Skip to main content
Beantwoord

Nieuw toestel met e-sim: hoe lang blijft mijn oude toestel nog werken?

• October 9, 2025
  • 5 reacties
  • 50 keer bekeken

Hi!
Morgen ontvang ik mijn nieuwe telefoon. Ik ben overgestapt van Odido naar KPN. Mijn nieuwe telefoon zal te werk gaan met een esim, maar mijn oude telefoon had een gewone simkaart. Mijn nieuwe abbonement met nummerbehoud van KPN gaat pas 15 oktober in. Betekent dit dat ik het nieuwe toestel pas vanaf dan kan gebruiken. Of moet ik nog via Odido een esim aanvragen om deze korte periode te overbruggen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes, Vivian

Beste antwoord door Marlon92

Nee. Je oude toestel blijft gewoon werken tot 15 oktober. Na 15 oktober werkt die ook nog gewoon. Maar dan heb je geen verbinding meer met het mobiele netwerk van Odido. Via WiFi kan je (bijna) alle apps en dergelijke gewoon blijven gebruiken.

Het nieuwe toestel heeft waarschijnlijk ook wel gewoon een slot voor een normale simkaart. In dat geval kan je de simkaart van Odido in het nieuwe toestel zetten en deze in gebruik nemen. 

Maak vast een MijnKPN account aan. Daarbij moet je inloggen via code die je via SMS krijgt.

Instaleer de MijnKPN app vast op het toestel en log in op de MijnKPN app. De eerste keer moet dat ook via SMS code. Daarna stel je een 5 cijferige code in. Later kan je dan de MijnKPN app gebruiken zonder SMS code.

Dat is nodig voor installatie e-sim op het nieuwe toestel nadat de verbinding met Odido weggevallen is en je dus geen code meer kan ontvangen via SMS.

5 reacties

• 7080 reacties
  • Antwoord
  • October 9, 2025

Nee. Je oude toestel blijft gewoon werken tot 15 oktober. Na 15 oktober werkt die ook nog gewoon. Maar dan heb je geen verbinding meer met het mobiele netwerk van Odido. Via WiFi kan je (bijna) alle apps en dergelijke gewoon blijven gebruiken.

Het nieuwe toestel heeft waarschijnlijk ook wel gewoon een slot voor een normale simkaart. In dat geval kan je de simkaart van Odido in het nieuwe toestel zetten en deze in gebruik nemen. 

Maak vast een MijnKPN account aan. Daarbij moet je inloggen via code die je via SMS krijgt.

Instaleer de MijnKPN app vast op het toestel en log in op de MijnKPN app. De eerste keer moet dat ook via SMS code. Daarna stel je een 5 cijferige code in. Later kan je dan de MijnKPN app gebruiken zonder SMS code.

Dat is nodig voor installatie e-sim op het nieuwe toestel nadat de verbinding met Odido weggevallen is en je dus geen code meer kan ontvangen via SMS.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • October 9, 2025

Bedankt voor je reactie en tips! Het schijnt dat er op de Iphone 17 pro (als je hebt gekozen voor esim) geen poort in zit voor een normale simkaart, dus dan kan mijn oude simkaart er niet in. Dus wellicht moet ik bij Odido een esim nog aanvragen om de periode tot 15 oktober te overbruggen..

Ik heb een mijnKPN account aangemaakt, maar kan mijn abbonement/product nog niet koppelen. Hij geeft aan dat dat nummer niet bekend is bij KPN. Dus wellicht kan dat pas wanneer het abbonement ingaat.

Anyway, bedankt :)

• 7080 reacties
  • October 9, 2025

Koppelen hoeft niet. Als je maar in kan loggen.

Dus wellicht moet ik bij Odido een esim nog aanvragen om de periode tot 15 oktober te overbruggen..

Je moet niets. Nogmaals: het oude toestel blijft gewoon werken tot 15 oktober. Het is nog maat 6 dagen. Ik zou die gekkigheid niet overhoop halen voor die paar dagen.

• 7080 reacties
  • October 9, 2025

De Iphone 17 Pro heeft gewoon een slot voor een simkaart.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • October 9, 2025

Top, dankjewel! :)

Â