Skip to main content

Hoi,

Ik wil graag een nieuw toestel bestellen. Ik heb mijn tweejarig abonnement laten verlopen maar kan pas vanaf juni verlengen en dat is gewoon geen optie meer. Wat kan ik hieraan doen? En ik wil graag mijn eigen nummer houden.

 

 

Een abbo verloopt niet, maar loopt stilzwijgend door. En is daarna maandelijks opzegbaar. Dus dat jij nu na 2 jaar pas in juni weg zou kunnen klopt niet. Je kunt verlengen en zelfs naar een andere provider (met een maand opzegtermijn) als die 2 jaar voorbij is.

 

Heb je toevallig 2 jaar geleden gebruik gemaakt van de mogelijkheid tot vervroegd (3 maanden van te voren) verlengen, want dan blijft de normale einddatum wel gehandhaaft. 


OK, dat bedoelde ik ook. Maar bij mij geeft ie een melding dat ik niet kan verlengen voor juni…. Vreemd


Dit heb ik er later bijgezet: 

“Heb je toevallig 2 jaar geleden gebruik gemaakt van de mogelijkheid tot vervroegd (3 maanden van te voren) verlengen, want dan blijft de normale einddatum wel gehandhaaft.”

Is dat het geval?


Ja dat zal het zijn dan!

En nu? Moet ik het afkopen ofzo?


Hi M, welkom op het forum. 

Jlthkoch legt dit al goed uit. Je kunt altijd 4 maanden voordat je contract afloopt verlengen, als daar juni wordt aangegeven betekent dit dat je abonnement in oktober afloopt. 

Het afkopen is mogelijk, dat zou echter niet mijn advies zijn aangezien je dan de volledige resterende maanden in 1 keer zult moeten aflossen. Dat terwijl je geen gebruik zult maken van die bundel. Financieel niet aantrekkelijk naar mijn mening. Het is beter om een nieuw toestel aan te schaffen, eventueel een goedkopere die je nog altijd als reserve zult kunnen gebruiken later. 


M, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.