Skip to main content

Hallo,

 

in mei/juni heb ik mijn toestel vervroegd afgelost. Op dit forum heb ik meerdere keren gelezen dat je dan na 3 maanden een nieuw toestelabbo kunt afsluiten.

 

De telefonische klantenservice geeft echter aan dat dat niet kan?

Dat is per 12 mei dit jaar afgeschaft. Je kunt nu pas, weer, verlengen (en dus een lening nemen) 4 maanden voor het einde van je contract. Eigenlijk 120 dagen. 

Je nieuwe toestel heb je dan meteen, de lening gaat dan volgens mij ook gelijk lopen. Het nieuwe abonnement gaat per einde huidige pas lopen.

Maar, een lening is natuurlijk helemaal ook niet verplicht. Ik koop mijn toestellen altijd naar draagkracht en betaal ze meteen. Scheelt ook weer in maandlasten.


Nee @Dasamami dat kan helaas niet meer. Sinds 12 mei 2021 is dit veranderd. Alleen een ‘echt’ sim-only kan na 3 maanden looptijd omgezet worden, maar met een ‘gecreëerd’ sim-only (door afkopen) gaat dat niet meer. Zie het volgende topic:

Ook als je jouw toestel afkoopt  behoudt jouw abonnement de originele einddatum en kan het dus niet voortijdig worden omgezet.


Ah, zocht me te pletter naar dat topic, @RBxx . Had je 'm nog in je notities?


Ja @PeterG , die ‘bewaar’ ik in mijn Favorieten :wink:. Zo’n vraag komt vaker voorbij.