Skip to main content
Antwoord

Nieuw toestel met verlenging e-sim of normale sim?

• September 20, 2025
  • 1 reactie
  • 30 keer bekeken

Ik probeerde met KPN te bereiken, maar die zijn helaas gesloten. Ik heb sinds vorig jaar een Google Pixel 9 Pro XL en heb mijn abonnement verlengd met een iPhone 17 Pro. Voor mijn oude telefoon had ik een fysieke sim. Betekent dit dat ik de SIM nu in mijn iPhone moet plaatsen? Of kan ik een eSim gebruiken? Mocht dit laatste het geval zijn heb ik een eSim nummer nodig. Waar vind ik die?

1000x dank!

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Robert8891 ,

Je kunt uiteraard gewoon jouw simkaartje overzetten. 

Maar als je nu kiest voor e-sim, dan is dit de procedure:

Hoe installeer ik e-sim op mijn telefoon?

Dit doe je via de nieuwe MijnKPN app op het toestel waar je de e-sim op wilt activeren. Als je een e-sim geschikt toestel hebt, dan is deze nieuwe versie van de MijnKPN app beschikbaar voor je via je app store. Als je hem nog niet geïnstalleerd hebt, doe dit eerst.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet per sé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland.

• Open de app en selecteer onder producten het mobiele abonnement waarvoor je e-sim wilt installeren.
  • Scroll een beetje naar beneden, naar ‘Makkelijk aanpassen’.
  • Kies daar voor ‘Simkaart’.
  • Klik daarna op ‘Simkaart vervangen of overzetten'.
  • Kies daarna voor ‘e-sim’.
  • Klik op ‘Op dit toestel installeren’.
  • Je krijgt een sms ter bevestiging met daarin een verificatiecode. Vul deze code in de app in en klik op ‘Bevestigen’.
  • Volg de rest van de stappen.
  • Daarna is de e-sim geïnstalleerd en actief. Je kunt direct met de e-sim bellen, sms’en en internetten.

bron:

1 reactie

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 21, 2025

Hallo ​@Robert8891 ,

Je kunt uiteraard gewoon jouw simkaartje overzetten. 

Maar als je nu kiest voor e-sim, dan is dit de procedure:

Hoe installeer ik e-sim op mijn telefoon?

Dit doe je via de nieuwe MijnKPN app op het toestel waar je de e-sim op wilt activeren. Als je een e-sim geschikt toestel hebt, dan is deze nieuwe versie van de MijnKPN app beschikbaar voor je via je app store. Als je hem nog niet geïnstalleerd hebt, doe dit eerst.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet per sé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland.

• Open de app en selecteer onder producten het mobiele abonnement waarvoor je e-sim wilt installeren.
  • Scroll een beetje naar beneden, naar ‘Makkelijk aanpassen’.
  • Kies daar voor ‘Simkaart’.
  • Klik daarna op ‘Simkaart vervangen of overzetten'.
  • Kies daarna voor ‘e-sim’.
  • Klik op ‘Op dit toestel installeren’.
  • Je krijgt een sms ter bevestiging met daarin een verificatiecode. Vul deze code in de app in en klik op ‘Bevestigen’.
  • Volg de rest van de stappen.
  • Daarna is de e-sim geïnstalleerd en actief. Je kunt direct met de e-sim bellen, sms’en en internetten.

bron:

Â