtermijn je abo bij Ben tot 28 sept. doorlopen. En KPN 29 sept. van start gaan.

Ikzelf heb van KPN naar KPN een nieuw abo genomen. Dan is 't inderdaad binnen 48 uur (mits de einddatum gepasseerd is). V.a. een andere provider dus één maand (i.v.m. wettelijke opzegtermijn).


@PeterG heeft je volgens mij al hele waardevolle informatie gegeven @kTav. Als je wil dat ik toch nog even voor je nakijk of het allemaal goed in ons systeem staat, dan doe ik dat natuurlijk. Dan weet je zeker dat het goedkomt. Maar ik ga er inderdaad van uit dat je pas gebruik kunt maken van je abonnement bij ons zodra je nummer bij Ben het niet meer doet en dat mijn collega alles goed in het systeem heeft gezet. Wij zorgen er dan voor dat je niet zonder werkende diensten komt te zitten. Dat stemmen we goed af met Ben :)  

Wil je dat ik toch die check even doe, vul dan jouw forumprofiel even aan. Met die gegevens kan ik vervolgens het systeem induiken. Als je dat gedaan hebt mag je hier weer een berichtje sturen. 


Ik heb geen antwoord meer van je gekregen en ga ervan uit dat je vraag inmiddels beantwoord is. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen doen, dan hoor ik graag weer van je! 


Reageer